Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست هم اندیشی با بیان این که به مدیریت شیشه ای معتقدم و باور دارم که هیچ چیز پنهانی نداریم، گفت: به همین دلیل از نظارت و کنکاش رسانه ها هم نگرانی ندارم و در موقع لزوم، از اقدامات خود هم مستدل دفاع می کنیم. 

وی ادامه داد: در مدیریت توسعه تمام ظرفیت های موجود و اجزای حاکمیتی را در کنار خود می دانم و از این لحاظ،  معتقدم که بدون رسانه نمی توان از توسعه حرفی زد لذا رسانه ها را جزو تیم کاری خودم می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی دولت در استان با اشاره به شرایط کنونی کشور و بیان این که وضعیت بحرانی نداریم، افزود: برای عبور از موانع فعلی، تلاش، برنامه ریزی و انسجام مردم و مسئولان ضروریست. 

دکتر شجاعی نقش مهم مردم به عنوان سرمایه اصلی اجتماعی را گوشزد کرد و گفت: حتی بهترین برنامه های دولت هم بدون همراهی مردم به نتیجه نخواهد رسید و ناتمام خواهد ماند و این، مردم و بخش خصوصی هستند که باید اسناد و برنانه های توسعه را اجرایی کنند. وی از این منظر، جایگاه و نقش رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مسئولان و مردم را مهم خواند و تصریح کرد: رسانه ها باید پیشاهنگ توسعه استان و قوت قلب مسئولان باشند و نقش خود را در انتقال پیام، ایجاد انسجام و جلب همراهی مردم به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به این که در ۴۰ سال گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای تامین رفاه مردم انجام شده است، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیز نگاه حاکمیت و دولت، توسعه همه جانبه توام با افزایش کمی و کیفی فعالیت ها و حفظ ارزش های نهادینه شده انقلاب اسلامی است؛ یعنی مشی دولت و رویکرد حاکمیت در این حوزه مشخص است و فتوای شخصی نداریم لذا از رسانه ها و اصحاب فرهنگ می خواهم در این مسیر حرکت کنند. 

استاندار خراسان شمالی در بیان انتظارات خود از رسانه ها هم گفت: انتقادات باید کارشناسانه، با تحلیل درست، مبتنی بر آمار و ارقام و درنظر گرفتن حقوق و منافع مردم، مصالح نظام و توسعه استان باشد. وی ادامه داد: به هیچ وجه در پی یکدست کردن افکار و نگرش ها نیستیم اما بدانید که اگر نگاه سیاسی بر نقدهای رسانه ها حاکم باشد، کسی پذیرای آن نخواهد بود. وی اطلاع رسانی عملکرد و انعکاس خدمات دولت را از دیگر مطالباتش از رسانه ها برشمرد و گفت: رسانه واقعی باید به این دو مقوله توجه داشته باشد و آن ها را توام با هم ببیند.

شجاعی با تاکید بر این که انتظارم از رسانه ها اطلاع رسانی کارهای خوب به مردم و نقد منصفانه است، همراهی رسانه ها در مسیر توسعه استان را خواستار شد و افزود: مدیران استان مکلف هستند در برنامه زمان بندی مشخصی، از ظرفیت رسانه برای ارائه گزارش عملکرد به مردم استفاده کنند.

استاندار با تاکید بر این که رسانه ها باید مطالبه گری را به مردم آموزش دهند، گفت: هیچ راهی برای پیشرفت استان وجود ندارد، جز این که مردم حقوق خود را از مسئولان مطالبه کنند..

شجاعی خاطرنشان کرد: رسانه های ما می توانند به معرفی استان در سطح ملی و انعکاس نداشته ها به مسئولان کشوری ایفای نقش کنند. وی یادآور شد: هر رسانه ای که نظام و مردم را دوست دارد، از فرصت در اختیار خود برای سازندگی استفاده می کند، نه پیشبرد مسائل شخصی و اهداف گعده های سیاسی شبانه.

وی با اذعان به رتبه پایین خراسان شمالی در حوزه رسانه گفت: کاستی های استان در این بخش و رتبه ۳۱ خراسان شمالی در این حوزه فقط به کم توجهی و انباشت عملکرد گذشته سیستم دولتی بر نمی گردد، بلکه بخشی از ایراد هم متوجه خود رسانه هاست؛ لذا رسانه ها باید خودشان را جدی بگیرند. 

استاندار خراسان شمالی در این نشست دستور داد، کار گروهی باحضور اداره کل روابط عمومی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ارائه راهکارهای عملیاتی حمایت از رسانه ها تشکیل شود و گزارش آن را تا دو روز آینده به وی ارائه دهند.

دکتر شجاعی در پایان نشست با اشاره به نقش متمایز رسانه ها در حرکت تیمی به سوی توسعه و جایگاه آنان به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان، از اصحاب رسانه استان خواست فارغ از  تفاوت بینش سیاسی، به منافع مردم استان و توسعه این خطه بیاندیشند.

پیش از سخنان استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس خانه مطبوعات و شماری از مدیران و اصحاب رسانه استان به مهم ترین کاستی ها و دغدغه های این حوزه اشاره کردند و مساعدت استاندار برای حل مشکلات را خواستار شدند. تغییر الگوی مصرف رسانه ای در جامعه از نشریات مکتوب به الکترونیکی، افزایش هزینه های جاری و مشکلات چاپ و نشر مثل تهیه کاغذ، کاهش درآمد آگهی ها از این جمله بود.

تاکنون در خراسان شمالی ۱۷ نشریه چاپی و ۱۰ رسانه الکترونیکی دارای مجوز به ثبت رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق خراسان شمالی رسانه قلب معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  از پلیس، مرکز اطلاع رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره جهت ثبت نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نمی‌باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر گونه اقدام رسانه‌ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفاً از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می‌شود.

فراجا از ۲۵ فروردین با دعوت از مردم به رعایت هنجار‌های دینی و اخلاقی از اجرای طرح نور در کشور خبر داد.

دیگر خبرها

  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال
  • پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • واکنش پلیس به لینک‌های تذکر کشف حجاب 
  • لینک‌های تذکر کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب