Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کشورش قدس غربی، ‌مقر کنست اسرائیل و بسیاری از سازمان‌های وابسته به رژیم صهیونیستی را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت می‌شناسد. 

وی در اظهارات مطبوعاتی خود گفت: «منتظر هستیم تا به به محض فراهم شدن زمینه‌های عملی و تعیین وضعیت نهائی سفارت استرالیا را به این شهر انتقال دهیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موریسون در اکتبر گذشته نسبت به انتقال سفارت کشورش به قدس غربی اظهار آمادگی کرده بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه و قبل از اعلام این خبر،‌ کشورهای عربی و اسلامی را به تحریم اقتصادی استرالیا در صورت به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل فرا خواند.

«نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین‌الملل در مصاحبه با خبرگزاری عبری زبان «پلاس ۶۱ جی» استرالیا در شهر «رام الله» روز سه‌شنبه گذشته با ارسال پیام هشدار آمیزی به نخست وزیر استرالیا گفت: «بی شک اتخاذ چنین تصمیمی بدون هزینه نخواه بود». 

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه می گذشته برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس، خوشحالی رژیم صهیونیستی را در پی داشت اما خشم و غضب مردم فلسطین را برانگیخت و موجب نگرانی جهان عرب و متحدان غربی آن شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسرائیل استرالیا قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد

به گزارش جماران؛ دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها بیمارستان دولتی رفح را هدف قرار داده است.

دفتر مذکور در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در مقابل یک فاجعه انسانی حقیقی قرار داریم و از همه دنیا می‌خواهیم جلوی ادامه جنایات صهیونیست‌ها را بگیرند.

این بیانیه می‌افزاید که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ بیش از 400 کشتار و جنایت را در استان رفح مرتکب شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه بیان کرد که هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد و منطقه المواصی شرایط اسکان آوارگان فلسطینی را ندارد.

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد