Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مدير گروه خدمات بيمه اي بانک کشاورزي خوزستان گفت: کشاورزان خوزستاني تا 30 آذرماه فرصت دارند محصولات پاييزي خود را در برابر حوادث غيرقابل پيش بيني و طبيعي بيمه کنند.

محمد آلاله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کشاورزان با مراجعه به دفاتر خدمات بيمه اي در سراسر استان مي توانند محصولات پاييزي خود را به صورت نقدي يا اقساط بيمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه تاکنون بيش از 120 هزار هکتار از محصولات پاييزي خوزستان بيمه شده است، گفت: سال زراعي 98-97 با توجه به بارندگي هاي زودهنگام پاييزي در خوزستان، بيمه محصولات کشاورزي شامل گندم، جو، کلزا و چغندر قندر زودتر از معمول سال هاي قبل آغاز شد.
وي پيش بيني کرد بيمه محصولات کشاورزي در استان خوزستان امسال به بالاي 500 هزار هکتار برسد.
مدير گروه خدمات بيمه اي بانک کشاورزي خوزستان با اشاره به اينکه در سال زراعي گذشته حدود 532 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي خوزستان در برابر حوادث طبيعي و غيرقابل پيش بيني بيمه شدند از کشاورزان خوزستان خواست تا پايان آذرماه نسبت به بيمه محصولات کشاورزي خود اقدام کنند.
** تقسيط حق بيمه محصولات کشاورزي
مدير گروه خدمات بيمه اي بانک کشاورزي خوزستان گفت: کشاورزاني که توان پرداخت حق بيمه را ندارند، مي توانند آن را به صورت قسطي پرداخت کنند.
آلاله افزود: به منظور تشويق و ترغيب کشاورزان به بيمه محصولات خود، کشاورزان خوزستاني که امسال زمين هاي خود را زيرکشت پاييزه برده اند ولي توان پرداخت يکجاي حق بيمه را ندارند مي توانند حق بيمه خود را در 2 قسط مدت دار به صندوق بيمه محصولات کشاورزي استان پرداخت کنند.
وي اظهار داشت: دولت 54 درصد حق بيمه محصولات کشاورزي را که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند به صورت يارانه حق بيمه پرداخت مي کند.
وي افزود: کشاورزان فقط 44 درصد حق بيمه محصولات کشاورزي را پرداخت مي کنند بنابراين بيمه محصولات به نفع کشاورزان است.
* تخفيف حق بيمه کشاورزي براي نخستين بار
مدير گروه خدمات بيمه اي بانک کشاورزي خوزستان گفت: کشاورزاني که در سال هاي گذشته محصولات خود را بيمه کردند ولي خسارتي به آنان وارد نشد امسال براي نخستين بار مشمول تخفيف حق بيمه هستند.
وي افزود: کشاورزاني که در طول يک سال گذشته خسارتي به محصولات آنان وارد نشده مشمول 20 درصد تخفيف در پرداخت حق بيمه، براي سال دوم 40 درصد و براي سال سوم 60 درصد تخفيف خواهند گرفت.
آلاله گفت: تخفيف در پرداخت حق بيمه منوط به عدم دريافت خسارت احتمالي در سال هاي گذشته خواهد بود.
کيامرث حاجي زاده مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان نيزاز کشاورزان استان خواست با توجه به اينکه تنها راه کمک دولت به کشاورزان خسارت ديده از طريق بيمه است محصولات پاييزي خود را در بيمه کنند.
بارندگي هاي شديد 10 روز پيش در شمال خوزستان بيش از سه هزار ميليارد ريال به کشاورزان خسارت زد و 270 هزار تن سبزي و صيفي را از بين برد.
در پاييز امسال حدود يک ميليون هکتار از زمين هاي کشاورزي خوزستان زيرکشت خواهد رفت که از اين ميزان 520 هزار هکتار آن به گندم و جو (آبي و ديم) اختصاص دارد.
استان خوزستان با توليد سالانه 15.8 ميليون تن محصولات زراعي و باغي از سطح 1.2 ميليون هکتار، مقام نخست کشوري را به لحاظ کميت و تنوع محصولات دارد.
تنوع اقليمي خوزستان سبب شده بيش از 124 نوع محصول باغي و زراعي در استان توليد شود.
طبق برنامه قرار است با اجراي کامل طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري تا سال 1400، مجموع توليدات کشاورزي و باغي خوزستان به رقم 25 ميليون تن در سال برسد.
6065/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به خرید بیش از ۱۶۲ هزار تن گندم در خوزستان گفت: انتظار می‌رود در روزهای آینده استان خوزستان وارد دوره پیک خرید تضمینی گندم شود که در آن روزانه نزدیک به ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری می‌شود.

امید جهان نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته که این میزان ناشی از شدت برداشت در روزهای اخیر بوده و تا کنون بیش از ۱۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: در حال حاضر کاربران مراکز خرید گندم در حال ثبت محموله‌های خریداری شده از کشاورزان می‌باشند و لازم می‌دانم از زحمات مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و واحد انفورماتیک شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران جهت همکاری در خرید تضمینی محصول گندم‌کاران تشکر و قدردانی نمایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار سی‌ویکم فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام «روز ملی گندم و نان» تعیین شده است و ضمن تبریک این روز به کشاورزان عزیز خوزستان و همه‌ی عوامل زنجیره‌ی تأمین گندم، آرد و نان امیدواریم بار دیگر با همت کشاورزان غیور خوزستانی بتوانیم برگ زرین دیگری به تاریخ پر از اعتبار خوزستان بیافزاییم.

جهان نژادیان با اشاره به آغاز خرید تضمین گندم در اکثر شهرهای استان افزود: انتظار می‌رود در روزهای آینده استان خوزستان وارد دوره پیک خرید تضمینی گندم شود.

وی عنوان کرد: در دوره پیک خرید گندم استان، روزانه نزدیک به ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری می‌شود.

کد خبر 746356

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خسارت سرمای دیررس بهاره به محصولات زراعی اهر