Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه از توافقات صورت گرفته در جریان رایزنی‌های سوئد درباره اجرای اقداماتی به منظور کاهش وخامت وضعیت انسانی در یمن، افزایش نقش سازمان ملل و فراهم سازی شرایط برای تبادل اسراء بین طرفین این مناقشه استقبال کرد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو از توافقات به دست آمده بین طرفین مناقشه نظامی یمن در سوئد استقبال کرده و خواستار تحقق اقدامات مورد توافقی است که باعث افزایش اعتماد متقابل شده و از وخامت بحران انسانی در کشور جنگ زده یمن خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شده که روسیه از افزایش نقش سازمان ملل متحد و نماینده ویژه دبیرکل آن در حل و فصل مشکلات در یمن حمایت می‌کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین بسیار مهم می‌داند که هیئت‌های نمایندگی نیروهای سیاسی داخلی یمن تمایل خود برای دست یافتن به مصالحه در جهت تامین منافع ملت رنج دیده این کشور را حفظ کرده‌اند و یکی از اصلی ترین نتایج رایزنی‌های اخیر توافق درباره خروج متقابل همه طرفین مناقشه از بندر الحدیده در ساحل دریای سرخ است که بخش اعظم کمک‌های انسانی خارجی از آنجا وارد یمن می‌شود.

استقبال عربی و بین المللی از نتایج رایزنی‌های یمن در سوئدمسکو: نیروهای دو طرف درگیر ظرف 45 روز از الحدیده خارج می‌شوند

در این بیانیه آمده است، اکنون سازمان ملل نقش اصلی در کنترل رعایت توافقات فوق را ایفا کرده و تامین نظم و امنیت شهرها نیز برعهده ساختارهای مدنی آن خواهد بود. توافق برای تبادل اسراء که تعداد آنها به چند هزار نفر می‌رسد نیز بسیار مهم است. در مجموع در جریان این رایزنی‌ها درک مشترک درباره لزوم انجام اقداماتی برای کاهش وخامت اوضاع در شهرهای پرسکنه یمن بدست آمده که مورد توجه است.  

انتهای پیام/

R1445/P36355/S8,89,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یمن" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یمن اخبار روسیه اخبار یمن اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه وارد ترکیه شد

به گزارش خبرآنلاین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز به همراه هیاتی از رهبری این جنبش به ترکیه سفر کرد. 

پایگاه لبنانی العهد نوشت، قرار است این هیات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره تحولات مرتبط با تجاوزات رژیم صهیونیست علیه نوار غزه، جنگ مستمر نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و تحولات مسئله فلسطین دیدار و رایزنی کند.

به نقل از ایسنا هنیه روز چهارشنبه نیز با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در دوحه پایتخت قطر دیدار و رایزنی کرد.

اردوغان روز چهارشنبه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا به زودی میزبان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897225

دیگر خبرها

  • هنیه وارد ترکیه شد
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • چگونه خانه بخریم؟ | راه‌های تنظیم مبایعه‌نامه در دفتر مشاور املاک
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد