Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه اعلام کرد که توافق های مورد دستیابی در مذاکرات صلح یمن که در سوئد برگزار گردید تا کنون تاثیر ملموسی بر مردم این کشور نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و کمک های اضطراری اعلام کرد که توافق های مورد دستیابی در مذاکرات صلح یمن که در سوئد برگزار گردید تا کنون تاثیر ملموسی بر میلیون ها یمنی که به کمک نیاز دارند نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک لوکاک روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و یمن برگزار شد، گزارشی از شرایط انسانی این کشور ارائه کرد.

لوکاک خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: من بار دیگر از شما می خواهم در خصوص پنج زمینه ای که پیش از این برای شما مشخص کرده بودم حمایت عملی و سیاسی به عمل آورید.

وی در عین حال این زمینه ها را توقف اقدامات خصمانه پیرامون تاسیسات تجاری و غیرنظامی، حفاظت از انبارهای غذا در سراسر یمن، ساماندهی اوضاع پولی و نرخ تبدیل ارز و افزایش تامین مالی فعالیت های بشردوستانه برشمرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است

به گزارش جام جم آنلاین، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت که با نخست وزیر رومانی درباره تحولات «خاورمیانه» صحبت کرده است.

طبق گزارش الجزیره، وی گفت: ما کشتار غیرنظامیان فلسطینی و سیاست محاصره و گرسنگی در غزه را محکوم می‌کنیم. نباید مجازات جمعی مردم فلسطین توسط اسرائیل ادامه پیدا کند.

نخست وزیر قطر تأکید کرد: منطقه خاورمیانه در شرایط سخت و پیچیده‌ای به سر می‌برد و ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم تنش را کاهش دهند.

وی افزود: ما از آغاز جنگ نسبت به گسترش نزاع هشدار دادیم. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت خود عمل کند. برخی کشورها درباره نزاع‌ها به‌ویژه جنگ غزه سیاست یک بام و دو هوا را در پیش می‌گیرند.

نخست وزیر قطر تأکید کرد: ما از تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم. مذاکرات درباره غزه شاهد لغزش‌هایی است که ما تلاش می‌کنیم آن را از بین ببریم تا به رنج و مشکلات مردم غزه پایان دهیم. مذاکرات در مورد آتش‌بس غزه و آزادی اسرا در مرحله حساسی قرار دارد. ما تا آنجا که ممکن است سعی می‌کنیم به این انسداد بپردازیم.

نخست‌وزیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی با مارسل چیولاکو، نخست‌وزیر رومانی همچنین افزود مذاکرات آتش‌ بس میان رژیم صهیونیستی و حماس متوقف شده است.

او همچنین گفت: مذاکرات آتش‌ بس میان دو طرف متوقف شده است. دوحه از ابتدای این جنگ علیه گسترش حلقه درگیری هشدار داده است و امروز ما در جبهه‌های مختلف درگیری می‌بینیم. ما دائما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که مسئولیت‌های آن را به عهده بگیرند و این جنگ را متوقف کنند. مردم غزه با محاصره و گرسنگی روبرو هستند و از کمک‌های بشردوستانه به‌عنوان ابزاری برای باج‌خواهی سیاسی استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • هرگونه تعرض به منافع‌مان را در داخل رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • قدرت نظامی ایران، پوشالی بودن رژیم صهیونسیتی را اثبات کرد
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • نماینده ایران در سازمان ملل: عملیات ایران برای دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود