Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بانک پاسارگاد براي يازدهمين سال متوالي، در يک مراسم باشکوه از نفرات برتر کنکور سراسري در پنج رشته آزمايشي تجليل کرد و با اختصاص مبالغ ماهيانه براي آنان تا پايان تحصيلات عاليه در داخل کشور و همچنين سهامدار کردن آن، بخشي از دغدغه هاي آنان را براي ادامه تحصيل و توسعه علم و دانش در کشور مرتفع ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، بانک پاسارگاد که در سال 1384 به عنوان يک بانک خصوصي آغاز به کار کرده است در سيزدهمين سال تاسيس خود، براي يازدهمين سال متوالي، نفرات اول تا سوم کنکور را در پنج رشته آزمايشي مورد تجليل قرار داد تا پايبندي خود را به ايفاي مسووليت هاي اجتماعي اش به ويژه در حمايت از توسعه علم و دانش در کشور نشان داده باشد.
بر اساس اين گزارش، در مراسم تجليل از نفرات برگزيده کنکور سراسري که با حضور آيت‌الله دکتر محقق‌داماد عضو فرهنگستان علوم، دکتر سهراب‌پور قائم‌مقام بنياد ملي نخبگان، اعضاي هيأت‌امنا و هيأت‌مؤسس دانشگاه خاتم، جمعي از استادان دانشگاه‌ها، مديران بانک‌پاسارگاد، نفرات برگزيده کنکور سراسري سال 97 و سال‌هاي گذشته و خانواده‌ آنها در محل دانشگاه خاتم برگزار شد، بانک‌پاسارگاد علاوه بر اهداي 25 هزار سهم بانک به نفرات اول، 17 هزار و 500 سهم به نفرات دوم و 12 هزار و 500 سهم به نفرات سوم، پرداخت ماهيانه مبلغ 660 هزار تومان به اين عزيزان را تا هر زمان که در داخل کشور ادامه تحصيل دهند، تقبل کرد.
بر اين اساس، عليرضا شاطري، سيدمحمدصادق کشاورزي و بهار رادمهر به عنوان نفرات اول تا سوم رشته علوم رياضي، اميررضا براتي، علي عبدالله زاده و عرفان آبادي فر به عنوان نفرات اول تا سوم رشته علوم تجربي، فاطمه ملکي، طنين زاهدي کيا و علي مرتضي قلي به عنوان نفرات اول تا سوم رشته علوم انساني، فروغ رنجبر، آذين دهقان منشادي و نگار علي محمدي به عنوان نفرات اول تا سوم رشته هنر و علي عبدالله زاده، پريسا علاوي طوسي و محمد کاظمي به عنوان نفرات اول تا سوم رشته زبان هاي خارجي علاوه بر دريافت سهام، تا پايان تحصيلات عاليه خود در داخل کشور، بورسيه بانک پاسارگاد شدند.
رييس هيأت‌امناي دانشگاه خاتم: نخبگان درسي را بخوانند که به نفع مردم و جامعه باشد
آيت‌الله دکتر سيدمصطفي محقق‌داماد در اين مراسم با تبريک به ملت ايران به دليل آنکه در آينده از دانش نفرات برتر کنکور سراسري بهره‌مند خواهند شد، گفت: يک زماني بشر به فکر بودن و زندگي کردن بود ولي در قرن حاضر بشر فقط به فکر داشتن علم است بدون اين که بداند از اين علم چه مي خواهد.
رييس هيات امناي دانشگاه خاتم افزود: ما امروز در کشور خود، عالمان و دانشمندان بسياري داريم اما آيا با دانش و مديريت علمي مشکلات را حل مي‌کنيم؟ آيا پذيرفته‌ايم که کشور به مديريت علمي نياز دارد؟ مديريت و اقتصاد هر دو علم هستند.
وي با تأکيد بر ضرورت بهره‌گيري از علم و تخصص ادامه داد: اگر دانشگاه‌هاي ما در صنعت پيشرفته باشند و در آنها علم به عرش برسد، اما در جامعه از اين علم نفع نبريم، اين علم چه مزيتي دارد؟ علم و دانشي مفيد است که به درد جامعه بخورد و مشکل مردم را حل کند و به انسان ها نفع برساند.
آيت الله محقق داماد از نخبگان کشور خواست تا براي بهتر زندگي کردن مردم جامعه درس بخوانند و درسي را بخوانند که به نفع جامعه و کشور باشد.
وي با تاکيد بر اين نکته که مشکلات را بايد با دانش و مديريت علمي حل کنيم، يادآور شد: بايد اين را باور کنيم که مديريت يک علم و تخصص است و بايد از آن در تمامي ابعاد جامعه خود بهره ببريم.
رييس هيات امناي دانشگاه خاتم با بيان اين نکته که اگر صنعت کشور عقب است نشان دهنده اين است که دانشگاه نتوانسته نقش خود را در صنعت به خوبي ايفا کند، افزود: بايد مشکلات را ريشه يابي کنيم و از استادان برجسته اقتصاد بهره بگيريم و اگر در بخشي، متخصص نداريم از دانش متخصصان خارجي براي رفع مشکلات کشور استفاده کنيم.
قائم‌مقام بنياد ملي نخبگان: حمايت از فعاليت هاي علمي، در راس مسووليت هاي اجتماعي بانک پاسارگاد است
دکتر سهراب‌پور قائم‌مقام بنياد ملي نخبگان نيز با اشاره به تأسيس دانشگاه خاتم از سوي بانک‌پاسارگاد گفت: دکتر قاسمي مديرعامل بانک‌پاسارگاد به‌عنوان يکي از شخصيت‌هاي تأثيرگذار که سال‌ها در سطوح بالا مشاغلي را داشته‌اند، علاقه‌ خاصي به علم دارند و به اين جهت دانشگاه خاتم را ايجاد کردند. ايشان مي‌خواهند در ايران يک استنفورد بسازند و به ‌نظر من مي‌توانند.
وي ادامه داد: بانک‌پاسارگاد به‌عنوان يک مؤسسه خصوصي بزرگ در کشور از لحاظ مسئوليت‌هاي اجتماعي اقدامات بزرگي انجام داده و در رأس اين امور فعاليت‌هاي علمي است که به ساخت دانشگاه خاتم منجر شده‌است.
وي تاکيد کرد: بانک پاسارگاد به عنوان يک بانک خصوصي بزرگ، در زمينه ايفاي مسووليت هاي اجتماعي در زمينه هاي مختلف بسيار خوب عمل کرده است که حمايت از فعاليت هاي علمي در راس اين مسووليت ها و فعاليت ها است که در دانشگاه خاتم نمود پيدا کرده است.
عضو هيأت‌امناي دانشگاه خاتم با بيان اين نکته که مساله اشتغال، بعد از اتمام تحصيل مطرح است، گفت: دانشگاه‌هاي ما کارهاي مهمي در جهت حل مسائل و مشکلات کشور انجام داده‌اند. به‌عنوان مثال جمعي از عزيزاني که از دانشگاه شريف فارغ‌التحصيل شدند، در داخل کشور شرکت‌هاي موفقي را تأسيس کرده‌اند کهبراي نمونه يکي از نرم‌افزارهاي مطرح بانکي را شرکت فناپ ساخته‌است.
دکتر سهراب پور با تاکيد بر اين نکته که شرکت‌هاي دانش‌بنيان، يکي از اميدهاي ما در کشور هستند که برخي از آنها در زمينه‌هاي مختلف به ويژه دارو و مسائل فني بسيار موفق هستند، به اقدامات مؤثر نخبگان در راستاي آباداني و سازندگي کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما به اين جوانان افتخار مي‌کنيم و به خانواده‌هاي ايشان تبريک مي‌گوييم.
عضو هيأت‌عامل بانک‌پاسارگاد: بانک‌پاسارگاد از هيچ، يک بنيان بزرگ و يک سرمايه‌ ملي ايجاد کرده‌است
ارسلان اميري، عضو هيأت‌عامل بانک‌پاسارگاد نيز با تبريک به جوانان نخبه و خانواده‌‌هاي ايشان گفت: بانک‌پاسارگاد در آستانه‌ورود به چهاردهمين سال فعاليت خود است. در اين سيزده سال، امروز يازدهمين بار است که از سرمايه‌هاي بي‌نظير اين کشور تجليل مي‌کند. ‌
به گفته وي، بانک پاسارگاد در اين 13 سال فعاليت، همواره سعي کرده‌است حرکت خود را به سوي تعالي و ايفاي نقش مؤثر در اقتصاد کشور ادامه دهد و اميدواريم که مشمول رحمت خداوند باشد.
وي با تاکيد بر اين نکته که بانک پاسارگاد نمونه بارزي از ايفاي نقش يک اقتصادخوانده در کشور است، ادامه داد: بانک‌پاسارگاد در اين مدت، از هيچ، يک بنيان بزرگ و يک سرمايه‌ ملي ايجاد کرده‌است.
اميري اضافه کرد: مگر نه اينکه علم اقتصاد، علم بهره‌وري بهينه از حداقل منابع است؟ تجربه‌ بانک‌پاسارگاد نشان داده‌است که از حداقل منابع، بهترين بهره‌وري‌ها در حوزه‌هاي اقتصاد، بانکداري، صنعت و ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي حاصل شده‌است.
معاون مديرعامل بانک پاسارگاد، با تاکيد بر اين نکته که حمايت از دانشمندان، گرفتن بازوي پرتوان پهلوانان و توجه به هنر و فرهنگ در همه‌ ابعاد، هيچ‌گاه در اين بانک کمرنگ نشده‌است، تأکيد کرد: تجربه‌ بانک‌پاسارگاد مي‌تواند به‌عنوان نمونه‌اي بارز در اين کشور براي بازگشت اعتماد به اقتصاد و بانکداري ايران باشد و آمار و ارقام و مستندات، گواه اين مدعا است.
وي با بيان اين نکته که که اقداماتي مانند آنچه بانک‌پاسارگاد انجام مي‌دهد، براي حمايت از نخبگان کفايت نمي‌کند، گفت: ضمن تبريک و آرزوي سلامت و عاقبت به‌خيري براي همه‌ اين نخبگان، نگذاريم عشق به وطن در بچه‌هايمان کمرنگ هم شود.
اميري با اشاره به اين نکته که بانک پاسارگاد با نيت خير و عمل صالح، توانسته است اين مجموعه عظيم بانکي، الکترونيک، صنعتي و معدني و ... را راه اندازي کند، اظهار اميدواري کرد که اين بانک کماکان بتواند نقش خود را در اين زمينه ها ايفا کند و اين امانت را به خوبي به نسل جوان آينده تحويل دهد تا آنان به شايستگي اين مسووليت را ادامه دهند.
رتبه اول کنکور سال 91 اعلام کرد: ورود تخصصي بانک پاسارگاد به حوزه فناوري هاي جديد به عنوان نخستين بانک کشور
محمد استادمحمدي، رتبه اول گروه رياضي در کنکور سراسري سال 91 هم به نمايندگي از برگزيدگان کنکور سراسري سال‌هاي گذشته، از دکتر قاسمي مديرعامل بانک‌پاسارگاد به دليل حمايت‌هاي بدون چشمداشتي که از نخبگان دارند تشکر کرد.
وي با اشاره به موانع موجود براي پيشرفت نخبگان در ايران ادامه داد: اگر زمينه‌ي لازم براي شکوفايي استعداد نخبگان در داخل کشور فراهم شود، قطعا مهاجرت نخبگان کاهش خواهد يافت.
اين دانشجوي نخبه با اشاره به حرکت بانک‌پاسارگاد در جهت بهره‌مندي از هوش مصنوعي تصريح کرد: با توجه به سرعت پيشرفت علم و فناوري در اين روزها، هوش مصنوعي آينده را تحت تأثير قرار خواهد داد. حوزه‌‌هاي بانکداري هم از هوش مصنوعي بهره برده و در صدد است تا با شناخت بهتر از فعاليت‌ها و مشتريان، خدمات بهتري را به آنها ارايه دهد.
وي با اشاره به اقدامات بانک‌پاسارگاد به‌عنوان يکي از بانک‌هايي که تحول ديجيتال را يکي از راهبردهاي اصلي خود در نظرگرفته‌است، ادامه داد: با همکاري معاونت فناوري اطلاعات بانک و واحد نرم‌افزار، پروژه‌اي در بانک‌پاسارگاد آغاز کرده‌ايم که با هدف تحليل تمام اطلاعات و داده‌هايي که براي بانک مهم است، در حال انجام است. قرار است با بهره‌مندي از الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي و يادگيري ماشين، به نتايجي دست پيدا کنيم که از سويانسان به صورت دستي غيرقابل انجام است.
وي ادامه داد:با کمک دکتر قاسمي، بانک‌پاسارگاد اولين بانکي خواهد بود که با تأسيس يک واحد جديد، به صورت تخصصي به حوزه‌‌ فناوري‌هاي جديد خواهد پرداخت.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو»، یادمان کیومرث صابری فومنی با حضور عباس حسین نژاد دبیر این رویداد امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حسین نژاد در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره طنز پهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شده و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار می‌شود. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسؤولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند، امسال هزار و ۱۲۹ اثر به این رویداد رسیده که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند.

وی افزود: پنج استان بیشتر از بقیه در رویداد مورد اشاره مشارکت داشتند. تهران با ۲۸۹ اثر در رتبه اول و استان‌های اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. یکی از استان‌ها هم در این رویداد شرکت نکرد.

دبیر طنز پهلو در ادامه سخنان خود گفت: اختتامیه این جشنواره روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فومن برگزار می‌شود. گل آقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه بود، حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کرده باشیم. برگزاری دو نشست آموزشی رسانه‌ای هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز در دستور کار قرار دارد.

حسین نژاد در مورد داوران این جشنواره گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم داورها از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره حضور دارم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران این جشنواره هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه‌های خود اثری منتشر می‌کنند در این رویداد حضور پیدا کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت می‌کنیم در این رویداد حضور داشته باشند. ما سعی داریم به طنزپردازانی که در رسانه‌های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم تا سطح طنزشان را بالا بیاورند.

دبیر طنز پهلو ادامه داد: طنز که تولید و مشتری آن زیاد شده در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است؛ این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور به آن توجه نکنیم در این حوزه متضرر خواهیم شد. به دنبال ارتقای طنز هستیم، چون معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

حسین نژاد در پایان گفت: موضوع دادن در جشنواره، توجه به موضوعات مختلف است. در این دوره از جشنواره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی و اینترنت وجود دارد، در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده است. در هر بخش از این رویداد چهار برنده داریم؛ نفرات اول ۱۰ میلیون تومان نفرات دوم ۷ میلیون تومان، نفرات سوم ۵ میلیون تومان و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین تندیسی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به برندگان اهدا می‌شود.

کد خبر 6086385 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • پیش بازی آرسنال - چلسی؛ دو همشهری، دو هدف متفاوت و منافع همیشه در تضاد
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز