Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@15:40:08 GMT

فوت ۲.۵ میلیون نوزاد تازه متولد شده در سال ۲۰۱۷

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۶۲۵

فوت ۲.۵ میلیون نوزاد تازه متولد شده در سال ۲۰۱۷

خبرگزاری ایسنا: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: هر سال در سراسر جهان ۳۰ میلیون نوزاد نارس متولد یا بیمار می‌شوند که به فوت ۲.۵ میلیون نفر از آنان منجر می‌شود.

در این بررسی آمده است: در میان نوزادان تازه متولد شده افرادی که نارس به دنیا آمده‌اند، هنگام تولد دچار آسیب مغزی شده یا به نوعی عفونت باکتریایی شدید مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان بیشتر در معرض مرگ و معلولیت هستند.

«عمر عبدی» - معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) - گفت: ارائه خدمات درمانی مطلوب در زمان و مکان مناسب به مادران و نوزادان می‌تواند در وضعیت سلامت آنان تاثیر بسزایی داشته باشد. سالانه میلیون‌ها نوزاد نارس و بیمار و مادران آنان به دلیل دریافت نکردن خدمات درمانی مناسب جان خود را از دست می‌دهند.

در گزارش یونیسف و سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمده است: بدون ارائه خدمات درمانی ویژه بسیاری از نوزدان پرخطر در ماه نخست تولدشان جان خود را از دست می‌دهند. درسال ۲۰۱۷، حدود ۲.۵ میلیون نوزاد تازه متولد شده فوت کرده‌اند که علت مرگ اغلب آنان بیماری‌های قابل پیشگیری بوده است. همچنین دیگر نوزادان مبتلا به بیماری‌های مزمن به دریافت مراقبت‌های ویژه در تمام طول عمر خود نیاز پیدا کرده‌اند.

به گزارش شینهوا، به گفته کارشناسان تا سال ۲۰۳۰ در ۸۱ کشور جهان، جان ۲.۹ میلیون زن و نوزاد با کمک فناوری‌های هوشمند حفظ خواهد شد. همچنین تا سال ۲۰۳۰ تقریبا ۶۸ درصد از مرگ و میر‌های نوزادان با رعایت نکات ساده‌ای از قبیل: تغذیه انحصاری با شیر مادر و تماس پوستی نوزاد با مادر قابل پیشگیری است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نوزاد نارس فوت نوزاد عفونت باکتریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد

مردم ایران در حالی شاهد جولان سوناتا مدل ۲۰۱۷ در خیابان‌ها هستند که جدیدترین مدل این محصول توسط شرکت هیوندای تولید و رونمایی شده است. شرکت هیوندای به تازگی مدل ۲۰۲۴ خانواده سوناتا را عرضه کرده است؛ محصول زیبایی که چشم بسیاری از علاقه‌مندان را خیره به خود کرده است و باید دید حال که بازار ایران به واردات خودروی خارجی دست آشتی داده است، دوستداران سوناتا چه زمانی می‌توانند شاهد عرضه و واردات این محصول جذاب باشند.

به گزارش اقتصادنیوز، اما محصول جدید سوناتا چه ویژگی‌هایی دارد؟ خودروی جمع و جور شهری ​​هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ با یک نوسازی گسترده در چرخه میانی مواجه شده است که به استایل بیرونی و داخلی آن می‌پردازد و کمی قدرت تهاجمی بیشتری ارائه می‌دهد. این خودرو در عین حال تجربه‌ای راحت را برای رفت و آمد روزانه حفظ می‌کند.

با یک نگاه به سوناتا ۲۰۲۴، با توجه به تفاوت ظاهری و داخلی آن با مدل ۲۰۲۳، فکر می‌کنید کاملاً جدید است. طراحی جدید ابرو و چراغ‌های مخفی سدان هیوندای به ارائه ظاهری مدرن و زیباتر از قبل کمک می‌کند. در داخل، همه چیز از ستون B به جلو مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر راننده، کنترل‌های A/C و صندلی‌های جلو.

طراحان هیوندای مجموعه ابزار و نمایشگر‌های اطلاعات سرگرمی را در یک پنل منحنی ترکیب کردند و ظاهر یک نمایشگر را به آن بخشیدند. این صفحه نمایش به بیش از ۲۴ اینچ اضافه می‌کند که تقریباً در وسایل نقلیه معمولی بی سابقه است و با گرافیک جدید و منو‌های آسان‌تر مشخص می‌شود.

جزئیات کابین مخصوص N-Line شامل تزئینات قرمز رنگی است که روی داشبورد و دریچه‌های هوا کشیده می‌شود و در اتاق خودرو فضای زیادی وجود دارد. صندوق عقب نیز فضای کافی برای دو چمدان بزرگ دارد. فضای داخلی سوناتا ارتقا یافته یک جهش واقعی و رو به جلو برای سرنشینان است.

تمامی مدل‌های هیوندای سوناتا N-Line مدل ۲۰۲۴ توسط نسخه‌ای از موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار خطی هیوندای که ۲۹۰ اسب بخار نیرو و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند، پیش می‌روند. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاژه جفت شده است، قدرت موتور قوی است و هر بار که آن را برای عبور از خودرو‌هایی که کندتر حرکت می‌کنند، استفاده می‌کند لبخند بر لبان ما می‌نشاند.

نگاهی به اعداد نشان می‌دهد سوناتا N-Line برای یک سدان متوسط ​​معمولی سریع است و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت آن ۵.۶ ثانیه است. این اعداد با فولکس واگن گلف GTI بلندمدت ۲۰۲۳ همخوانی نزدیکی دارند. در واقع، سوناتا در طول یک چهارم مایل کمی سریعتر است. هیوندای در مقایسه با پسر عموی خود، کیا K۵ GT با همان پیشرانه، ۰.۲ ثانیه در تست شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت و ۰.۱ ثانیه در یک چهارم مایل عقب‌تر است. با این حال، همه این‌ها سوناتا N-Line را به یک ماشین سرگرم کننده برای رانندگی در خیابان تبدیل می‌کند.

سوناتا N-Line با برخورد با جاده‌های پرپیچ و خم اطراف لس‌آنجلس، توانایی‌های خود را نه تنها با ایجاد مشت قوی در بالا رفتن از تپه، بلکه با گرفتن در پیچ‌های تهاجمی به شیوه‌ای آسان و کاملاً کنترل شده نشان داد. گیربکس در کاهش دنده تردیدی ندارد و با خوشحالی دنده‌ها را در صورت نیاز نگه می‌دارد، مخصوصاً زمانی که حالت اسپرت درگیر است.

وقتی جاده‌ها به این پیچ و خم نیستند، سوناتا همچنان یک سواری مجلل ارائه می‌کند که کابین را عمدتاً عاری از لرزش نگه می‌دارد، در حالت عادی، فرمان آن حس نرم، اما دقیقی را ایجاد می‌کند و کابین حتی زمانی که با سرعت بالا در بزرگراه حرکت می‌کنید، ساکت است. برای رفت و آمد روزانه و در ترافیک توقف و حرکت، سوناتا N-Line را راحت و آرام یافتیم.

عدم وجود دو ویژگی در سوناتا N-Line آن را به یک سدان اسپورت با هندلینگ محدود بهتر تبدیل می‌کند. اولین مورد دیفرانسیل لغزش محدود است. سوناتا با توجه به تمام گشتاور پایین لاستیک جلویی بدون وزن، به راحتی می‌چرخد. گزینه دیگری که باید در دسترس قرار گیرد مجموعه‌ای از لاستیک‌های تابستانی مناسب است، زیرا آن‌ها می‌توانند چسبندگی بیشتری نسبت به لاستیک استاندارد تمام فصل آن در پیست داشته باشند.

دیگر خبرها

  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • برتری 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با بریس لیونل مسی (2017/4/23) / فیلم
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • پیروزی 4-2 ,چلسی مقابل تاتنهام در یک دیدار تماشایی (جام حذفی انگلیس - 2017/4/22) / فیلم
  • لذت بچه کرگدن تازه متولد شده از آفتاب بهاری (فیلم)
  • لذت بچه کرگدن تازه متولد شده از آفتاب بهاری + فیلم
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • (ویدئو) لذت بچه کرگدن تازه متولد شده از آفتاب بهاری
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند