Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تا چند ماه پیش مسئولان خراسان شمالی از ایجاد سالانه ۱۱ هزار شغل خبر می‌دادند، به تازگی حرف از ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی زده می‌شود. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، خراسان شمالی در زمره جوان‌‌ترین استان‌های کشور بوده و با اینکه بیش از یک سوم جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، بنا بر یک آمار غیر رسمی، بیش از 45 هزار جوان بیکار فارغ‌التحصیل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کار در اهر: پیش‌بینی می‌کنیم نرخ بیکاری تا پایان سال تغییراتی نداشته باشدمهاجرت نیروی کار نتیجه یکسان سازی دستمزدها/افزایش بیکاری استان ها با یکسانی دستمزدهاارتباط 90درصدی جامعه کار و کارگر با تأمین اجتماعی/مشکلات عدیده در حوزه اشتغال و بیکاری کارگران

در سال‌های گذشته نرخ بیکاری استان بین 9 و 11 درصد متغیر بوده اما آنچه در کف جامعه و خانواده‌ها عیان است، وجود خیل عظیمی از جوانان بیکار در هر شهر و روستایی است.

مسئولان استان در چند سال اخیر آمارهای متفاوتی را از ایجاد اشتغال در استان ارائه کرده‌اند. صالحی استاندار اسبق خراسان شمالی که علاقه خاصی به آمار سازی در این زمینه داشت، مدعی بود در سال 96 بیش از 10 هزار شغل در استان ایجاد شده و برای سال 97 این آمار به 11 هزار شغل می‌رسد.

11000 شغل جدید ایجاد می‌کنیم

 محمدرضا صالحی در کارگروه تخصصی اشتغال استان در ابتدای امسال، اظهار داشت: در طرح ملی اشتغال فراگیر، سهمیه استان ایجاد 8680 شغل در سال گذشته بود ولی ما ایجاد 10 هزار شغل را هدفگذاری کردیم که تا پایان سال 11 هزار و 314 شغل جدید خالص ایجاد شد و در سال 97 نیز سهم استان 9291 ولی هدفگذاری ما 11 هزار شغل است که دستگاه‌های اجرایی باید هر چه سریع‌تر آمادگی خود برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف را به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.

وی با تاکید بر این که سهم بخش فناوری اطلاعات از اشتغال امسال باید حداقل ایجاد 1000 شغل باشد افزود: کسب و کار دنیای امروز حرکت به سمت خدمات است بنابراین باید ضمن حفظ عدد مطلق اشتغال در بخش‌های کشاورزی و صنعت، عدد اشتغال در بخش خدمات را با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین افزایش دهیم و تاکید می‌کنم دولت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

صالحی ادامه داد: حل مشکلات در حوزه تهیه تضامین و وثایق بانکی توسط متقاضیان دریافت تسهیلات به ویژه در حوزه اشتغال روستایی و عشایری نیازمند تعریف وحدت رویه است و اعلام می‌کنم تمامی وثایق بانکی خارج و داخل استان که متقاضی به بانک اعلام می‌کند معتبر است.

استاندار خراسان شمالی بار دیگر تاکید کرد: موضوع تسهیل‌گری در بخش اشتغال روستایی و عشایری باید منبای کار متولیان امر باشد و با توجه به رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که تقاضامحوری جایگزین عرضه محوری شده است، باید این سازمان از تمامی توان خود برای جبران تقاضا در بخش اشتغال روستایی و توانمندسازی و آموزش افراد بهره‌مند شود.

وی خطاب به فرمانداران مطرح کرد: اولویت اصلی تمامی شهرستان‌ها باید ایجاد اشتغال و مباحث اقتصادی باشد چرا که با توجه به شرایط موجود باید با توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی بتوانیم در هر شرایطی مشکلات را در داخل کشور برطرف کنیم.

سنگ بزرگی دیگر، 50 هزار شغل ایجاد می‌کنیم

هنوز رسانه‌ها خبری از 11 هزار شغل ایجاد شده دولت در استان ندارند که در آخرین کارگروه اشتغال خراسان شمالی، معاون اقتصادی استاندار خبر از ایجاد 50.000 شغل در سال 97 داد.

مجید پورعیسیگفت: هر چند که تعهد امسال ما برای ایجاد اشتغال 11 هزار نفر است اما نباید خود را محدود به این آمار کنیم بلکه هدف‌گذاری ما باید برای 50هزار نفر باشد.

وی اظهار داشت: طبق آمار بین 10 تا 30 هزار نفر مشمول بیکاری آشکار در استان داریم. بنابراین باید امسال برای 50 هزار نفر فعالیت داشته باشیم که این امر با اتخاذ سیاست‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون استاندار خطاب به اعضای کارگروه اشتغال افزود: همه شما باید تلاش مضاعف در افزایش آمار اشتغال داشته باشید چون با ایجاد هر یک شغل می‌توانیم افراد را از نابهنجاری‌های اجتماعی دور کنیم؛ بنابراین نیازمند نگاه مثبت مدیران در این خصوص هستیم.

به گزارش تسنیم، صنایع بزرگ استان که عددشان از تعداد انگشتان یک دست کمتر است با مشکل تولید مواجه شده و کارگاه‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی نیز حال و روز خوشی ندارند. از طرفی انتقاد از عدم تخصیص تسهیلات به واحدهای تولیدی استان از سوی بانک‌ها به ترجیع‌بند تمام جلسات اقتصادی استان تبدیل شده است. با این اوصاف مشخص نیست 50 هزار شغل از کجا قرار است ایجاد شده و مشکلات بیکاران استان را حل کند.

انتهای پیام/ن

R7719/P1361/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست