Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:12:13 GMT

البرزدر مسابقات جهانی ریاضی حائزپنج رتبه برتر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۷۵۱۷

البرزدر مسابقات جهانی ریاضی حائزپنج رتبه برتر شد

کرج - ایرنا- مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی استان البرز و شهرستان شهریار اعلام کرد: دانش آموزان البرزی در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی که در مالزی برگزار شد، حائز پنج رتبه اولی و دومی جهان شدند.

سمیه غلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این دانش آموزان موفق شدند در سطوح دهگانه با پاسخ صحیح به 200 سوال در مدت زمان هشت دقیقه از بین 2 هزار و 200 شرکت کننده به مقام اول و دوم جهان دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ایران در سه سال متوالی است که در مسابقات جهانی یوسی مس موفق به کسب رتبه اول می شود، خاطرنشان کرد: خاطره خیاط زاده، زهرا زارعی نژاد و سپنتا احمدی در بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی ریاضی 2018 مالزی مقام اول جهانی را از آن خود کردند.

«یوسی مس به محاسبات ذهنی ریاضی یا چرتکه ای اطلاق می شود.»
غلامی گفت: در این دوره از مسابقات سید مبین موسوی نیز مقام قهرمان جهان را به دست آورد.
وی اضافه کرد: امیر حسین جلیلی نیز در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی یوسی مس مقام دوم را کسب کرد.
غلامی با بیان اینکه دانش آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات جهانی با شعار از خلیج فارس شرکت کردند و پرچم پر افتخار کشورمان را با کسب مقام های برتر به اهتزاز درآوردند، ادامه داد: هر ساله این دوره از مسابقات با هدف ایجاد انگیزه ، شناسایی دانش آموزان توانمند در زمینه محاسبات ذهنی و چرتکه ای ، استفاده از یک سیستم نوع آورانه محاسبه ای و توسعه ذهن در سطح منطقه ای ، استانی ، کشوری و بین المللی برگزار می شود.
وی بیان داشت: دوره های آموزشی محاسبات ذهنی و چرتکه ای از سوی موسسه علمی آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم که درالبرز فعالیت دارد به صورت کلاس های آزاد و یا در قالب فوق برنامه در تعدادی از مدارس که اولیاء دانش آموزان متقاضی برگزاری آن می باشند برگزار می شود.
مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی استان البرز و شهریار گفت: با بیان اینکه از محاسبات ریاضی برای توسعه ذهن استفاده می شود، تصریح کرد: استفاده از این روش در افزایش قدرت ذهن ، قدرت تخیل و تحلیل کودکان تاثیر دارد.
غلامی خاطرنشان کرد: استفاده از این روش نو موجب هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ بطور همزمان در بین کودکان می شود که در تکنولوژی آموزشی از محاسبات ریاضی جهت توسعه ذهن استفاده می شود.
وی از تمرکز به عنوان یکی از عوامل موثر در مطالعه مفید در بین دانش آموزان یاد کرد و یادآورشد: در این مسابقات دانش آموزان به صورت عملی با بسیج کردن قوای ذهنی و جسمی برای داشتن تمرکز قوی در انجام کار با هدف رسیدن به نتیجه دلخواه که همان موفقیت می باشد آشنا شده و مهارت کسب می کنند.
وی مدیریت زمان ، تمرکز ، توانایی حل مسئله، تقویت حافظه ، دقت دیداری و شنیداری را از جمله مواردی ذکر کرد که دانش آموزان برای موفقیت در انجام کارهایی که در مدرسه و خانه بر عهده دارند باید به آن توجه کنند.
بیست و سومین دوره مسابقات جهانی یوسی مس هفته گذشته در مالزی برگزار شد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كسب مقام دانش آموزان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: والدین سفارش کتب درسی فرزندان خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه irtextbook.ir ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی استثنایی نیز در مقاطع مختلف از امروز می‌توانند سفارس کتب درسی خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید