Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:08:39 GMT

آغاز مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۷۳۰۸

آغاز مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش خواهران با حضور بیش از۵هزار نفر آغاز شد.

دوازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش خواهران، از امروز ۲۴ آذرماه الی ۳۰ آذرماه سال ۹۷در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم درشهر مقدس قم، مجتمع یاوران مهدی(عج) درجمکران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات قرآنی در پنج رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر شانزده سال و بالای آن ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

در این دوره از مسابقات هر داوطلب تنها در یک رشته می تواند شرکت کند و همچنین افرادی که در دوره های قبل حدنصاب رشته های حفظ ده جزء و بیست جزء را کسب کرده باشند در این دوره در همان رشته نمی توانند مجددا شرکت نموده و بایستی در مقطع بالاتر به رقابت بپردازند.

نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌نام نمایند، همچنین این دوره از مسابقات مرحله فینال ندارد و لذا داوطلبان سعی کنند در همان مقطع مسابقات تلاش لازم را داشته باشند.

در این دوره از مسابقات، کلیه حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب نود امتیاز را در صحت حفظ از یکصد امتیاز بیاورند، مبلغ هفتصد هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

همچنین حافظان بیست جزء و ده جزء در صورت اخذ حدنصاب نود امتیاز از یکصد امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ پانصدهزار تومان و چهارصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب هفتادوپنج امتیاز از یکصد امتیاز به ترتیب مبالغ پانصد هزار تومان و چهارصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

کلیه حافظان قرآن در همه رشته ها در صورتی که حد نصاب حسن حفظ آنها بین ۸۵ تا ۹۰ باشد نیز نصف جوایز اعلام شده فوق را دریافت می کنند . همچنین قاریان و مرتلان قرآن، که حد نصاب امتیاز آنها از ۷۰ تا ۷۵ باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می کنند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه روز جمعه سی ام آذرماه در محل دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر در این مراسم توسط یکی از مراجع عظام تقلید تقدیم خواهد شد.

کد خبر 4484942

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی