Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص درخواست یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به عنوان پاداش برای یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان توضیحاتی ارائه داد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، راهبری و نظارت بر دعاوی مطرح‌شده درباره اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از حقوق موقوفات در سایر دعاوی و همچنین نظارت بر عملکرد وکلا و مشاوران حقوقی بخشی ازوظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمانی که هرگاه بر سر راه موقوفات موانعی بوجود آید، موظف است که از کیان موقوفات دفاع کند.

 چندی پیش خبرِ نامه‌ای با موضوع درخواست پاداش "یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی" برای کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در فضای مجازی دست به دست شد. در این نامه، مدیر کل اوقاف استان آذربایجان شرقی خطاب به حجت‌الاسلام خشنودی مدیر کل حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه درخواست کرده تا برای وکیل و کارکنان اداره اوقاف استان فوق که در سرانجام رساندن پرونده یک زمین وقفی مشارکت داشتند، پاداشی معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان درنظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام امراله حسنی‌نیا معاون امور اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سئوالی دراین باره اظهار کرد: این نامه در حد تقاضا بوده و تاکنون هیچ مبلغی به اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی پرداخت نشده است.

خاموشی: امور خیریه را در سازمان اوقاف تقویت می‌کنم

وی با تایید اینکه در این درخواست آمده است تا کارمندان و دست‌اندرکاران تاثیرگذار در این پرونده مورد تشویق قرار گیرند، گفت: مدیر کل اوقاف استان در این درخواست مبلغی را برای هزینه وکیل و  مبلغی را نیز برای پاداش همکاران پیشنهاد داده است.

وی درباره میزان مبلغ پیشنهادی به وکیل و کارمندان، گفت: مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون برای حق‌‌الوکاله و مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون نیز برای پاداش کارکنان پیشنهاد شده است که هنوز هیچ پاسخی از سوی سازمان اوقاف به این نامه داده نشده است.

حسنی‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا ارسال درخواست پاداش به سازمان اوقاف، امری معمول است؟، گفت: روال و منطق مشخصی برای اینکه هر کسی  مشمول پاداش شود، وجود ندارد و اگر هم عدد و رقمی بیان می‌شود فقط در حد تقاضا است. گاهی ممکن است برای پرونده‌ای نیز تقاضای پاداش شود و مورد تشویق نیز قرار گیرد امّا هیچ دستورالعمل و بخش‌نامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد.

معاون امور اوقافی، حقوقی و امور مجلس در پاسخ به این سوال که آیا میزان پاداش به ارزش مالی اراضی و املاک موقوفه نیز بستگی دارد، گفت: هیچ فرمولی برای ارزش‌گذاری و میزان پاداش‌ها وجود ندارد و اگر گاهی نیز پاداشی به کارکنان ادارات داده می‌شود برای این است که آنها مورد تشویق قرار گیرند.

انتهای پیام/

R1444/P1010114/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

"محمد مخبر" معاون اول رئیس جمهور نرخ حق بیمه درمان کارمندان و کارگران را به وزارت‌خانه‌های بهداشت، رفاه، دفاع و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس نرخ حق بیمه درمان افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون تأمین اجتماعی اخذ می‌شود.

همچنین نرخ حق بیمه خانواده‌های کارکنان کشوری و لشکری اعم از شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر و وظیفه‌بگیر (شامل سرپرست خانوار، همسر و فرندان مشمول یارانه) و کارکنان دستگاه‌های دولتی، اجرایی، عمومی و استفاده‌کننده از بودجه عمومی و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۷ درصد و به شرح زیر است:

۲ درصد از حقوق بیمه شده شاغل (سهم بیمه شونده) که برای بازنشستگان ۱.۷ درصد است

سهم دستگاه اجرایی، ۲ درصد

مابقی سهم دولت از محل اعتبارات مندرج در قانون بودجه

همچنین سهم حق بیمه درمان خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های کشوری که از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کنند (حقوق آن‌ها از خزانه دولت نیست)، ۲ درصدِ حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵ درصد است

سهم حق بیمه بازنشستگان از سایر صندوق‌های بازنشستگی ۱.۷ درصد حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵.۳ درصد است.

زوجین شاغل یا بازنشسته هر دو مشمول کسر حق بیمه درمان از حقوق می‌شوند

حق بیمه درمان سربازان وظیفه و خانواده درجه یک آن‌ها مطابق سرانه مصوب است که یک پنجم آن از حقوق سرباز کسر شده و مابقی را دولت تقبل می‌کند

حق بیمه روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر ۷ درصد است که ۱۰۰ درصد آن در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت لحاظ می‌شود

حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک‌های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

۱۰۰ درصد حق بیمه همه بیماران تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان که دارای بیماری‌های خاص و نادر باشند را دولت تأمین می‌کند؛ بیماری‌های مشمول این بند را شورای عالی بیمه سلامت تعیین و ابلاغ می‌کند.

نرخ حق بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی معادل ۷ درصد حقوق قانون کار تعیین می‌شود که ۱۰۰ درصد آن را در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت تأمین می‌شود

پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم داخل و پناهندگان مورد تأیید سازمان ملی مهاجرت (ذیل وزارت کشور) از محل منابع دولت تأمین می‌شود

تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی نیز منوط به داشتن پوشش بیمه‌ای سلامت از سازمان‌های بیمه‌گر بوده و مراکز تحصیلی دارای طلبه یا دانشجوی خارجی باید وضعیت بیمه‌ای آن‌ها را هر ترم استعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت‌کوین/ ماجرای نصف شدن پاداش
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • چین: عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • ۱۵ مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران