Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- فرماندار چالدران گفت: جسد جوان اهل آواجیق که چهارشنبه هفته گذشته در ارتفاعات این شهرستان ناپدید شده بود، پس از شناسایی و بیرون آوردن از زیر بهمن به چالدران منتقل شده تا تشریفات قانونی لازم انجام شود.

حسن محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان بر اثر کولاک شدید کوهستانی زیر بهمن دفن شده بود که توسط تیم های امدادی نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص جزئیات این حادثه و روند امدادرسانی بیان کرد: پس از دریافت اخباری مبنی بر ناپدید شدن یک جوان در ارتفاعات شهر آواجیق بخش دشتک چالدران، تیم های امدادی شهرستان های ارومیه و چالدران با همراهی یک دستگاه بالگرد به محل اعزام شدند.
وی اضافه کرد: پس از ساعت ها جستجو، جسد این جوان در ارتفاعات آواجیق زیر بهمن کوهستانی شناسایی و بیرون کشیده شد.
فرماندار چالدران ادامه داد: پس از کشف، این جسد با استفاده از اسنوموبیل به روستای طهماسب کندی و سپس با استفاده از آمبولانس به شهر آواجیق انتقال یافت.
محمدزاده گفت: پس از طی اقدامات تکمیلی، جسد این فرد برای انجام تشریفات قانونی با هماهنگی دادستان شهرستان با آمبولانس به چالدران انتقال داده شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی است که کوهستان های آن از اواسط پاییز پر از برف می شود.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث چالدران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)

در گرمای سوزان تابستان نشستن جلوی باد خنک کولر و نوشیدن یک لیوان آب یخ خیلی می‌چسبد! در بیشتر شهرهای ایران خیلی از خانواده‌ها کولر دارند چون حتی تصورش هم سخت است که بتوان روزهای گرم تابستان را بدون کولر گذراند.

تابستان‌های گرم، کولر را وسیله‌ای ضروری و پرطرفدار کرده، به‌طوری‌که چیزی حدود ۷۰ درصد مردم ایران از آن استفاده می‌کنند اما شاید جالب باشد بدانید در کشورمان شهری وجود دارد که به شهر بی کولر معروف است. 

چالدران، شهر بی کولر ایران

به گزارش دلتامگ، چالدران در دامنه رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد و همین بودنش در ارتفاع، آب و هوای خنکی را برایش به وجود آورده است. چالدران از شهرهای استان آذربایجان غربی و از مرتفع‌ترین شهرهای ایران است که زمستان‌های سرد و تابستان‌های خنکش از آن منطقه‌ای گردشگری ساخته است.

بارش شدید باران و برف در این شهر اصلا چیز عجیبی نیست و حتی میزان برف بیش از دو متر هم در این شهرستان دیده شده است! پس تعجب‌برانگیز نیست که وقتی در این شهر زیبا قدم می‌زنید هیچ کولری را روی پشت‌بام‌ها یا کنار پنجره‌ها نمی‌بینید چون مردم این دیار با سرمای طبیعی هوا خنک می‌شوند.

خرید کولر

اگر پای صحبت فروشندگان لوازم خانگی بنشینید از نخریدن کولر در این منطقه حرف می‌زنند و اینکه تابه‌حال سابقه نداشته کسی در این شهر نیازی به کولر داشته باشد. در سال‌های اخیر اما با وقوع سیل‌های مختلف بخشی از پوشش گیاهی این شهر از بین رفت که این باعث بالا رفتن دما نسبت به قبل شده است.

یکی از جذابیت‌های این شهر بی کولر برای گردشگران، کلیسایی با شهرت جهانی به نام قره کلیسا است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر است. این کلیسا آرامگاه یکی از حواریون است و در سال گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • (تصاویر) ارتفاعات برفچال، شهرستان مینودشت
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی وناپایداری‌های محلی سیستان وبلوچستان