Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:28:36 GMT

اجاره نامه ۱۴ هزار موقوفه در مازندران به روزرسانی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۸۴۶۶

اجاره نامه ۱۴ هزار موقوفه در مازندران به روزرسانی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق و امینانه نیت واقف، اظهار کرد: اجرای امینانه نیت واقف وظیفه ذاتی اوقاف و متولیان موقوفات است که این امر در راستای عمل به وقف‌نامه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عواید موقوفات باید در راستای نیت واقف که در وقف‌نامه ذکر شده است هزینه شود، افزود: اوقاف و متولیان موقوفات این اجازه را ندارد عواید موقوفات را سلیقه‌ای هزینه کنند و در همین راستا اداره تحقیق در سازمان اوقاف و اداره‌کل اوقاف مازندران تمامی اسناد و هزینه‌های موقوفات را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای آن مفاصاحساب صادر می‌کند تا در اجرا امینانه نیت واقف انحرافی صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه برای اجرای نیت واقف باید عوایدی از موقوفه کسب شده باشد تا بتوانیم آن را در راستای نظر واقف که در وقف‌نامه ذکر شده است، اجرا کنیم، تصریح کرد: تمامی موقوفات در سامانه جامع دارای حساب است که عواید آن در حساب مربوطه واریز تا در زمان مناسب بر اساس نیت واقف هزینه شود.

حیدری یکی از راه‌های اجرای بهتر امینانه نیت واقف را افزایش عواید موقوفات دانست و بیان کرد: برخی افراد که در زمین موقوفه قرار دارند هیچگونه رابطه استیجاری با اوقاف برقرار نکردند و از طرفی دیگر بسیاری از اسناد اجاره موقوفات واقعی نیست و مربوط به سال‌های گذشته می‌شود که در همین راستا اوقاف در شهرهای استان اقدام به تنظیم سند اجاره و بروزرسانی اجاره‌نامه موقوفات با مستاجران می‌کند.

کد خبر 4485052

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم حیدری اداره کل اوقاف مازندران وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت

امتداد - عزیزی گفت: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه وانت بار شناسایی شدند که این میزان به معنی این است که بیش از ۱۰ درصد از این ناوگان عمومی فاقد بیمه شخص ثالث بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه اظهار کرد: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اطلاعات کامل ناوگان وانت بارهای کشور که نزدیک به ۳ میلیون دستگاه بوده است از حیث دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث بررسی شد که مشخص گردید ب

عزیزی با بیان اینکه اطلاع رسانی به این گروه از ناوگان از ماههای گذشته آغاز شده است و برخی از این خودروها پس از اطلاع رسانی اقدام به اخذ بیمه نامه نموده اند، بیان کرد: آمار و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث، به زودی اعلام خواهد شد.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث همچنین در رابطه با تاثیر اجرای این ماده قانونی در میزان مراجعه دارندگان ناوگان فاقد بیمه جهت اخذ بیمه نامه شخص ثالث گفت: این ماده قانونی یکی از مهم ترین مواد قانونی و موثرترین ابزار جذب جامعه هدف جهت دریافت بیمه نامه شخص ثالث می باشد و اثرات اجرای آن در این خصوص تاکنون مشهود و ملموس بوده است و از سوی دیگر اجرای این ماده قانونی، از اهمال دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به تاخیر در تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث پیشگیری نموده و بازدارندگی موثری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران