Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، مرتضی تاج مهر، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اردبیل، دیروز، ۲۳ آذرماه، در مراسم عقد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین هیئت ورزش‌های همگانی استان اردبیل و موسسه خیریه ۱۴ معصوم اردبیل با اشاره به این موضوع که مخاطره‌های روانی، اجتماعی و آسیب‌های جسمی، حاصل پدیده شوم فقر فرهنگی، اقتصادی، عدم آگاهی افراد، اعتیاد و طلاق بوده و با خود معضلی به نام کودکان کار یا کودکان خیابانی را پدید می‌آورد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف هیئت ورزش‌های همگانی، فراگیر کردن ورزش در بین آحاد جامعه به ویژه در بین گروه‌هایی بوده که بیشتر از سایر افراد نیازمند حمایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاج مهر در ادامه افزود: کودکان کار در معرض بسیاری از آسیب‌های متعدد جسمی و روانی قرار گرفته که از خشونت در خانواده و قرارگیری در محیط‌های کاری حاصل می‌شود و در این راستا می‌توان از ظرفیت ورزش در کاهش استرس‌های زاید و آسیب‌های محتمل آن سود جست.
وی به محور‌های انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز حمایت از کودک و خانواده استان اردبیل اشاره کرد و توضیح داد: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ویژه کودکان کار، اجرای گلگشت‌های طبیعت‌گردی، امکان حضور رایگان در برنامه‌ها و کارگاه‌های مختلف مربیگری ویژه خانواده کودکان و حضور مستمر در برنامه‌های فرهنگی از جمله موارد متعهد شده هیئت ورزش‌های همگانی استان در قبال این موسسه است.
امیدواری به بازگشت لبخند گم شده کودکان کار با ورزش
علی نصراله زاده، مدیر موسسه خیریه ۱۴ معصوم(ع) استان اردبیل نیز در جریان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با هیئت ورزش‌های همگانی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه عنصر لبخند در بین بسیاری از کودکان کار و خیابانی گم شده و لبخند‌های گاه گاه تصنعی و غیرمستمر از درون آشوب آنان خبر می‌دهد.
نصرالله زاده یادآور شد: ورزش به عنوان یکی از موثرترین راه‌های کاهش آسیب اجتماعی و ایجاد نشاط حقیقی محسوب شده و با توجه مضاعف به ورزش این گروه از جامعه می‌تواند به بسیاری از برنامه‌های درنظر گرفته شده تربیتی، آموزشی و فرهنگی دست یابد.
وی ادامه داد: اردو‌های ورزشی و فرهنگی، بهره‌گیری از روانشناسان مجرب، برگزاری مراسم تولد گروهی برای کودکان کار و ایجاد اعتماد به نفس، انگیزه و شخصیت در کودکان از جمله اهداف اصلی مرکز حمایت از کودک و خانواده استان اردبیل است.
نصرالله‌زاده با استقبال از اجرایی شدن هر گونه برنامه ورزشی و فرهنگی برای کودکان کار استان اردبیل، تصریح کرد: فعالیت‌های انجام یافته در این موسسه با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در ابعاد مختلف عملیاتی می‌شود و افزایش مشارکت خیران در حمایت از اهداف خیرخواهانه مفید واقع خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل کودکان کار قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه