Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:11:34 GMT

سرشماری پستانداران منطقه خرمنه سر طارم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۸۱۸۴

سرشماری پستانداران منطقه خرمنه سر طارم آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از آغاز طرح سرشماری پستانداران منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم از توابع این استان خبر داد.

امجد باقری روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا، گفت: طرح سرشماری گونه های شاخص این منطقه به ویژه کل و بز، از 24 آذر جاری به مدت 2 روز و توسط 25 نفر از کارشناسان و محیط بانان این اداره کل و دوستداران محیط زیست در قالب گروه های سه نفره، انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر سرشماری کل و بزها در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم، سایر پستانداران شاخص همچون پلنگ، خرس، سیاه گوش، گرگ، کفتار و گراز، نیز مورد سرشماری قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان، است.
باقری با بیان اینکه پارسال (96) 556 راس کل و بز در این منطقه مشاهده شد، افزود: سال 95 نیز 280 راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر و 50 راس نیز در منطقه حفاظت شده انگوران مشاهده و سرشماری شد.
وی یادآور شد: درسال 94 جمعیت کل و بزهای منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که وسعت آن 78 هزار هکتار است، قریب540 راس بود که بر اثر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تعداد زیادی از این گونه جانوری با ارزش ازبین رفت.
به گزارش ایرنا، منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که از آبان سال 81 جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و وسعت آن حدود 77هزار و 885 هکتار بوده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از 300 تا دو هزار و 800 متر است.
حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم ها و همچنین دارای گونه های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.
زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمتهایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان، قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده انگوران است و آهوان نیز در بخش های دشتی منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه زیست می کنند.
6084/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست كل و بز سرشماري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، اخبار گسترده رسانه‌ای مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اخبار گسترده رسانه‌ای مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور را تکذیب کرد.

اطلاعیه‌های غیرموثق و مشابهی نیز با نام پدافند قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) درحال بازنشر است.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • شرکت فرودگاه‌ ها: تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود
  • رژیم صهیونیستی تجمعات در فضای باز را ممنوع اعلام کرد
  • کوچکترین و بزرگترین خانه‌ها متعلق به مردم کدام استان‌ها است؟