Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس عربیان، مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از را‌ه‌اندازی مدرسه قرآن ویژه طلاب و روحانیون استان کردستان در شهرستان بیجارخبر داد و اظهار کرد: این مدرسه در سال جاری با 15 طلبه کار خود را آغاز کرده است.
وی افزود: در این مدرسه روحانیون و طلاب شرکت کننده طی مدت شش ماه کل قرآن کریم را حفظ خواهند کرد که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد افزایش تعداد طلاب حافظ کل قرآن در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه استقبال از این مدارس خوب بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر در این مدرسه ظرفیت برای ثبت نام بیشتر طلاب وجود دارد که طلاب علاقمندان می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
وی با اشاره به شرایط حضور در این مدرسه اعلام کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند درس‌های حوزوی خود را ادامه دهند و در کنار آن نیز کار حفظ قرآن را شروع کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین بیان کرد: در این راستا هر ترم یک واحد درسی از طلاب شرکت‌کننده در مدرسه قرآن کم می‌شود و به جای آن به کار حفظ قرآن می‌پردازند و در ترم تابستانی دروس حوزوی خود را ادامه می‌دهند.
وی افزود: مدارس قرآن طلاب در استان‌های همدان و آذربایجان شرقی و ... که چندین سال دایر شده است موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند که برهمین اساس ما نیز الگوگیری کرده و این مدرسه را دایر کردیم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان در پایان یادآور شد: در حال حاضر اعتباز لازم برای احداث یک مدرسه قرآن دیگر را نداریم که در صورت استقبال روحانیون و تأمین اعتبار یک مدرسه قرآن دیگر در استان افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود

احمدرضا فاضلی ، با تاکید بر اهمیت ایجاد بستر‌های لازم جهت کشف و پرورش استعداد افراد در رشته‌های فنی،گفت: در این پارک که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم فعالیت خود را شروع خواهد کرد، رشته‌های پرتقاضا مبتنی بر نیاز‌های روز و آینده استان و کشور به مردم آموزش داده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  با تاکید بر اینکه از پایه‌های اصلی توسعه جوامع بشری رشد اقتصادی است و آن نیز در گرو رونق تولید محقق می‌شود، گفت: مهارت آموزی و کارآفرینی با رویکرد مردم محوری می‌تواند یکی از شاخص‌های مشارکت آنان در اقتصاد باشد.

به گفته فاضلی، ازآنجایی‌که به‌منظور پرورش نسلی کارآمد و پویا باید مسیر‌های افزایش مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان را گسترش داد، بنابراین رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سطح تولید به ایجاد و توسعه اشتغال وابسته است که در این میان توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ادامه داد: از سوی دیگر مهارت‌آموزی نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است که دراین راستا باید فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

فاضلی افزود: امروزه مهارت‌آموزی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور است و باید بدانیم دانش‌محوری به‌تن‌هایی قادر به رونق تولید نیست و رویکرد مهارت‌محوری و مهارت‌آموزی برای کلیه اقشار به‌ویژه جوانان است که زمینه اشتغال و تولید را رونق می‌بخشد.

او ادامه داد: آنچه مسلم است جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به‌کارگیری استعداد‌ها و توانمندسازی مهارتی مردم و به‌ویژه جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریتی کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم نیز با رسالت تربیت نیروی متخصص متعهد در صدد تدوین برنامه‌های حضور حداکثری مشارکت مردم و به‌خصوص جوانان دانشگاهی در عرصه صنعت است و ما همچون سال گذشته ضمن تقویت برنامه‌های آموزشی کارگاهی هم در توانمندسازی مهارتی نقش ایفا کرده و هم به هدایت جوانان جهت ورود به بازار کار و صنعت و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی اهتمام خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۲ آموزشکده دخترانه و پسرانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم در ۱۹ رشته مهارتی مشغول تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • مدیرکل صداوسیمای کردستان چهره برتر سال معاونت استان‌ها شد
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان