Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تاکید وزیر اطلاعات بر وجود تعامل خوب میان سرویس های امنیتی ایران و آذربایجان پس از دیدار با علی اف، نامحدود دانستن نگرش ایران در گسترش روابط با ترکیه از سوی واعظی در دیدار با اردوغان، تاکید سفیر ایران در دوبلین بر عزم ایرلند برای توسعه همکاری با تهران، ادعای پاسخگویی ایران به جای محکوم کردن بن سلمان از سوی پمپئو؛ خودداری ترامپ از همنشینی با فرزند شاه مخلوع؛ اعلام تداوم حمایت استرالیا از برجام از سوی نخست وزیر این کشور، مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* باکو - ایرنا - وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، شامگاه جمعه پس از دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، گفت: تعامل بسیار خوبی بین سرویس های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور ایران و آذربایجان برقرار است.

* تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه را مثبت و روبه گسترش دانست و گفت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

لندن – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین با اشاره به سفر هیات گروه دوستی پارلمانی ایران به ایرلند گفت: سطح بالای ملاقات‌های صورت گرفته نشان دهنده این واقعیت است که طرف ایرلندی مصمم به توسعه همکاری ها با ایران است.

* بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: سیاست دولت استفاده از ظرفیت بازارچه های مرزی و گمرکات فعال در مرزهای کشور است.

* باکو - ایرنا - مدیر کل گمرکات گرجستان، روز جمعه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، گفت: با توجه به تلاش گرجستان در جهت تطبیق قوانین و مقرارت با اتحادیه اروپا از اوایل سال 2019 شاهد تغییرات گسترده ای در مقررات گمرکی این کشور خواهیم بود.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در فرافکنی وقیحانه می گوید علاوه بر کسانی که در قتل خاشقچی باید مسئول شناخته شوند، عوامل ایران در منطقه هم باید پاسخگو شوند!

* تهران- ایرنا- یک نشریه آمریکایی نوشت: رئیس جمهوری این کشور که سال گذشته قصد داشته پیام نوروزی را در کنار فرزند شاه مخلوع به ایران بدهد، با هشدار تیم امنیتی ملی خود از این کار منصرف شده است.

* کوالالامپور- ایرنا- «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا روزشنبه اعلام کرد که کشورش بر حمایت خود از برجام ادامه می دهد.

* بغداد - ایرنا - در اعتراض به ادامه نقض حریم هوایی عراق، بغداد سفیر ترکیه در این کشور را به وزارت امور خارجه فراخواند.

* تهران- ایرنا- عربستان با وجود اعلام استقبال از توافق اخیر طرف های یمنی در مذاکرات سوئد و ادعای حمایت از راه حل سیاسی در یمن، بار دیگر مناطق مسکونی و مزارع شهروندان این کشور را در استان مرزی صعده به شدت گلوله باران کرد.

*اسلام آباد - ایرنا - رسانه پاکستانی اعلام کرد که در حمله افراد مسلح به کاروان نیروهای امنیتی در نزدیکی منطقه «تربت» ایالت بلوچستان 6 نیروی سپاه مرزی این کشور کشته و 14 نیرو نیز زخمی شدند.
شبد**9416**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مهمترين عناوين خبري اخبار 8 تا 8 داخلي و خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: هرساله شعار سال به عنوان راهنما و راهگشا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و امسال نیز اهتمام تولید کنندگان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم است تا علاوه بر تحول در بخش تولید و افزایش اشتغال بتوانیم به شعار سال و رهنمودهای رهبری لبیک بگوییم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورهای جهان گفت: باید توجه داشته باشیم در صورتی که شاهد تعطیلی پنجشنبه‌ها باشیم فعالان اقتصادی ایران فقط می‌توانند در سه روز کاری با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشند که این امر در امر صادرات و واردات مواد اولیه و کالای تمام شده ایجاد چالش خواهد کرد و قطعاً از سوی دولت و مجلس باید نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها تجدید نظر صورت بگیرد و به جای آن شاهد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه باشیم.

آقاجانی با اشاره به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی ایران علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان در مباحث اقتصادی ایجاد کرده اند توانسته است به تعاملات تجاری مناسبی با دنیا برسد و نباید از کنار این آمارها و تعاملات به راحتی گذر کنیم و فرصت گسترش آنها را با محدودیت زمانی در ارتباط با سایر بازارهای جهانی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا و زیان اقتصادی ناشی از آن آنچنان مورد اهمیت است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس برای کاهش این زیان‌ها، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تنظیم نامه‌ای از سوی خانه ایران پیرامون درخواست بازنگری و تجدید نظر در تعطیلی پنجشنبه‌ها عنوان کرد: خانه صمت استان قم ضمن حمایت از این نامه در خواست خود را برای این بازنگری مجدداً و موکدا اعلام می‌دارد.

کد خبر 6086973

دیگر خبرها

  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد