Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار از تزریق ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان نباید فقط به کار زراعت بسنده کنند بلکه زراعت گوشه‌ای از درآمد کشاورزان باشد. به گزارش بلاغ، محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حراست از عرصه‌های زراعی و باغی صرف نظر از اینکه یک وظیفه ذاتی و قانونی جهاد کشاورزی است؛ از نظر حفظ امنیت غذایی و توسعه پایدار که لازمه خوداتکایی و کاهش وابستگی به خارج از مرزها بوده و همانا تحقق شعار اقتصاد مقاوتی مورد نظر سیاست‌گذاران سطح کلان بوده حائز اهمیت دو چندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی همگام با سایر دستگاه‌های مسئول با حفظ و حراست از عرصه‌های زراعی از طریق راه‌اندازی گشت ویژه حفاظت که از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ به صورت ۲۴ ساعته در دسترس عموم مردم است توانسته گامی هر چند کوتاه اما به شدت تاثیرگذار در این مسیر بردارد.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: در سال جاری بیش از چهار هزار کیلومتر طی مسیر و گشت زنی به ویژه در نقاط کور بیش از ۴۰ مورد از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و با اقدام در لحظه از پیشرفت کار ممانعت صورت گرفت.
 
هادی‌زاده افزود: در بعضی موارد که متخلفین تمکین نکرده و به ترک عمل غیرمجاز باتوجه به اخطارهای کتبی مامورین گشت اقدام نمی‌کنند بنابر قوانین جاری و از طریق مرجع قضایی و نیروی انتظامی مراتب امر پیگیری و در نهایت علاوه بر قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز به جریمه نقدی از یک تا سه برابر قبمت روز زمین با کاربری جدید محکوم خواهند شد.
 
این مسئول یادآور شد: توصیه ما به تمامی بهره‌برداران و مالکان اراضی زراعی و باغی این است که بدون هماهنگی با مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی و اخذ مجوزهای لازم از هر گونه تفکیک و تبدیل اراضی و ساخت بنا با توجه به عواقب منفی و غیرقابل جبران آن جدا خوداری کنند.
 
به‌کارگیری مکانیزاسیون در کشاورزی
 
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای خرید و بهسازی مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: در خط اعتباری مرحله ششم کشاورزی مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان از سوی استان برای خرید و تجهیز ناوگان کشاورزی فریدونکنار درنظر گرفته شد اما با توجه به تقاضای زیاد صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بانک عامل درخواست شد و مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید و نوسازی کمباین، تیلر، نشاکار و تراکتور جذب شده است.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ مکانیزاسیون می‌تواند در کشاورزی موثر باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه نشاکار یکی از تجهیزات کشاورزی است که اگر کشاورزان از آن استفاده کنند می‌توانند با کمترین میزان دشواری کشت داشته باشد و همچنین در کشت مکانیزه تعداد کوپه و دقتی که در واحد سطح توسط دستگاه نشاکار کاشته می‌شود بیشتر از کشت معمولی توسط نیروی انسانی است که این امر در بهبود و افزایش بهره‌برداری بسیار تاثیرگذار است.
 
هادی‌زاده تصریح کرد: حدود ۱۳ کارگزاری و فروشگاه‌های توزیع کود و سموم کشاورزی در فریدونکنار وجود دارد و دیگر مجوز جدیدی در این خصوص صادر نمی‌شود و کشاورزان می‌توانند برای تشخیص مجاز یا تقلبی بودن محصول خریداری شده از عوامل توزیع محصولات شیمیایی کد چند رقمی درج شده بر روی بسته بندی را به سامانه ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ از طریق پیامک ارسال کنند.
 
وی با بیان اینکه کارگزارن فروش کود دارای مجوز کارگزاری و زیرنظر جهاد کشاورزی قرار دارند گفت: کارگزاران فروش کود پیمانکار شرکت خدمات حمایتی هستند و پس از خریداری باید بر اساس سقف اعلام شده در مرحله اول ۱۵۰ کیلوگرم کود اوره، ۵۰ کیلوگرم فسفات، ۵۰ کیلوگرم پتاس و سایر موارد بین کشاورزان توزیع کنند و هیچ کارگزاری حق ندارد که به غیر از سقف اعلام شده حتی یک کیلوگرم به صورت آزاد به فروش برساند؛ در زمان مورد نظر کارشناسان و بازرسان اداره جهاد کشاورزی و صنعت، معدن تجارت با بازرسی‌های نامحسوس نظارت کافی را بر روی عملکرد کارگزاران کود و فروشندگان سموم کشاورزی دارند.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار با تاکید بر اینکه کشاورزان برای استفاده از سموم کشاورزی از کارشناسان مراکز جهاد استفاده کنند گفت: کشاورزان فریدونکناری باید توجه داشته باشند که دو مرکز جهاد کشاورزی در بخش دهفری و باریکرود در روستاهای کاردگرمحله و سوته مستقر است که می‌توانند برای انجام مشاوره کشاورزی به کارشناسان این مراکز مراجعه کنند و از استفاده بی‌رویه و همچنین تجویز خودسرانه فروشندگان سموم خودداری کنند.
 
هادی‌زاده ادامه داد: توصیه ما به کشاورزان این است که در همین زمان باقیمانده تا کودپاشی، خاک زمین‌های خود را برای آزمایش به آزمایشگاه خاک‌شناسی تحویل دهند تا کارشناسان آزمایشگاهی با بررسی دقیق، میزان و نوع کود مورد نیاز هر اراضی را به صاحبان زمین اطلاع دهند؛ کشاورزان می توانند برای آشنایی با آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی و نحوه ارسال خاک به مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند.
 
وجود نزدیک به ۷ هزار دام در فریدونکنار
 
وی با اشاره به اینکه دام، طیور، صنایع تبدیلی مانند شالیکوبی، گل و گیاه و دیگر موارد هم از بخش‌هایی است که زیرمجموعه جهادکشاورزی می‌شود، خاطرنشان کرد: در فریدونکنار چهار واحد گاوداری صنعتی، ۵۴ واحد گاوداری کوچک روستایی، ۱۹ واحد نگهداری گوسفند روستایی با ظرفیت ۹۲۲ راس گوسفند و همچنین ۶۵ راس گاومیش در روستای حسین‌آباد نگهداری می‌شود.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۹۶۵ راس دام سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد که با تلاش‌های صورت گرفته، تعاونی دامداران در فریدونکنار فعال شد که امیدواریم با فعال شدن این تعاونی مشکلات توزیع نهاده‌ها، خرید دام و صنایع تبدیلی برطرف شود.
 
هادی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر دامداری‌های خوبی در فریدونکنار وجود دارد که برخی ها حتی با ظرفیت ۵۰ راسی مشغول به کار هستند که امیدواریم روزی برسد که دامداری‌های این شهرستان ظرفیت دام خود را به ۱۰۰ راس افزایش دهند و خوشبختانه صنایع تبدیلی قانونمند دامی در روستای کوچک‌بیشه‌محله در حال فعالیت است.
 
وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از دام، صنایع تبدیلی(شالیکوبی داران)، مشاغل خانگی و صنایع کوچک مبلغ ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات در فریدونکنار تزریق شد.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: پرورش شترمرغ، پرورش ماهیان خاویاری و پرورش گل و گیاه از جمله بخش‌های دیگری است که در زمینه جهادکشاورزی دارای فعالیت های خوبی در این شهرستان هستند.
 
هادی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هکتار مساحت گل و گیاه در فریدونکنار در حال فعالیت است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال مجوز سه هکتار برای مزرعه گل و گیاه صادر شود.
 
وی بر لزوم کار چندگانه کشاورزی تاکید کرد و گفت: کشاورزان نباید فقط به کار زراعت بسنده کنند بلکه باید پرورش طیور، دام، باغبانی، گل و گیاه و دیگر موارد در کار کشاورزی فعال شود و زراعت گوشه‌ای از درآمد کشاورزان باشد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به حوزه زراعت است و این معاونت در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نقش هدایت، برنامه‌ریزی و پشتیبانی را با سپردن کار به دست مردم ایفا می‌کند.

وی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را مشارکت حداکثری مردم در امنیت غذایی کشور دانست و افزود: در این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بیشترین محصول اساسی از مزارع دیم کشور برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۵۰ هزار کشاورز سراسر کشور با همکاری کارشناسان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در سطح ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم، انواع محصولات اساسی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و علوفه کشت می‌کنند.

مهاجر در پایان تاکید کرد: جهش در کشاورزی یعنی افزایش چشمگیر و این جز با حضور و مشارکت مردم قابل دست یافتن نیست.

کد خبر 6078929

دیگر خبرها

  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • شناسایی ۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار
  • شناسایی هفت مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • برنج‌کاران مازندران برای انجام نشاکاری عجله نکنند.
  • پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم دیم (PVS) در منطقه بکشلوچای