Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@05:59:10 GMT

وکیل دادگستری به یک سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۸۷۹۹

وکیل دادگستری به یک سال حبس محکوم شد

محمد نجفی وکیل دادگستری که چند روز پیش در دادگاه انقلاب اراک به تحمل 10 سال حبس محکوم شده بود، در پرونده ای دیگر در دادگستری شهرستان شازند به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

پیام درفشان؛ وکیل نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: اتهام موکلم در این پرونده تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در رسانه های مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وکیل دادگستری افزود: مستندات پرونده، پنج برگ پرینت از اسکرین شات مطالب منتسب به موکلم در فضای مجازی است که از این پنج برگ، سه برگ مربوط به پروفایل صفحات اشخاص دیگر در فضای مجازی است و اصلاً ارتباطی به او ندارد.

درفشان اضافه کرد: نهایتاً جلسه محاکمه موکل در شعبه 102 دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان شازند برگزار شد و دادگاه نجفی را به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک، نجفی را در پرونده متهمان اعتراضات دی سال 96، به اتهام فعالیت تبلیغی به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام، به یکسال حبس، بابت توهین به مقام معظم رهبری به دو سال حبس و به اتهام همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات از طریق مصاحبه به 10 سال حبس محکوم کرده است که طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن این حکم، مجازات اشد یعنی 10 سال حبس قابلیت اجرا دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وکیل دادگستری حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد شفیعی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران اعلام کرد: ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضائی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

شفیعی با ذکر این مطلب که برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در مسیر تحول و تعالی و در اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران مورد پیگیری و اجرا قرار دارد گفت: رسیدگی به هر ۸ پرونده در شعبه ۲۵ این مجتمع با ریاست قاضی محمدرضا آزادی انجام خواهد شد.

وی افزود: مطالبه وجه، الزام به فک رهن، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، واخواهی مطالبه اجرت‌المثل اموال، سایر دعاوی غیر مالی، مطالبه وجه چک، تسلیم مبیع و اثبات و قوع بیع، موضوعات دادگاه علنی این شعبه هستند که به ترتیب از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شعبه مذکور به صورت علنی برخط برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و قضائی، دانشجویان و محققان و اصحاب دعوی می‌توانند از طریق نشانی زیر:http://skyroom.adliran.ir/ch/alani-tehran

این دادگاه را به صورت بر خط مشاهده کنند. شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران از طریق تارنمای رسمی دادگستری با نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6097434

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی