Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دامپزشکی استان مرکزی، ابوالفضل حمزه لوییان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی میزان واکسیناسیون در استان نسبت به سال قبل اظهار کرد: سه میلیون و ۴۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین در مدت مشابه سال گذشته علیه بیماری های تب برفکی، آنتروتوکسومی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این استان مایه کوبی شدند که امسال شمار دام ها به سه میلیون و ۸۸۶ هزار راس افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره بهداشت و بیماری های دامی دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به مبارزه و عملکرد واکسیناسیون در حوزه بیماری های قابل انتقال از دام به انسان گفت: شش هزار و ۳۷۴ قلاده سگ نیز در این مدت علیه بیماری هاری و ۴۹۸ هزار و ۶۱۰ راس دام علیه بیماری تب مالت از ابتدای سال جاری تاکنون ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از سرایت بیماری تب مالت به جمعیت انسانی، با انجام خونگیری و آزمایش بروسلوز از تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۰ راس گاو و ۶۲۸ راس گوسفند، تعداد ۱۵ راس گاو و ۳۹ راس گوسفند مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه تولید حذف شدند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۴۱۶ هزار و ۵۸۰ راس این دام ها در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام علیه بیماری سیاه زخم مایه کوبی شدند.

حمزه لوئیان افزود: ۱۷هزار و ۸۱۰ مورد تست سل برای مقابله با انتقال این بیماری به انسان در دامداری های استان انجام شد و ۱۳ راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۱۷ مورد تست مشمشه نیز امسال با هدف پیشگیری از این بیماری در مزرعه های نگهداری اسب و حیوان های تک سمی استان انجام شد که در این تست ها یک مورد مثبت تشخیص و اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

کد خبر 4485056

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی دامپزشکی واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

 سید ناصر موسوی رئیس اداره دامپزشکی هویزه گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار دامی، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر می‌باشد.

او می‌گوید: در همین راستا واکسیاسیون عمومی و سراسری بر علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در بیش از ۷۰ روستا در سطح شهرستان هویزه با اولویت مناطقی که در سال‌های گذشته درگیر تنش آبی بوده اند توسط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی به صورت رایگان آغاز گردید.

رئیس اداره دامپزشکی هویزه گفت: در این طرح سراسری واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های واگیر دار دامی بالغ بر ۷۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری را مهمترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دامی عنوان نمود.

موسوی در پایان گفت: دامداران در صورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری باید از جابه‌جا کردن دام خودداری کرده و دام و دامداری را قرنطینه نموده و مراتب را در کوتاهترین زمان ممکن به اطلاع اداره دامپزشکی برسانند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان