Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، جنبش«جلیقه زردهای فرانسه» خود را برای پنجمین هفته اعتراض به شرایط اقتصادی در فرانسه آماده می‌کنند.

۵ روز پس از سخنرانی «امانوئل ماکرون» به نظر می‌رسد وعده‌های رئیس جمهوری فرانسه برای بسیاری از شهروندان این کشور راضی کننده نبوده است. وعده افزایش صد یورویی حداقل حقوق، معافیت دستمزد اضافه کاری و دهک‌های پایین حقوق‌های بازنشستگی از مالیات، مهم‌ترین تصمیم‌های آقای ماکرون برای آرام کردن معترضان خشمگین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها و مراکز نظرسنجی فرانسوی، گزارش می‌کنند که بیش از نیمی از شهروندان این ابتکار عمل را کافی و صادقانه نمی‌دانند.

از سوی دیگر به نظر نمی‌رسد حمله مرگبار «استراسبورگ» و درخواست دولت برای توقف تجمع‌های جلیقه زردها به دلایل امنیتی اثر چندانی بر ادامه فعالیت معترضان گذاشته باشد. شیوع این نظر در شبکه‌های اجتماعی که دولت فرانسه مقصر اصلی حمله به بازار کریسمس است، دست‌کم نشان از بی‌اعتمادی بخش‌هایی از جامعه به روایت دولت از این ماجرا است.

شنبه هفته گذشته، پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی فرانسه بیش از ۱۳۰۰ نفر را به ویژه در پاریس بازداشت کردند. با وجود کاهش ابعاد خشونت‌ها در پاریس، با توجه به تجمیع نیروهای انتظامی در پایتخت، بسیاری از شهرستان‌های فرانسه، صحنه رویارویی تند تظاهرکنندگان با پلیس بود.

در عین حال حمایت افکار عمومی نسبت به جنبش جلیقه زردها از هفته‌های گذشته کم‌تر شده است. براساس آخرین نظرسنجی‌های رسانه‌های مختلف فرانسوی، بین ۵۱ تا ۵۶ درصد شهروندان همچنان از ادامه تظاهرات جلیقه زردها حمایت می‌کنند، رقمی که در هفته‌های گذشته به بالای ۷۵ درصد رسیده بود.

با این حال برای نخستین بار از زمان شروع موج اعتراض‌ها علیه دولت امانوئل ماکرون،‌ «فیلیپ مارتینز» رئیس اتحادیه کارگری س‌‌ژ‌ت، در یک مصاحبه تلویزیونی همگان را به اعتصاب فراخواند. عملکرد اتحادیه‌های کارگری در هفته‌های اخیر به شدت مورد اعتراض جلیقه زردها و حامیان سیاسی آن‌ها قرار گرفته بود. مخالفان سیاست‌های اقتصادی دولت ماکرون، اتحادیه‌ها و به‌ویژه س‌ژت را به «انفعال» و «فرصت‌طلبی» متهم می‌کردند.

در حالی که جنبش جلیقه زردها با اعتراض به افزایش مالیات بر گازوئیل و بنزین آغاز شد، مطالبات معترضان رفته رفته، نظام سیاسی و مدل حکومتی جمهوری پنجم فرانسه را به چالش کشید.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف فرانسه اعتراض ها در فرانسه جنبش جلیقه زردها منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت صبح چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای گرامیداشت هفته معلم ۱۴۰۳ انجام شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت تکریم معلمان مدارس استثنایی استان مطرح کرد: ابتکاری که امسال برای اولین بار به کار رفته این است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی و جنس خاص زحمات این همکاران، دو معلم شاغل در مدارس استثنایی به صورت جداگانه تحت عنوان معلم نمونه مدارس استثنایی تقدیر خواهند شد.

وی استفاده از خدمات رفاهی، ورزشی و اقامتی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد و عنوان کرد: از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه استفاده از تمامی فضاهای ورزشی، اقامتی و رفاهی استان برای همکاران به صورت رایگان است. همه مناطق آموزش و پرورش البرز مکلف شده اند تقدیر شایسته ای از همکاران به ویژه معلمان نمونه شهرستان‌ها داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد: تقدیر از مقام معلم در سطح استان البرز، استفاده از تبلیغات محیطی، تقدیر از مقام معلم در رسانه ملی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز در این هفته خواهد بود.

کد خبر 6087453

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»