Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای بیماریابی جدید در حوزه اچ‌آی‌وی/ایدز، گفت: برای شناسایی مبتلایان به اچ‌آِ‌وی در افراد پرخطر و در معرض آسیب، کارشناسان ما به پاتوق‌ها رفته و علاوه بر ارائه وسایل پیشگیری لازم، تست اچ‌آی‌وی هم از این افراد می‌گیرند.

دکتر علیرضا رییسی درباره نحوه شناسایی موارد جدید ابتلا به اچ‌آی‌وی/ایدز در پاتوق‌های معتادان و افراد پرخطر، گفت: یکی از اقداماتی که امسال در این زمینه انجام دادیم این بود که در هر استان، نقشه‌برداری از مناطق پرخطر انجام دادیم و محل پاتوق‌های افراد با ریسک بالا را در هر استان شناسایی کردیم و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مربوطه قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این افراد در مراکز DIC خدمت دریافت می‌کنند. علاوه بر این ۱۶ تیم سیار هم به آنها متصل کرده‌ایم تا بتوانند وسایل پیشگیری و آموزش‌های لازم را به این افراد ارائه دهند و از آنها تست اچ‌آی‌وی نیز بگیرند. بر همین اساس در یکی از مراکز DIC سطح کشور در قالب همین اقدامات ۲۲ مورد مثبت اچ‌آی‌وی را شناسایی کردیم.

شناسایی ایدز در زنان در معرض آسیب

رییسی ادامه داد: یکی از گروه‌های هدف ما از ایجاد ۱۶ تیم سیار اچ‌آی‌وی/ایدز، زنان در معرض آسیب است؛  به‌طوریکه این تیم‌ها با حضور در پاتوق‌ها، این افراد را شناسایی و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهند. البته این اقدامات باید در سطح کشور توسعه بیشتری یابد. با اقداماتی که در حاشیه شهرها برای شناسایی موارد جدید اچ‌آی‌وی انجام دادیم، در بین همین افراد حاشیه شهر ۱۱۳ مورد مثبت پیدا کردیم که باردار بودند و با ارائه درمان‌های لازم به این افراد در ۱۱۱ مورد از انتقال بیماری به نوزاد پیشگیری کردیم.

وجود ۷۰۰۰ مرکز ترک اعتیاد در کشور و اقدامی برای شناسایی مبتلایان به اچ‌آی‌وی

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه صحبت‌هایش گفت: یکی از اتفاقات خوبی که قرار است امسال انجام شود، ‌در حوزه مراکز MMT است. در حال حاضر ۷۰۰۰ مرکز MMT در کشور وجود دارد و قرار است در این مراکز اقدام به شناسایی مبتلایان به اچ‌آی‌وی کنیم. بنابراین اگر این مراکز تحت پوشش قرار گیرند، می‌توان بیش از ۱.۵ میلیون نفر را تحت آموزش و تست اچ‌آی‌وی قرار داد و قطعا در میان این افراد می‌توانیم بیماری‌یابی خوبی انجام دهیم؛ چراکه این افراد جزو افراد پرریسک و پر خطر محسوب می‌شوند.

انجام تست اچ‌آی‌وی در بیش از ۸۰۰۰ مرکز

وی با بیان اینکه در سال ۹۵، تست اچ‌آی‌وی در ۲۰۰۰ مرکز انجام می‌شد، گفت: در حال حاضر این تست در ۸ هزار و ۶۵۰ مرکز انجام می‌شود. بر این اساس در تمام مراکزمان، بویژه مراکز حاشیه شهر همه این تست‌ها وجود دارد و انجام می‌شود.

رییسی تاکید کرد: در عین حال اقدامات شناسایی برای افراد آسیب‌پذیر هم انجام می‌شود و کارشناسان ما به پاتوق‌ها رفته و علاوه بر ارائه وسایل پیشگیری لازم، تست اچ‌آی‌وی هم از افراد می‌گیرند. البته هنوز این اقدام به میزان کمی در کشور انجام می‌شود و پوشش ما در کشور کامل نیست، اما باید کامل شود.

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت وزارتخانه دانشگاه علوم پزشکی ایدز زنان نوزاد ترک اعتیاد وزارت بهداشت پوشش ایدز دانشگاه علوم پزشکی درمان نوزاد وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز

 شعفی اظهار کرد:در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی اراذل و اوباش در منطقه رواسان  تبریز با اقدامات هنجارشکنانه به تعدادی از خودرو‌های شهروندان خسارت وارد کردند و باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شدند بلافاصله شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی و در عملیات غافلگیرانه تعداد ۷نفر از این افراد را دستگیر و شناسایی و دستگیری سایر همدستان این متهمان را در دستور کار قرار دادند.
 

شعفی در پایان با تاکید براینکه آرامش و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند با هیبت پوشالی امنیت عمومی مردم را به مخاطره بیاندازند با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد از شهروندانی که توسط این افراد خسارت دیدند خواست تا در صورت شکایت و مطالبه خسارت از افراد دستگیر شده به پلیس امنیت عمومی استان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان