Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:56:47 GMT

گردشگری هرمزگان منتظر طرح آمایش استان است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۸۹۳۱

گردشگری هرمزگان منتظر طرح آمایش استان است

بندرعباس - ایرنا- مدرس گردشگری هرمزگان گفت: طرح گردشگری خوبی تهیه شده اما هنوز طرح آمایش استان به عنوان سند بالا دستی که کاربری ها را در نقطه نقطه ی هرمزگان مشخص کرده ابلاغ نشده است.

مهدی شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمایش هرمزگان به خوبی تهیه شده که باید آنرا پذیرفت و اجرا کرد و طرح گردشگری استان باید با سند آمایش بروز، هماهنگ، متناسب و همخوان شود، وجود این سند مدون، سلیقه مدیریتی را محدود کرده و با نشان دادن چشم انداز از مدیر می خواهد برای رسیدن به آن تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مدیریت های کوتاه مدت 2 و 3 ساله از آسیب های کشور است که باعث شده مدیران از پرداختن به کارهای اصولی و اساسی بازمانده و به کارهای کوچک و زودبازده ای بپردازند تا کارنامه ای برای نشان دادن داشته باشند.
به گفته این مدرس دوره های تورگردی، اگر سند و چشم انداز آینده گردشگری وجود داشته باشد مدیر باید برای تحقق آن تلاش کند و گزارش اقدام های انجام شده برای رسیدن به هدف را برای مدیر بعدی بدهد.
وی افزود: به نظر می رسد مدل پیشرفت هرمزگان تحمیلی است در صورتی که پیشرفت باید با توجه به ظرفیت های محلی و آمادگی سرزمینی باشد که این ها بسیار مهم و پیش نیاز است و این نقش سند آمایش را نشان می دهد.
مدرس گردشگری خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مردم جزیره هرمز که به بهشت زمین شناسان جهان معروف است به خاطر آسیب هایی که گردشگران به نظام فرهنگی آن وارد کرده اند معترض هستند.
وی اضافه کرد: هزینه بازدید از یک جزیره معمولی در کشور ترکیه بسیار بیشتر از جزیره هرمز است که دلیل آن به هدف گذاری و ارزش گذاری بلند مدت برای آن جزیره باز می گردد.
وی ابراز داشت: آیا استاندارد بازدیدی از جزیره هرمز و سایر مناطق و جاذبه های گردشگری هرمزگان مشخص است، تورها چه تعداد گردشگر را با لحاظ چه مواردی می توانند به مناطق گردشگری ببرند؟
شیرخانی بیان داشت: باید بررسی شود آیا با مدل پیشرفت کنونی توانسته ایم به گونه ای توان افزایی پایدار ایجاد کنیم که فرهنگ، جامعه و محیط زیست آسیب نبیند و اگر نتوانستیم دلیلی برای ادامه این مسیر وجود ندارد.
مدرس گردشگری خاطر نشان کرد: گردشگری تنها راه پیشرفت هرمزگان نیست که آن را به عنوان ستون اول و آخر پیشرفت بدانیم، این تنها یکی از راه پیشرفت هرمزگان است.
مدرس گردشگری در هرمزگان اظهار داشت: دولت ها و مدیران مختلف با رویکردهای گوناگون آمده اند و رفته اند که حاصل آن بدست آمدن تجربه های مختلف بوده و اکنون اقدام های انجام شده به آسیب شناسی نیاز دارد تا محل ایراد کار مشخص شود.
شیرخانی بیان داشت: مشکل از دستگاه های دولتی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یا زنجیره خدمات گردشگری است، خدمات و زنجیره گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده نمی شود، به عنوان مثال متولی بخش حمل و نقل بر عهده اداره دولتی دیگری است.
براساس سخنان وی، گردشگری بدون حمل و نقل معنا ندارد و شاید بهتر باشد بخش های مرتبط با حوزه گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد تا قانون ها و مواردی مربوطه با تمرکز و دقت بیشتر اجرا شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هتل داران نامه معافیت مالیاتی دارند ولی اداره مالیات استان به آن رسیدگی نمی کند یا شرکت توزیع برق به معافیت 50 درصدی هتل ها بی توجه ای می کند، این قانون های کشور است که اجرا نمی شود.
شیرخانی افزود: اکنون شاهد چندگانگی و موازی کاری هستیم، به عنوان مثال بنیاد برکت مسوول پیشرفت جزیره هرمز است ولی اداره های دیگری هم در اینجا فعال هستند.
وی گفت: بر طبل گردشگری کوبیدن با لحاظ ملاحظه های پیشرفت، باید آن اندازه بلند نباشد که روستایی بی نیاز از تغییر شغل کار خود را رها کند یا تغییر دهد، این فرد با بازاریابی بوسیله ابزار شبکه های اجتماعی در جهان فناوری آشنا نیست.
شیرخانی اضافه کرد: کوبیدن بر طبل گردشگری باید همنوا و موزون و متوازن با ظرفیت و چشم اندازی مشخص شده در سند آمایش استان باشد، از آن صدا گوش خراش بلند نشود، اینجا موضوع آمادگی سرزمینی مطرح می شود که با وجود ان کار بهتر و با آسیب کمتری پیش می رود و می تواند زیرساخت ها و ظرفیت مردمی را هم همراه کند.
3219/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري ميراث فرهنگي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده