Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمدحسن موحدی، نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس که موفق شد، رتبه دوم رشته قرائت تحقیق را از آن خود کند، ساعت 3:30 بامداد‌ شنبه، 24 آذرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد کشور شد و مورد استقبال تیم خبری ایکنا، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، حجت‌الله میرزایی، مدیر مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، محمد برخورداری، مبتهل و قاری ممتاز و سیدعلی حمیدی، کارشناس امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) طی گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در رابطه با سطح این دوره از مسابقات، اظهار کرد: از 22 کشور برای حضور در شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور تونس دعوت شده بود که در رشته قرائت، 15 کشور و در رشته حفظ نیز 16 کشور در این دوره از مسابقات شرکت کردند و بنابر اعلام مقامات تونسی، جمعاً تعداد 31 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف در دو بخش قرائت و حفظ قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند.
نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس ادامه داد: سطح شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات کشور تونس خوب بود، اما کشوری نبود که حرف خاصی در زمینه تلاوت داشته باشد و بنا بر صحبت‌هایی که بنده با داور مغربی مسابقات داشتم و طبق اعتراف شخص وی، بهترین تلاوت مسابقات مربوط به کشور ایران بود، ولی به هر دلیل، رتبه اول به بنده اعطا نشد.
موحدی در ادامه در رابطه با داوری این دوره از مسابقات تصریح کرد: می‌توان گفت که داوری مسابقات در حد متوسطی قرار داشت و در سطح خیلی بالایی نبود. حتی چند نفر از اعضای هیئت داوران خود دارای تلاوت خیلی ضعیفی بودند، ولی در کمال تعجب به عنوان داور مسابقات بین‌المللی کشور تونس انتخاب شده بودند که این امر نشان‌دهنده تصمیم‌گیری ضعیف ایشان بود.
وی در رابطه با تعامل مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس و نیز رایزنی فرهنگی کشورمان، تصریح کرد: رفتار ایشان با بنده بسیار خوب بود و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز استقبال خیلی خوبی از من داشت. ایشان با اینکه جهت بازگشت به کشور و اتمام مأموریت خویش وقت چندانی نداشت، ولی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات حضور پیدا کرد و پیگیر امور بنده بودند. همچنین، از دوستان وزارت امور خارجه کشورمان نیز به دلیل تماس‌هایی که با بنده داشتند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.


نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس در رابطه با رفتار مسئولان برگزارکننده مسابقات کشور تونس با نماینده جمهوری اسلامی ایران و نیز دیگر متسابقان اظهار کرد: رفتار ایشان نیز خیلی خوب بود و مشکلی از جهت برخورد و مسائل رفتاری و اخلاقی نداشتیم ولی از لحاظ کیفیت پذیرایی و ... در حد متوسط بود.
موحدی در رابطه با استقبال مردم تونس از مسابقات قرآن، کشورشان تصریح کرد: مردم کشور تونس استقبال خوبی از مسابقات داشتند ولی این استقبال قابل قیاس با استقبال مردم کشورمان از مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیست و در طول ایام برگزاری مسابقات در کشور تونس شاهد حضور نسبتا کم و متوسط مردم در محل برگزاری مسابقات بودیم.
نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در رابطه با عدم اعطای رتبه اول به نماینده جمهوری اسلامی ایران با وجود اذعان داور این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: بنده فکر می‌کنم که ضعف هیئت داوران باعث شد تا رتبه اول مسابقات به بنده اعطا نشود؛ چراکه من کاری را که باید انجام می‌دادم به نحو احسن اجرا کردم. حتی داور مغربی به تمام هیئت داوران اعلام کرده بود که رتبه اول حق نماینده ایران است.


وی ادامه داد: هنگامی که مشاهده می‌کنیم، نماینده کشور ترکیه به عنوان مقام دوم در کنار نماینده جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد، در حالی‌که وقتی به تلاوت وی گوش می‌دهیم، متوجه می‌شویم که تلاوت وی بیشتر به آواز خواندن شبیه است تا قرائت، این امر نشان‌دهنده آن است که ضعف داوری به شدت در این دوره از مسابقات کشور تونس وجود داشته است.
موحدی در رابطه با رفتار سایر متسابقان با نماینده جمهوری اسلامی ایران و نوع تعامل ایشان با یکدیگر نیز گفت: بنده سعی می‌کردم که به هیچ عنوان وارد مباحثی نشوم که موجب اختلاف شود. تقریباً تمامی شرکت‌کنندگانی که در این مسابقات حضور داشتند، طی مدت یک هفته‌ای که در کنار یکدیگر قرار داشتند، خیلی با هم دوست شده و محبت‌آمیز رفتار می‌کردند به طوری که در پایان مسابقات جدا شدن از یکدیگر برای برخی از ما مشکل شده بود.
وی در پایان تصریح کرد: البته یکی از ایشان وقتی که متوجه شده بود که بنده نماینده جمهوری اسلامی ایران هستم، به من اظهار می‌کرد که شیعه هستی و لحنی متفاوت داشت که بنده با بیان مشترکات بین مسلمانان شیعه و سنی اجازه ایجاد مشکل و بحث را به امثال وی ندادم. رفتار متسابقان در کل رفتار خیلی خوبی بود و همه متسابقان با یکدیگر رفتاری محبت‌آمیز و مهربانانه داشتند، حتی نماینده کشور عمان نیز هدیه‌ای به رسم یادبود به بنده اعطا کرد.

یادآور می‌شود، محمدحسن موحدی، دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان توانست تا رتبه دوم رشته قرائت تحقیق شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور تونس را کسب کند. در این رقابت‌ها نماینده کشور مغرب رتبه اول مسابقات را به دست آورد. همچنین، مراسم اختتامیه این مسابقات نیز روز پنجشنبه، ۲۲ آذرماه برگزار ‌شد.

گزارش تصویری استقبال از نماینده کشورمان در فرودگاه امام خمینی(ره) را اینجا ببینید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیتهای قرآنی محمدحسن موحدی ضعف داوری عامل اصلی مسابقات تونس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی درچه ای  گفت که مدتی پیش گزارشی از فعالیت های خود از جمله اجرای طرح قاری راتب مسجد را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده که مورد ملاحظه و اظهار لطف ایشان قرار گرفته است.

او به همین مناسبت یادداشت زیر را نوشت:

«باسم الله النّور، نمی‌دانم چگونه توصیف کنم میزان وَجد و شعف خود را، آنگاه که اطلاع یافتم گزارش قرآنی این طلبه‌ کوچک، به نگاه پر مهر و قلم مبارک ولیّ امرم مزیّن گردید. همین‌قدر می‌دانم و خدای را شاکرم که این عنایت و ترغیب، چراغ فروزنده‌ای فراراه تداوم عمل به منویّات آن رهبر فرزانه، و تضاعُف شوق و انگیزه‌ معیّت با قرآن و عترت، و توفیق جهاد و تقدیم جان خواهد بود ان‌شاءالله. الهی قَوّ علی خدمتک جوارحی و اشدُد علی العزیمة جوانحی.»

حدود دو سال پیش ایرنا در گفت و گویی با موسوی درچه ای به عنوان نخستین قاری راتب کشور که به صورت مرتب قبل از اذان ظهر در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران به تلاوت قرآن می‌پردازد و حتی در دوران کرونا این سنت حسنه را ترک نکرد، گزارشی با عنوان رهبرم بشنود و خوشحال شود، منتشر کرد. قاری راتب کسی است که به صورت مرتب در یک مسجد برای مردم و نمازگزاران آیات قرآن را تلاوت می‌کند.

نفر اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن کشور هندوستان همچنین در دی ماه ۱۴۰۱ به عنوان کارشناس و استاد قرآن به بررسی چالش‌های روخوانی قرآن کریم پرداخت که در مستند تو بر کدام نمط قرآن خوانی؟ منتشر شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید