Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@23:10:07 GMT

ارزش روز سبد سهام عدالت آب رفت + جدول

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۷۷۶۰

ارزش روز سبد سهام عدالت آب رفت + جدول

به گزارش فارس، مستندات سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد ارزش روز پرتفوی شرکت‌هایسهام عدالت طی 10 روز پایانی آبان ماه امسال با افت 5 هزار و 226 میلیارد تومانی مواجه شده است.

این رقم با توجه به حجم 3500 میلیارد تومانی یارانه پرداختی در هر ماه، اندکی کمتر از دو ماه یارانه جدود 76 میلیون ایرانی است که طی 10 روز تبخیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ، هم اکنون در پرتفوی یا سبد شرکت‌های سهام عدالت ، 49 شرکت حضور دارند که از این تعداد 35 شرکت بورسی و 14 شرکت غیر بورسی را شامل می‌شوند.

ارزش سهام این تعداد شرکت در زمان واگذاری به سبد سهام عدالت معادل با 26 هزارو 636 میلیارد و 300 میلیون تومان می‌شود که از این رقم معادل با 3 هزار و 853 میلیارد و 800میلیون تومان از سهام شرکت‌های غیر بورسی و 22 هزارو 782 میلیارد و 500 میلیون تومان از سهام شرکت‌های بورسی به این پرتفوی واگذار شده است.

با توجه نوسان روزانه قیمت سهام شرکت‌های بورسی در تابلوی معاملات بورس ، ارزش روز قیمت سهام شرکت‌های بورسی پرتفوی سهام عدالت تا پایان 30 آبان ماه امسال به رقم 97 هزار و 621 میلیارد و 400 میلیون تومان بالغ شده در حالی که این رقم در دوره منتهی به پایان 20 آبان ماه امسال یعنی حدود 10 روز قبل از تاریخ مذکور معادل با 102 هزار و 847 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

به این ترتیب ارزش روز پرتفوی سهام عدالت با احتساب ارزش روز سهام شرکت‌های بورسی و ارزش ثابت سهام شرکت‌های غیر بورسی طی 10 روز پایانی دومین ماه پاییز امسال با تبخیر 5 هزار و 226 میلیارد تومانی ارزش سبد خود مواجه بوده است.

با این اوصاف می‌توان گفت تا تاریخ مذکور به ازای هر یک از مشمولان سهام عدالت از مجموع 49 میلیون و 226 هزارو 193 مالک اوراق سهام عدالت ، مبلغ 106 هزار و 163 تومان از ارزش بازاری سهام شرکت‌های بورسی موجود در سبد سهام عدالت آن‌ها از بین رفته است.

با وجود سپری شدن حدود 12 سال از تخصیص سهام عدالت به بیش از 49 میلیون ایرانی و اجرای سیاست‌های اصل چهار و چهار قانون اساسی اما همچنان امکان آزاد سازی اوراق این سهام فراهم نیست و برای دولت و مجلس به یک مسئله حل نشده تبدیل شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای

سهام بیمه ملت با نماد «ملت» در بازار اول بورس تهران معامله می‌شود. روند حرکتی قیمت سهام این شرکت در ۱۲ ماه گذشته منتهی به ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲، با توجه به نوسانات شدید و عمدتا رکودی بازار سرمایه، حالت متعادلی داشته و با ۱۱۹ روز مثبت و ۱۱۳ روز منفی، ۲۳۵ روز معاملاتی باز را پشت سر گذاشته است. در این مدت تنها ۹ روز بدون معامله داشته است.

در اولین روز معاملاتی فروردین ۱۴۰۲، قیمت سهم این شرکت بیمه‌ای ۱۴۲ تومان بود و با نوسانات مثبتی که طی این دوره کسب کرد، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۵۳ تومان رسید که نشان دهند رشد ۷۸ درصدی سهام این شرکت است.

بر اساس این گزارش، شاخص صنعت بیمه در بازار سرمایه در مدت زمان مذکور سال جاری از ۸۲ هزار و ۱۹۸ هزار واحد به ۱۰۷ هزار و ۲۲۱ واحد رسیده و تنها ۳۰ درصد رشد کرده است.

در این بازه زمانی، شاخص کل هم‌وزن نیز که نشان دهنده آهنگ رشد کلیه سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران است نیز به رشد ۲۵ درصدی اکتفا کرده و نهایتا مقایسه رشد قیمت سهم «ملت» با شاخص کل نیز که تنها ۹ درصد رشد داشته است، روند مناسب وضعیت حرکتی این سهم را نشان می‌دهد.

میانگین ارزش معاملات «ملت» نیز در ۱۲ ماه اخیر بالغ بر ۶.۶ هزار میلیارد تومان بوده و میانگین حجم معاملات نیز از رقم ۳۴.۶ میلیون عبور کرده است.

شرکت بیمه ملت با سرمایه ثبتی افزون بر ۳۰۶۵ میلیارد تومانی در کنار ظرفیت مجاز ۱.۴ هزار میلیارد تومانی نگهداری ریسک، به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور به شمار می‌آید. این ادعا با نگاهی به رتبه توانگری این شرکت بیمه‌ای که اکنون به رقم ۴۵۷ رسیده و تفاوت معناداری با شرکت بیمه‌ای بعدی در صنعت بیمه کشور دارد، اثبات می‌شود.

توانگری مالی در واقع به معنای جبران خسارت و سرعت شرکت بیمه به منظور پرداخت خسارت به زیان‌دیده تلقی می‌شود. در علم اقتصاد به نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز، توانگری مالی گفته می‌شود. هر چقدر سطح توانگری شرکت بیمه بالاتر باشد، امکان آن شرکت برای پرداخت خسارت بالاتر است.

نگاهی به روند سودآوری شرکت بیمه ملت طی ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در صورت‌های مالی، حکایت از رشد ۱۵۵ درصدی سودآوری این شرکت در مدت زمان مذکور دارد.

بیمه ملت از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، مانند عمده شرکت‌های بیمه‌ای کشور، بیشترین میزان درآمد و خسارت پرداختی را ابتدا در حوزه بیمه نامه‌های شخص ثالث اجباری و سپس در بخش درمان کسب کرد. با این حال در ارتقاء سبد محصولات بیمه‌ای خود نیز فعال بوده و توانسته است لاین بیمه‌های مهندسی و انرژی را فعال کرده و به عنوان بیمه‌های حائز نقش در پرتفوی درآمدی خود قرار دهد، به نحوی که اکنون بیمه نفت و انرژی سهم ۸ درصدی از حق بیمه‌های صادر شده این شرکت را به خود اختصاص داده است، بیمه مهندسی سهم ۴ درصدی دارد، بیمه کشتی و هواپیما نیز به ترتیب سهم ۹ و ۴ درصدی دارند که این موضوع حاکی از ارتقاء نگاه مدیران این شرکت بزرگ بیمه‌ای برای آینده فعالیت بیمه ملت است.

پیش‌بینی می‌شود که بازار بورس در سال جدید نیز دچار نوسانات شدید باشد، اما با توجه به عملکرد مثبت شرکت بیمه ملت در زمینه جذب پرتفوی متوازن، کنترل و مدیریت ریسک و کاهش نسبت خسارت، سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری مناسب در سال ۱۴۰۳ نیز سهم بیمه ملت جز سهم‌های ارزشمند بازار سرمایه باشد و این شرکت یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در این بازار به حساب آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888628

دیگر خبرها

  • ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا
  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • اتفاق ناگهانی برای ثروت ترامپ | حضور در جمع ۵۰۰ میلیاردر جهان
  • ترامپ به جمع ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان پیوست
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو