Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد که هرگونه توافق با طالبان باید از سوی نمایندگان مردم در پارلمان این کشور به‌تصویب برسد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، عدم شفافیت در روند گفت‌وگوهای صلح نگرانی‌های بسیاری را از احتمال معامله پنهانی طرف‌های درگیر افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افغانستان در جریان سفر اخیرش به غرب این کشور تلاش کرد تا به مردم اطمینان دهد که هیچ توافق پنهانی با گروه طالبان صورت نخواهد گرفت.

عبدالله: هیچ کسی از توافق صلح با طالبان ضرر نخواهد کردشروط اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان

اشرف غنی گفت که بدون در نظر گرفتن خواست مردم افغانستان هیچ توافقی با گروه طالبان صورت نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه توافق صلح با گروه طالبان از سوی نمایندگان مردم در پارلمان افغانستان به‌تصویب خواهد رسید.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: راهکار کنونی برای رسیدن به توافق صلح با طالبان بر اساس نظریات علمای این کشور اتخاذ خواهد شد.

اشرف غنی در حالی تلاش کرده تا به نگرانی‌ها درباره عدم شفافیت گفت‌وگوهای صلح به مردم این کشور اطمینان دهد که دولت افغانستان خود نیز در دیدارهای نماینده آمریکا با این گروه حضور نداشت.

دولت، نمایندگان و رهبران سیاسی افغانستان بارها تأکید کردند که روند صلح باید به‌رهبری افغان‌ها به‌پیش برود اما در حال حاضر آمریکا رهبری گفت‌وگوهای صلح با طالبان را به‌عهده دارد.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در ماه‌های اخیر دوبار با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر در غیاب دولت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیانیه طالبان: با آمریکا هیچ توافقی نکرده‌ایم

با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است آمریکا تحت عنوان روند صلح بدون در نظر گرفتن منافع ملی و دستاوردهای افغانستان تنها برای تأمین منافع خود در این کشور با طالبان مذاکره می‌کند.

اما گروه طالبان پس از گفت‌وگو با هیئت مذاکره کننده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ توافقی بین این گروه و مذاکره کنندگان آمریکایی درباره افغانستان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/.*

R36461/P36439/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج پناهجویان، از جمله نظامیان سابق افغان و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی به رواندا را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغان به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

به گزارش «گاردین»، این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغان هم در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

دیوان عالی لندن اخراج پناهجویان به رواندا را غیرقانونی دانستچالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی روانداشکست مجدد طرح ضد مهاجرتی سوناک در مجلس اعیان انگلیس

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد