Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از رويترز، صدراعظم آلمان گفت: آینده مناسبات اتحادیه اروپا و انگلیس به تصویب توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه در مجلس عوام بستگی دارد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا به ارائه یک جمع بندی از نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکل اظهار داشت: ترزا می درباره نگرانی ها و دغدغه های موجود در انگلیس که درباره این توافقنامه وجود دارد به ما گزارشی ارائه داد. نگرانی اصلی او درباره به اصطلاح طرح و ترتیبات پیشتیبان موسوم به «بَک استاپ» بود که می تواند مسائلی را بوجود آورد و می تواند بر یک مشارکت موثر و آزادانه میان انگلیس و اتحادیه اروپا تاثیر بگذارد. (ترتیبات پشتیبان به توافق اخیر انگلیس با اتحادیه اروپا برای عدم ترسیم مرز مشخص با ایست‌های بازرسی بین دو ایرلند گفته می‌شود) ما یکبار دیگر روشن کردیم که آنچه که برای ما از اهمیت برخوردار است آن است که میان اتحادیه اروپا و انگلیس در آینده نیز شاهد برقراری روابط باشیم و هر شریک (عضو اتحادیه اروپا) می تواند این مشارکت با انگلیسی ها را به طور آزادانه توسعه و گسترش نیز بدهد. ما می خواهیم مشارکتی تنگاتنگ و نزدیک میان انگلیس و اتحادیه اروپا داشته باشیم و این را هم روشن کردیم که ترتیبات پیشتیبان یا همان «بَک استاپ» تنها زمانی به عنوان یک نقطه اتکا مورد استفاده قرار می گیرد که ما در مرحله موقت انتقالی، به موقع و به هنگام وارد نشویم. ما درباره یک توافق نهایی در مورد آینده مناسبات انگلیس با اتحادیه نیز مذاکره و توافق کردیم و سپس بیشترین کاری که باید انجام دهیم آن است که به سرعت از این دوران، گذر کنیم و آن را پشت سر بگذاریم تا به این وسیله در واقع توسعه ای آزادانه میان دو طرف توافق را امکانپذیر کنیم.
مرکل در ادامه گفت: ما در این باره اشاره کردیم که بخشهای مربوط خودمان را به طور کامل انجام داده ایم اما طبعا قائلیم که انگلیس هم بخشهای (تعهدآور) مربوط به خودش را برای کسب چنین نتیجه ای انجام دهد. ما یکبار دیگر اعلام کردیم که خواهان یک خروج غیرقابل برنامه ریزی نیستیم و همان طور که دیروز هم تاکید کردم چنانچه این توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (از سوی طرف انگلیسی) پذیرفته شود، می توانیم مناسبات توافق شده مربوط به آینده روابط خود با انگلیس را نیز آغاز کنیم.
مرکل در قسمت ديگري از اظهاراتش افزود: در حوزه مناسبات و روابط خارجی نیز درباره مناقشه میان اوکراین و روسیه با هم تبادل نظر و رایزنی و تاکید کردیم که اصلا شرایطی برای تخفیف یا لغو تحریمها (ی روسیه) متصور نیست. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مرکل آلمان انگليس اتحاديه اروپا توافقنامه مجلس عوام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تایید کرد که باکو و ایروان درک مشترکی از اینکه یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد، دارند و تاکید کرد که تنها بررسی جزئیات نهایی باقی مانده است.

علی اف گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به حل موضوع (امضای توافقنامه صلح) نزدیک شده ایم. او همچنین خاطرنشان کرد که چندین سال پیش حتی توافقی در مورد اصول توافق وجود نداشت.

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: در آن زمان حتی پیش نویس توافقنامه صلح وجود نداشت و اکنون ما یک درک مشترک داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد.

وی در پایان گفت: ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم، البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

در ۷ دسامبر گذشته، دفتر نخست وزیر ارمنستان و دولت رئیس جمهور آذربایجان بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر عزم ایروان و باکو برای عادی سازی روابط و انعقاد معاهده صلح بر اساس احترام به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند. آذربایجان به نشانه حسن نیت ۳۲ سرباز ارمنی و ارمنستان دو سرباز آذربایجانی را آزاد کردند.

در همین حال، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیروز گفت که ایروان و باکو روند عملی تعیین حدود مرز‌ها را آغاز کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم