Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:گردشگری زیارت محرک معرفی ظرفیت‌های کشور است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، ولی تیموری اظهار کرد:نمایشگاه گردشگری پارس دارای پیشینه قدیمی بوده و پس از سال‌ها در سال گذشته مجدد آغاز به کار کرده است.

وی افزود:دهمین نمایشگاه گردشگری پارس با رویکرد گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی از ۲۱ آذر در محل نمایشگاه بین المللی شیراز با حضور فعالان گردشگری داخلی و خارجی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رویکرد گردشگری زیارت ابراز کرد:موضوع معرفی جاذبه‌های و پتانسیل‌های گردشگری استان‌ها اهمیت بسیاری دارد که در این راستا گردشگری مذهبی در این صنعت پیشرو است.

تیموری با بیان اینکه هراستان جامعه هدف خود را دارا است، عنوان کرد:گردشگری زیارت یکی از پتانسیل‌های خوب کشور است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی اصلی گردشگری زیارت شناخته شده است.

تیموری خاطرنشان کرد:باتوجه به برنامه‌هایی که سازمان در این حوزه دارد، شهر‌های هدف از جمله استان فارس، شهر شیراز در اولویت برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به تدوین و تجهیز زیرساخت‌های مربوط به گردشگری زیارت، تصریح کرد:موضوع گردشگری زیارت در اولویت‌های برنامه ششم توسعه سازمان قرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد:گردشگری زیارت در ایران الگوی موفقی در حوزه گردشگری کشور است که می‌تواند ظرفیت‌های دیگر را معرفی کند، به واسطه حضور گردشگرانی که برای زیارت به کشور وارد می‌شوند با ظرفیت‌های تفریحی، طبیعی و سلامت نیز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری زیارت خاطرنشان کرد:گردشگری زیارت محرک در معرفی ظرفیت‌های کشور است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گردشگری معاون گردشگری سازمان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد