Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، یک سرباز سابق انگلیسی که در ترکیه به ارتباط با شبه نظامیان کرد، متهم شده بود، گفت موفق شده از ترکیه به انگلیس بگریزد. وی این مطلب را روز جمعه در مصاحبه با رادیو بی بی سی اعلام کرد.

 جو رابینسون (Joe Robinson) در ماه ژوییه 2017 در حالیکه در حال گذراندن تعطیلات در ترکیه بود بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دلیل بازداشت او انتشار عکس هایی از او با لباس استتار ویژه گروه موسوم به یگان های مدافع خلق بود. این گروه شبه نظامی که در سوریه فعال است دارای ماهیتی کردی است و در آنکارا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود. یگان های مدافع خلق در سوریه فعالیت کرده و هم‌پیمان آمریکا است.
دادگاه شهر آیدین واقع در غرب ترکیه در ماه سپتامبر این شهروند انگلیسی را به جرم ارتباط با یک سازمان تروریستی به هفت سال و نیم حبس محکوم کرد. آقای رابینسون 25 ساله به دلایل پزشکی در جلسه دادگاه حضور نداشت و تا زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر از آزادی برخوردار بود.
وی همچنین به رادیو بی بی سی گفت: من در سوریه به غیر نظامی ها کمک می کردم. او پیش تر گفته بود سفر او به سوریه برای ارائه کمک های پزشکی بود.
نامزد بلغاری جو رابینسون که به همراه او در ماه سپتامبر به اتهام تبلیغ به نفع تروریسم بازداشت شده و به دو سال زندان محکوم شده بود، در حال حاضر در انگلیس به سر می برد.
بر اساس آنچه در مطبوعات انگلیس درج شده است، جو رابینسون یک سرباز سابق انگلیس است که در سال 2012 در افغانستان خدمت کرده است. وی در سال 2015 به منظور ارائه کمک های پزشکی به یگان های مدافع خلق عازم سوریه شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شهروند انگليسي ترکيه فرار يگان رابينسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام از زندان + فیلم

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند؛ پلیس ونزوئلا در طول ماه‌ها این چند زندانی را تحت نظر داشته است؛ این افراد دوباره دستگیر و به زندان بازگردانده شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس