Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، جلیقه‌زردهای فرانسه خود را برای پنجمین هفته اعتراض به شرایط اقتصادی در فرانسه آماده می‌کنند.

چند روز پس از سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به نظر می‌رسد وعده‌های او برای بسیاری از شهروندان این کشور راضی کننده نبوده است. رسانه‌ها و مراکز نظرسنجی فرانسوی، گزارش می‌کنند که بیش از نیمی از شهروندان این ابتکار عمل را کافی و صادقانه نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، به نظر نمی‌رسد حمله مرگبار استراسبورگ و درخواست دولت برای توقف تجمع‌های جلیقه‌زردها به دلایل امنیتی اثر چندانی بر ادامه فعالیت معترضان گذاشته باشد. شیوع این نظر در شبکه‌های اجتماعی که دولت فرانسه مقصر اصلی حمله به بازار کریسمس است، دست‌کم نشان از بی‌اعتمادی بخش‌هایی از جامعه به روایت دولت از این ماجرا است.

با وجود سردی هوا، روز جمعه هم هزاران معترض در سراسر فرانسه میدان‌های جاده‌های میان شهری را مسدود کردند.

شنبه هفته گذشته، پلیس ضدشورش و نیروهای امنیتی فرانسه بیش از ۱۳۰۰ نفر را به ویژه در پاریس بازداشت کردند. با وجود کاهش ابعاد خشونت‌ها در پاریس، با توجه به تجمیع نیروهای انتظامی در پایتخت، بسیاری از شهرستان‌های فرانسه، صحنه رویارویی تند تظاهرکنندگان با پلیس بود.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های رسانه‌های مختلف فرانسوی، بین ۵۱ تا ۵۶ درصد شهروندان همچنان از ادامه تظاهرات جلیقه‌زردها حمایت می‌کنند.

با این حال برای نخستین بار از زمان شروع موج اعتراض‌ها علیه دولت مکرون،‌ فیلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه کارگری س‌‌ژ‌ت، در یک مصاحبه تلویزیونی همگان را به اعتصاب فراخواند. عملکرد اتحادیه‌های کارگری در هفته‌های اخیر به شدت مورد اعتراض جلیقه زردها و حامیان سیاسی آن‌ها قرار گرفته بود. مخالفان سیاست‌های اقتصادی دولت مکرون، اتحادیه‌ها و به‌ویژه س‌ژت را به «انفعال» و «فرصت‌طلبی» متهم می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران

جام جم آنلاین اصفهان؛ این مسابقات در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با حضور ناظر ویژه دارالقران الکریم شرکت ملی گاز ایران ، مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز و جمعی از اعضای هیئت رئیسه و مسئولین در محل شهرک شهید محمد منتظری آغاز شد. 
در آیین افتتاحیه مسابقات اسدالله مهری مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران طی سخنانی از استقبال کم نظیر کارکنان و خانواده‌های آنان از این مسابقات تقدیر کرد و گفت: امید است این جوشش و رویش قرآنی و انگیزه‌های معرفتی، مستمر بوده و از زلال کتاب حکمت و علوم عترت بهره‌مند باشیم. 
وی گفت: سال گذشته شاهد موفقیت کارکنان و خانواده  با کسب رتبه‌های برتر بودیم و انتظار است به قوه الهی در مسابقات پیش رو شاهد درخشش بیشتر عزیزان در این فضای عطرآگین معرفت  باشیم. 
مهرداد هاشمی مسئول دارالقرآن منطقه دو عملیات انتقال گاز در حاشیه این مسابقات اظهار کرد : در مقایسه با سال قبل ۵۲/۵ درصد رشد مشارکت کارکنان و خانواده‌های آنان در این مسابقات را شاهد بودیم. 
گفتنی است این مسابقات در رشته‌های صحیح خوانی،  قرائت تقلیدی،  قرائت تحقیق، قرائت ترتیل،  حفظ تخصصی،  حفظ عمومی،  حفظ موضوعی،  اذان،  مفاهیم قرآن کریم،  مفاهیم نهج البلاغه،  خوشنویسی،  سیره اهل بیت(ع)، عکاسی و نقاشی در بخش‌های کارکنان و همسران کارکنان و فرزندان آنان برگزار شد.
وی ضمن تشکر از کمیته فنی مسابقات، افزود: ننایج نهایی این مرحله به زودی اعلام خواهد شد و نفرات اول تا سوم رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و تقلیدی، حفظ تخصصی و اذان، مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان بهار در بهار شرکت ملی گاز ایران راه خواهند یافت.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟