Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:24:51 GMT

مصمم به ثبت رکورد جدید در پارالمپیک 2020 توکیو هستم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۹۳۸

مصمم به ثبت رکورد جدید در پارالمپیک 2020 توکیو هستم

ارومیه- ایرنا- قوی ترین مرد معلول جهان، پارالمپیک و آسیا گفت: تمام تمرکز خود را برای موفقیت در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن گذاشته ام و به دنبال ثبت یک رکورد جدید و تاریخ ساز در این رقابت ها هستم.

سیامند رحمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بازگشت از بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی مدتی به استراحت پرداختم ولی هم اکنون تمرینات روزانه ام را به طور مرتب آغاز کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هدف اصلی من، پاراالمپیک 2020 توکیو است و دوست دارم بار دیگر برای کشورم افتخارآفرینی کنم.
وی ادامه داد: در پارالمپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل رکورد 310 کیلوگرم را به ثبت رساندم و این بار نیز با صلاحدید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را به ثبت خواهم رساند.
قوی ترین مرد معلول جهان، پارالمپیک و آسیا گفت: قبل از آغاز پارالمپیک توکیو مسابقات جهانی 2019 را پیش رو داریم و حفظ آمادگی برای حضور در این 2 رویداد مهم در دستور کار است.
وی در خصوص اخذ پاداش رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا افزود: پاداشی نگرفته ام ولی امید دارم به زودی پاداش به دستم برسد.
به گزارش ایرنا مهر ماه امسال سیامند رحمان وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه 107 کیلوگرم مدال طلای بازی های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.
این قهرمان اشنویه ای در نخستین حرکت وزنه 273 کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه 293 کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود، بشکند.
رحمان برای سومین حرکت وزنه 295 را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ارتقا داد.
سیامند رحمان متولد 1367 و اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال 1387 برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه ‌برداری معلولان دعوت شد.
7156/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش وزنه برداري معلولان سيامند رحمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشعل المپیک پاریس روشن شد

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۱۰۰ روز دیگر به طور رسمی آغاز می‌شود. مشعل این دوره از بازی‌ها امروز (سه‌شنبه) در یونان، خاستگاه بازی‌های المپیک، روشن شد. مشعل المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن با شروع همه‌گیری ویروس کرونا بدون تماشاگر روشن شد و از المپیک ۲۰۲۴ پاریس تماشاگران بار دیگر توانستند در این مراسم حاضر شوند.

مری مینا، هنرپیشه یونانی، شعله آتش را با استفاده نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده مشعل که قهرمان قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، داد. مانادو، شناگر زن فرانسوی، که سه مدال المپیک را به گردن آویخته، نخستین ورزشکار فرانسوی است که مشعل المپیک را در خاک یونان حمل کرد. او مشعل المپیک را از استفانوس انتوسکوس یونانی، دارنده مدال طلای رقابت‌های قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تحویل گرفت.

این مراسم در معبد ۲۶۰۰ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو، رییس‌جمهوری یونان و توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک، از جمله چهره‌های شاخص این مراسم بودند.

 

مسیر مشعل المپیک
مشعل المپیک یازده روز در خاک یونان توسط ۶۰۰ مشعل‌دار حمل و سپس روز ۲۶ آوریل (هفتم اردیبهشت) در مراسمی در محل برگزاری اولین دوره بازی‌های المپیک مدرن، به برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل داده می‌شود.

مشعل المپیک ۲۷ آوریل (هشتم اردیبهشت) با کشتی «بلم»، که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز خواهد کرد. مشعل المپیک ۳۳ روز هشتم مه (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. ۱۰ هزار حمل‌کننده آن را در ۶۴ شهر فرانسه حمل خواهند کرد.

کشتی بلم

مشعل المپیک سفری ۱۲ هزار کیلومتری خواهد داشت و روز ۲۶ ژوئیه (پنجم مرداد) به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن وارد می‌شود. این برای نخستین بار است که مراسم گشایش بازی‌های المپیک در ورزشگاه اصلی میزبان این بازی‌ها برگزار نمی‌شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تکرار قهرمانی و ثبت یک رکورد تاریخی؛ فرنگی‌کارها امیدمان را بیشتر کردند
  • سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ العین رکورد تاریخی الهلال را شکست
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • حسین رضازاده هنوز طلایه‌دار طلایی‌هاست
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد