Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@21:41:29 GMT

چگونگی بازنشستگی کارمندانی که بیمه سلامت دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۵۵۳

چگونگی بازنشستگی کارمندانی که بیمه سلامت دارند؟

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران، وضعیت بازنشستگی کارمندان دولت که بیمه سلامت دارند را توضیح داد.

دکتر کوروش فرزین درباره چگونگی بازنشستگی کارمندان دولت که بیمه سلامت دارند، گفت: کارکنان دولت عمدتا دو صندوق برای خدمات بیمه‌ای خود دارند، یک صندوق بیمه سلامت است که برای بحث درمان کارکنان دولت است و حق بیمه درمان از حقوق آن‌ها کسر می‌شود و یک سهمی هم برای بازنشستگی و حقوق مستمری از حقوق‌شان کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهمی که برای بازنشستگی از حقوق این کارکنان کسر می‌شود، به صندوق بازنشستگی کل کشور واریز می‌شود. این در حالیست که در سازمان تامین اجتماعی این دو موضوع یعنی حق بیمه درمان و سهم بازنشستگی، در یکدیگر ادغام هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: برای بازنشستگان بیمه سلامت بعد از بازنشستگی، دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود با این تفاوت که دفترچه از حالت شاغل به مستمری‌بگیر تغییر می‌کند.

فرزین همچنین با اشاره به قرارداد این سازمان بیمه‌گر با ۶ هزار مرکز درمانی در استان تهران افزود: حدود ۱۰۴ بیمارستان نیز با بیمه سلامت قرارداد دارند که از این تعداد، ۵۳ بیمارستان دولتی و مابقی خصوصی، خیریه و یا دولتی غیر دانشگاهی مانند بیمارستان‌های وابسته به نیروی مسلح یا تامین اجتماعی هستند.

به گفته وی، حدود ۳هزار پزشک نیز در تهران با سازمان بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که هزار تن از آنها متخصص و حدود ۲هزار تن نیز پزشک عمومی هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازنشستگی کارمندان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: به علت موج استقبال مشمولان و صف‌های طولانی با موافقت دولت، ثبت نام این طرح یک ماه تمدیدشد.
مشمولان این طرح تا پایان اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به ۱۶۰۰ کارگزاری در سراسر کشور و یا سایت roostaa.ir ثبت نام کنند.
در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعدباشد به صورت رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه