Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@19:08:50 GMT

زمان عرضه گوشی ۵G وان‌پلاس اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۸۶۱

زمان عرضه گوشی ۵G وان‌پلاس اعلام شد

ساعت24 - مدیرعامل شرکت چینی وان پلاس اعلام کرده است که در نیمه نخست سال آینده میلادی گوشی هوشمند این شرکت که از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت (۵G) بهره می‌برد، عرضه خواهد شد.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G ، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های تولیدکننده موبایل متعددی همچون سامسونگ، هواوی، لنوو، ال جی، سونی و غیره همگی از برنامه خود برای تولید و عرضه گوشی هوشمندی که به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت (۵G) مجهز هستند، خبر داده و اکثر آنها نیز اوایل سال آینده میلادی را برای رونمایی و عرضه انتخاب و اعلام کرده‌اند.

حالا پیت لائو، مدیرعامل شرکت چینی وان پلاس که یکی از تولیدکنندگان موبایل و زیرمجموعه شرکت هواوی به شمار می رود، از زمان عرضه این محصول سخن گفته و اعلام کرده است که گوشی هوشمند ۵G وان پلاس احتمالا در ماه مه ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش به گزارشگر وب سایت سی نت گفته که انتظار می‌رود فروش این محصول با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران مواجه شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فناوری نسل پنجم اینترنت هنوز در جهان جا نیفتاده است و هم اکنون کشورهای بسیاری با همکاری اپراتورهای مخابراتی در حال توسعه زیرساخت های لازم برای آن هستند اما با این حال پیش‌بینی می‌شود با توجه به سرعت فوق‌العاده بالای این شبکه اینترنت، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود، کاربران به سمت و سوی آن سوق داده شوند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵Gهستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: گوشی موبايل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات استان اردبیل از اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات تا پایان شهریورماه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، شهریار سرداری با اشاره به راه اندازی و ارتقا ۷ سایت ارتباطی روستایی در یک ماهه سال جاری، اظهار کرد: تاکنون از تعداد ۳۵۹ سایت ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،۱۴۲ سایت با تکنولوژی 4G راه اندازی شده که در مجموع تعداد ۲۹۰ روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات به پیوندند.

سرداری با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای پروژه جی نف توسط اداره کل پست با همکاری شهرداری‌ها، گفت: اجرایی شدن پروژه جی‌نف (‌GNAF‌) از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه می‌تواند جهش بزرگی در نحوه خدمات دولت و هوشمندسازی ایجاد کند.

مدیرکل ارتباطات استان اردبیل افزود: با توجه به حذف دکل ارتباطی موجود در نزدیکی پل بسیج که به دلیل عملیات عمرانی صورت پذیرفته است، در تلاش هستیم تا با شناسایی موقعیت مکانی مناسب و جایگزینی آن، خدمات ارتباطی و پوشش مطلوب اینترنت را برای مردم فراهم کنیم.

سرداری اظهار داشت: برقراری امنیت دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت ارتباطات در استان اردبیل و جلوگیری از هر گونه نفوذ امنیتی به زیرساخت‌های فیزیکی، شبکه داخلی و اینترنتی امر بسیار خطیری است که باید بیشتر از هر زمان دیگری به آن توجه شود و برای برقراری امینت می‌بایست، تمامی کارکنان از آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم در این خصوص بهره مند شوند.

وی گفت: جهت پایداری شبکه ارتباطی استان، اقدامات لازم برای تأمین سوخت مخازن ایستگاه‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه اردبیل انجام شده است.

کد خبر 746683

دیگر خبرها

  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت