Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی برای سومین ماه متوالی در ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است. در این ماه تحریم نفتی آمریکا علیه ایران به اجرا گذاشته شد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز اطلاعات گمرکی نشان می‌دهد که کره جنوبی برای سومین ماه متوالی در نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است ، حتی با اینکه این کشور از تحریم‌ها علیه بخش نفت ایران معاف شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمریکا در اوایل نوامبر به کره جنوبی و هفت کشور دیگر معافیت های موقتی از تحریم‌های ایران اعطا کرد .
ولی کره جنوبی واردات از ایران را در حد صفر نگه داشته است. خریداران کره ای در حال گفتگو با ایران در مورد قرارداد های جدید هستند و انتظار دارند در اواخر ژانویه یا در فوریه واردات نفت از ایران را از سر بگیرند .
واردات نفت کره جنوبی از ایران با توقف سه ماهه، طی ژانویه تا نوامبر 2018 ، 57.9 درصد کاهش یافته و به 7.15 میلیون تن یا 157009 بشکه در روز رسیده است . واردات نفت کره از ایران در زمان مشابه سال 2017، 17 میلیون تن بود .
کره جنوبی معمولاً یکی از مشتریان بزرگ آسیایی ایران است. گرچه مقدار دقیق نفتی که کره اجازه دارد طبق معافیت‌ها از ایران وارد کند، مشخص نیست ولی منابع آگاه خبر دادند که این کشور می‌تواند تا 200 هزار بشکه در روز واردات داشته باشد که بیشتر آن میعانات گازی است .
میعانات گازی یک نفت فوق سبک است که برای ساخت سوخت هایی مثل نفت ها و گازوئیل استفاده می شود .
ولی از آنجایی که تولید میعانات گازی ایران به خاطر تحریم‌ها و افزایش نیاز داخلی محدود شده است ، خریداران کره ای به دنبال جایگزین هایی برای ایران هستند، کشوری مثل قطر بهترین گزینه است.
در کل کره جنوبی 12.71 میلیون تن نفت خام در نوامبر وارد کرده که 1.2 درصد از 12.59 میلیون تن سال قبل بالاتر بوده است .
واردات نفت خام کره جنوبی از ژانویه تا نوامبر 0.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و به 131.23 میلیون تن رسیده است .
اطلاعات نهایی در مورد واردات نفت خام در ماه نوامبر تا انتهای ماه جاری توسط شرکت ملی نفت کره اعلام خواهد شد .

قیمت جهانی نفت امروز 1397/09/24| کاهش مجدد قیمت نفت به 60 دلارهند آبان 97 روزانه 276 هزار بشکه نفت از ایران خرید

انتهای پیام/34

R7586/P1012122/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت ایران نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی نامه‌ای خطاب به شرکت‌های واردکننده خودرو از آنها خواست طی سه روز تا نهم فروردین اطلاعات لازم برای جمع بندی و برآورد نیاز ارزی واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کنند.

در این نامه آمده است: به منظور تعیین میزان تخصیص و برآورد سقف ارزی واردات خودرو سال ۱۴۰۳، شایسته است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ نسبت به نهایی نمودن برنامه واردات مطابق جدول ذیل اقدام لازم صورت پذیرد آمارهای اعلامی با مستندات کافی (مانند استاد تولید پرداخت حمل، قبض انبار و....) قابل قبول است.

شایان ذکر است برای تعیین سقف ارزی سال ۱۴۰۳ سابقه واردات سال ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. عواقب ناشی از عدم ارسال به موقع مدارک در مهلت مقرر بر عهده خود شرکت است.

کد خبر 6062753 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • عکس عجیب واردات گوسفند از استرالیا در فرودگاه مهرآباد + عکس
  • عکس عجیب واردات گوسفند از استرالیا در فرودگاه مهرآباد!