Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:28:21 GMT

مقصر گرانی سیب سرمازدگی ابتدای سال است نه صادرات

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۸۲۷۸

مقصر گرانی سیب سرمازدگی ابتدای سال است نه صادرات

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت سیب درختی در بازار سرمازدگی ابتدای سال است و شدت صادرات این محصول کاهش یافته است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ اقتصادی صنعت و تجارت کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ با اینکه چرا قیمت هر کیلوگرم سیب درختی در بازار تا 12 هزار تومان افزایش یافته است اظهار کرد: دلایل افزایش قیمت سیب در بازار با محصولات دیگر متفاوت است و دلیل عمده افزایش قیمت این محصول سرمازدگی ابتدای سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره نقش صادرات در افزایش قیمت این محصول در بازار گفت: شدت صادرات این محصول اکنون (درمقایسه با ابتدای سال) کاهش یافته است.

گزارشی از فقر و غنا در تهران / غذای لاکچری‌نشین‎ها از «ژامبون گوزن» تا «سیب چوبی و موز قرمز» +عکسقیمت سیب تا 12 هزار تومان در بازار افزایش یافت + جدولقیمت انواع میوه به صورت عمده فروشی اعلام شد+جدولایجاد ثبات در بازار میوه شب یلدا با هماهنگی تعزیرات+ قیمت انواع میوه

بنابراین گزارش صادرات سیب در سال جاری افزایش چشمگیری داشت به طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از 10 برابری را تجربه کرد که این صادرات به بالارفتن قیمت داخلی این محصول کمک کرد. 

کاهش ارزش پول ملی صادرات انواع محصولات به ویژه محصولات خام و کشاورزی که برای تولید آنها از یارانه نیز استفاده میشود را به شدت به صرفه کرده است.

انتهای پیام/ 

R1342/P1012122/S7,78,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بازار میوه سازمان میادین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار میوه سازمان میادین بازار میوه سازمان میادین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 قیمت کارخانه‌ای جدید پژو پارس با موتور XU۷P (پژو پارس سال) از سوی ایران خودرویی‌ها اعلام شد تا ثبت‌نام کنندگان برای این محصول محبوب در بُهت فرو روند.

آن‌طور که اطلاعیه فروش ایران خودرو برای پژو پارس سال نشان می‌دهد این خودرو از این به بعد با قیمت حدود ۴۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. 

مقایسه قیمت جدید کارخانه‌ای پژو پارس سال با قیمت پیشین حکایت از آن دارد که قیمت این خودرو، افزایشی حدود ۵۰ درصد در مبدا را تجربه کرده است.

آبی‌های جاده مخصوص پیش از این هر دستگاه پژو پارس سال را با قیمتی حدود ۲۹۴ میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می‌کردند و به این ترتیب، شاهد آن هستیم که قیمت پژو پارس با موتور XU۷P حول و حوش ۱۵۰ میلیون تومان در کارخانه رشد کرده است. 

هنوز پژو پارس سال مدل ۱۴۰۳ در بازار آفتابی نشده، اما مدل ۱۴۰۲ این خودرو با قیمتی نزدیک به ۶۷۵ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود؛ بنابراین قیمت این محصول محبوب ایران خودرو با مدل ۱۴۰۲ به نسبت قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۳۸۰ میلیون تومان اختلاف را نشان می‌دهد.

حال فرض کنیم همین اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار با توجه به قیمت جدید پژو پارس در مبدا رقم بخورد. یعنی فاصله حدود ۴۰۰ میلیون تومانی فعلی میان قیمت کارخانه‌ای و بازاری پژو پارس به قیمت جدید اعلامی این محصول محبوب ایران خودرو اضافه شود؛ بنابراین قیمت پژو پارس سال در بازار می‌تواند تا حوالی ۸۵۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان بالا بیاید.

نباید از یاد برد که قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تومانی پژو پارس سال در بازار تنها تحت تاثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو رقم خورده است و عواملی مانند نرخ ارز یا انتشار اخبار خارج از بازار هنوز تاثیر خود را روی پیش بینی قیمت پژو پارس سال در بازار نگذاشته اند.

با این همه پیش‌بینی می‌شود این قیمت حسابی بازار خودرو را بترساند.

منبع: اقتصادنیوز

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • آخرین وضعیت طلا و انواع سکه در بازار؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!