Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر ظهر جمعه و طی مراسمی با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم شهر سنندج از سردیس مرحوم محی الدین حق شناس شاعر نام‌آشنای کردستانی در پارک خضر زنده این شهر رونمایی شد.

در جریان برگزاری این مراسم که به همت کانون کوهنوردان کردستان و شماری دیگر از تشکل ها و انجمن های مردم حوزه محیط زیست برگزار شد، جمع زیادی از مردم شهر سنندج حضور داشته و از مقام و منزلت یکی از شاعران سنندجی تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اعضای هیات امنای خضر زنده با تقدیر از زحمات زنده یاد حق شناس گفت: زنده یاد حق شناس یکی از بزرگان فرهنگ و ادب این استان بود که کتاب «سنه شاره‌که‌م» به عنوان یک میراث تاریخی از او برجای مانده است.

جلال شریعتی با اشاره به اینکه در این مجموعه آداب و رسوم و آیین گذشته شهر سنندج  با زبانی سلیس و گویا به رشته تحریر در آمده، افزود: خضر زنده یکی از اماکن زیارتی سنندج محسوب می شود که متعلق به تمام مردم است و نصب سردیس حق شناس در این مکان مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هیئت امنای خضر زنده به منظور رفاه حال مردم سعی در حفظ، نگهداری و مرمت مداوم  آن دارد و انتظار داریم که در این مسیر نیز شاهد همکاری و مشارکت سایر ادارات و سازمان های دولتی نیز باشیم.

شریعتی گفت: شایان ذکر است اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری کردستان بابت سنگ فرش، روشنایی، مرمت و... خضر زنده بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه نموده است.

وی ادامه داد: خضر زنده یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهر سنندج است و برای حفظ و نگهداری آن باید خود مردم تلاش کنند چون به عنوان امانت آیندگان در نزد ما است.

در این مراسم از تمبر یادبود محی الدین حق شناس رونمایی شد و همچنین چند گروه موسیقی به اجرا پرداختند و دو کودک برخی از اشعار حق شناس را قرائت کردند.

سردیس محی الدین حق شناس اثر استاد هادی ضیاء الدینی از مجسمه سازان برجسته کردستانی است که در این مراسم و با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و هنری استان در خضرزنده رونمایی شد.

 این برنامه با همکاری کانون کوهنوردان کردستان، هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزش سنندج، دوستداران طبیعت، سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست و باشگاه ها و گروه های کوهنوردی برگزار شد.

مرحوم محی الدین حق شناس با خلق اثر شاره کم سنه که در خصوص وضعیت این شهر در ۵۰ سال گذشته است، توانست خیلی سریع به عنوان یکی از هنرمندان برجسته در میان مردم جایگاهی ویژه پیدا کند.

کد خبر 4484903

منبع: مهر

کلیدواژه: جلال شریعتی سنندج شاعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مداخلات زود هنگام اهمیت بالایی در رفع اختلالات گفتار و زبان دارد

 محی الدین تیموری سنگانی به مناسبت روز ملی گفتار درمانی اظهار کرد: تحقیقات نشان داد که شناسایی (غربالگری) و مداخله زودهنگام دو عامل مهم در بهبودی اختلالات زبانی و ارتباطی هستند.

وی با اشاره به اینکه مغز بیشترین میزان تغییر و رشد را در ۳ سال اول زندگی دارد، گفت: زمانی که مداخلات درمانی همزمان با رشد و قبل از ۳ سالگی باشد بیشترین میزان تغییر و بهبودی را می‌توان انتظار داشت، به همین دلیل انجام مداخله زودهنگام در این سن از اهمیت بالایی برخوردار است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کودکان با رشد طبیعی تا سن سه سالگی درک و استفاده از زبان شان افزایش می‌یابد و در این زمان است که قسمت اعظم مهارت‌های گفتار و زبان آنها در حال رشد است.

وی ادامه داد: کودکانی که در معرض خطر اختلالات رشدی زبان هستند، باید شناسایی شوند تا ضمن ارائه مداخلات، از نتایج منفی ناشی از اختلالات کاسته شود. 

وی، منظور از مداخلات زودهنگام را تهیه یک برنامه آموزشی برای کودکان در معرض خطر یا دچار تأخیر تکاملی دانست تا زمینه‌های پیشرفت وی را تأمین کند. 

تیموری سنگانی اضافه کرد: اعضای تیم مداخلات زودهنگام شامل پزشک متخصص اطفال یا فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص مغز و اعصاب کودک، فوق تخصص روانپزشکی کودک، آسیب شناس گفتار و زبان و کاردرمانگر می‌باشد. 

نائب رئیس انجمن علمی گفتاردرمانی ایران افزود: آسیب شناس گفتار و زبان مهارت‌های ارتباطی، زبانی، گفتار و بلع را مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورت لزوم مداخلات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: آسیب شناس گفتار و زبان علاوه بر مشارکت در ارزیابی کودک، وظیفه آموزش خانواده، همراهی خانواده در امر درمان و پیگیری کودک را نیز بعهده دارد. 

وی ادامه داد: آسیب شناس گفتار و زبان با آموزش مهارت‌های ارتباطی و زبانی مناسب سن کودک به والدین کمک می‌کند تا تکنیک‌های درمانی مناسب را فرا بگیرند و به ارتقاء مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های درک زبانی، واژگان و جملات کودکشان کمک کنند.

 تیموری سنگانی بیان داشت: تحقیقات نشان داد که اثرات مثبت مداخله زودهنگام می‌تواند فراتر از رشد گفتار و زبان باشد و بر عزت نفس، تعاملات اجتماعی، دستاورد‌های تحصیلی و فرصت‌های آینده کودک تأثیر بگذارد.

وی تاکید کرد: مداخله زودهنگام برای طیف وسیعی از اختلالات گفتار و زبان مثل اختلالات تکاملی زبان، اختلالات طیف اتیسم، لکنت، اختلالات تلفظی، اختلات بلع و تغذیه و آپراکسی رشدی گفتار مفید است. مداخله به موقع می‌تواند به طور قابل توجهی نتایج را بهبود بخشد و تأثیر این اختلالات را بر رشد کلی کودک به حداقل برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم
  • اهمیت شناسایی و مداخلات زود هنگام در رفع اختلالات گفتار و زبان
  • شناسایی و مداخلات زود هنگام اهمیت بالایی در رفع اختلالات گفتار و زبان دارد
  • تصاویری از سردیس‌های مشاهیر قزوین در سبزه میدان
  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد
  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • رونمایی از تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها / گرفتاری مردم غزه در تله پهپادی شیطان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان