Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@07:34:22 GMT

نارضایتی مردم از افزایش قیمت شیر در شهر یاسوج

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۸۲۹۰

نارضایتی مردم از افزایش قیمت شیر در شهر یاسوج

به گزارش ایرنا، کارشناسان امور بهداشتی مصرف روزانه شیر را تضمین کننده سلامت فرد می‌دانند و برای پیشگیری از بیماری‌های پوکی استخوان، قلب و عروقی و دیابت تیپ دو مصرف لبنیات بخصوص شیر معجزه می کند.
«مصرف روزانه شیر برای تأمین ویتامین‌ها و کلسیم مورد نیاز بدن ضروری است » و این موضوع در صورتی محقق می شود که افراد بتوانند مصرف شیر را در سبد روزانه غذایی خود قرار دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی قیمت لبنیات در مغازه های شهر یاسوج نشان می دهد قیمت این ماده غذایی مهم بصورت تصاعدی بالا می رود و با این روند احتمال حذف مصرف شیر از سبد روزانه غذایی بسیاری از خانواده ها در این شهر وجود دارد.
یکی از شهروندان یاسوجی از این که نمی تواند شیر مورد نیاز خانواده اش را با قیمت مناسب بخرد شاکی است و آرزو می کند روزی قیمت مواد خوراکی از جمله شیر تثبیت شود تا بتواند خرید کند.
شهروند دیگری که کارگر ساختمان است می گوید درآمد ماهانه ام کفاف نیاز خانواده ام را نمی دهد،2 ماه پیش شیر را کیلویی 20 هزار ریال خریداری می کردم اما هم اینک از 25 هزار تا 27 هزار ریال خریداری می کنم .
به گفته این کارگر پیشتر با گران شدن قیمت یک محصول ،بهای سایر کالاها افزایش نمی یافت اما حالا همه چیز با هم شبانه گران می شود.
صاحبان صنوف عرضه و فروش لبنیات در شهر یاسوج از افزایش قیمت شیر توسط کارخانه بنیاد مستضعفان گلایه دارند و خواهان نظارت مسئولان ذیربط بر فروش لبنیات توسط این کارخانه هستند.
نرخ فروش شیر خام در سراسر کشور توسط کارخانه های تولید لبنیات به ازای هر کیلوگرم قیمت 20 هزار ریال است در حالی که این نرخ در شهر یاسوج به 23 هزار ریال افزایش یافته است.
ظرف یک ماه اخیر قیمت شیر توسط کارخانه شیر بنیاد مستضعفان در یاسوج به ازای هر کیلوگرم از 20 هزار ریال به 23 هزار ریال افزایش یافته که این وضعیت سبب نگرانی فروشندگان لبنیات شده است.
در روزهای گذشته تعدادی از کسبه این صنف به سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد رفتند و خواهان پیگیری این موضوع شدند.
رئیس اتاق اصناف یاسوج تصریح می کند: کارخانه شیر بنیاد مستضعفان در یاسوج روزانه 240 تن شیر با 3 درصد چربی تولید می کند.
علی ارشدی ابراز داشت: شیر تولید شده با قیمت 23 هزار ریال به خرده فروشان عرضه می شود در حالی که شیر با کیفیت مطلوب در سراسر کشور به قیمت 20 هزار ریال به فروش می رسد.
وی گفت: مردم این شهر نیز شیر را با قیمت 25 هزار ریال از مغازه داران و اصناف عرضه لبنیات خریداری می کنند که این قیمت سود اندکی را عاید عرضه کنندگان می کند.
ارشدی خواستار فروش شیر به همان قیمت 20 هزار ریال توسط کارخانه تولید شیر بنیاد مستضعفان در یاسوج به اصناف عرضه کننده لبنیات شد.
معاون بازرگانی اداره کل صنعت ،معدن و تجارت گفت: در هفته گذشته بازرسان این سازمان به همراه تعزیرات حکومتی برای پیگیری افزایش قیمت شیر از شرکت کشاورزی و دامپروری یاسوج وابسته به بنیاد مستضعفان بازدید کردند.
سالار حسین پور افزود: در بازدید از شرکت مشخص شد دولت برای حمایت از مصرف کنندگان لبنیات ،نهاده های دامی به شرط کاهش قیمت شیر در اختیار این شرکت قرار داده است .
وی تاکید کرد که مقرر شد شرکت دامپروری یاسوج،شیر را با قیمت قبلی یعنی 20هزار ریال در اختیار مغازه داران شهر یاسوج قرار دهد اما هنوز قیمت شیر کارخانه کاهش نیافته است.
پیگیری خبرنگار ایرنا نشان می دهد تا عصر روز جمعه شرکت کشاورزی و دامپروری یاسوج ،شیر را با قیمت هر کیلوگرم 23هزار ریال در اختیار فروشندگان شهر یاسوج قرار داده است.
فروشندگان لبنیات شهر یاسوج هم شیر مورد نیاز مردم را تا هر کیلوگرم 25تا 27هزار ریال در اختیار شهروندان قرار می دهند.
. براساس آمار موجود 73 واحد گاوداری شیری و گوشتی با ظرفیت بیش از چهار هزار رأس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
در کهگیلویه و بویراحمد 70 هزار رأس گاو به صورت سنتی و صنعتی پرورش می یابد و تولید شیر سالانه این استان با 2 میلیون واحد دامی سبک و سنگین 85 هزار تن در سال اعلام شده است.
تامین هزینه کارگر، غیرواقعی بودن قیمت شیر و وجود افراد سودجو که از استان‌های دیگر شیر تهیه می‌کنند تولید شیر در شهرستان بویراحمد را غیر اقتصادی کرده است.
هم اینک میانگین مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در جهان بین 350 تا 500 کیلوگرم و در ایران یک چهارم این استاندارد است که این امر حمایت از تولیدکنندگان شیر را ضروری‌تر کرده است.
سرانه مصرف شیر در این استان به‌طور میانگین به ازای هر نفر سالانه ۱۰۵ کیلوگرم است.
9868/1662/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف افزایش قیمت جهان سازمان صنعت معدن و تجارت شیر کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از فارس؛ با ناکامی دولت مصر در پایان دادن به گرانی و بالا رفتن بی رویه قیمت‌ها مردم در این کشور به پویش‌های بزرگ تحریم ملحق شدند.

قیمت دلار در بانک‌‎های مصر و بازار سیاه موازی پس از دو ماه ثبات در این کشور از هفته گذشته بار دیگر روند صعودی گرفته است.. این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم این کشور در زمینه تشدید درد و رنج اقتصادی آن ها به دنبال داشت.

کارشناسان بدهی بالای مصر، تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه، کاهش درآمدهای قاهره از کانال سوئز، افزایش تورم و گرانی و افت سرمایه‌گذاری‌های خارجی از دلایل تشدید بحران اقتصادی مصر خواندند.هفته گذشته پویش تحریم خرید ماهی در سراسر مصر با استقبال خوب شهروندان این کشور روبه رو شده بود و این هفته موج تحریم به گوشت، تخم مرغ و دیگر کالاهای اساسی رسیده است.

بر اساس داده‌های آژانس مرکزی آمار مصر در ماه مارس، تورم سالانه قیمت مصرف کننده در شهرهای مصر به 35.7 درصد رسید، پس از آن که ژانویه گذشته 29.8 درصد بود.پس از اینکه موج گسترده تحریم انواع ماهی های خودراکی در مصر طی روزهای گذشته بالا گرفت حالا مردم مصر در اماکن عمومی و سایت های رسانه‌های اجتماعی مشغول مبارزه با قیمت‌های بالای گوشت هستند که قیمت آن به بیش از 400 پوند مصر (یک دلار = حدود 48 پوند) رسیده است.

کساد بازار در بازار معروف ماهی فروشی شهر اسکندریه مصر فروشنده‌ها انواع ماهی‌ها را به شکل‌های جذاب در یخچال‌های شیشه‌ای چیده‌اند اما مردم به آن نگاه هم نمی‌اندازند محمد یکی از فروشندگان می گوید که استقبال مردم از پویش «بگذار بگندد تا قیمتش کم شود» غافلگیر کننده بوده است.این کمپین‌ها به سرعت محبوبیت و استقبال زیادی را در بین شهروندان مصری پیدا کرده و شرکت‌کنندگان در آن از رسانه‌های اجتماعی برای هماهنگی و تبادل نظر و برنامه ریزی استفاده می‌کنند که باعث افزایش قدرت جنبش و گسترش دامنه نفوذ آن شده است.   در همین حال، کمپین‌های مشابهی در قاهره، سوئز، کفر الشیخ، اسماعیلیه و دیگر شهرهای بزرگ مصر برای تحریم بیشتر کالاهای اساسی که قیمت شاهد تورم گسترده بوده، آغاز شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین کمپین جدیدی را با همین نام «بگذارید بگندد» برای تحریم خرید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز راه اندازی کردند تا تجار را مجبور به کاهش قیمت کنند.اگرچه برخی از مردم مصر نسبت به تاثیرگذاری این پویش‌های تحریم تردید داشتند، اما فعالان و تعداد زیادی از شهروندان پس از اینکه توانست عده‌ای را برای شرکت در آن جذب کند از کاهش نسبی قیمت‌ها و زیان‌های قابل توجه به برخی از بازرگانان، اشتیاق زیادی نشان دادند.   فؤاد عبدالفتاح، هماهنگ‌کننده کمپین «بگذارید بگندد» در استان اسکندریه، گفت: مصر شاهد وضعیت افزایش قیمت‌ها برای اکثر کالاهای اساسی است و از جمله محصولاتی که اخیراً شاهد افزایش قیمت محسوس بوده است، ماهی است که به قیمت بی سابقه‌ای رسیده است که برای افراد کم درآمد مناسب نیست. عبدالفتاح در مصاحبه خود با العربی الجدید افزود: تحریم ماهی پیام روشن ما به بازرگانان و صاحبان مغازه‌ها است، زیرا می‌خواهیم این پیام قوی را ارسال کنیم که این بی عدالتی اقتصادی را در سکوت نخواهیم پذیرفت.   یک شهروند دیگر می‌گوید: ما خواستار قیمت‌های مقرون به صرفه و منصفانه برای ماهی هستیم تا در دسترس اکثر مردم باشد و همه بتوانند در شرایط سخت با هم کنار بیایند. ما در یک شهر ساحلی زندگی می‌کنیم و ماهی‌ها جزء ضروری فرهنگ و میراث دریایی ما به حساب می‌آیند، اما به دلیل سوء استفاده برخی، تصمیم گرفته ایم که در برابر گرانی سرسام آور سکوت نکنیم.علا حامد، کارشناس اقتصادی گفت که کمپین تحریم انواع گوشت‌ها در مصر نشان دهنده به ستوه آمدن شهروندان از مشکل گرانی و تمایل آنها برای یافتن راه حل هایی برای شرایط دشوار اقتصادی است آنها خواستار بررسی مسائل فوری اقتصادی و اتخاذ تدابیر موثر برای بهبود زندگی شهروندان توسط دولت السیسی هستند.  

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد