Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی رئیسی، قالیباف و جلیلی به مناسبت 16 آذر در دانشگاه حاضر شدند، روزنامه «کیهان» به جای آنکه به این نکته اشاره کند که منتقدان دولت توانستند در دانشگاه حاضر شوند و نقدهای خود را بیان کنند، نوشت که این چهره‌ها با همین فرمان، باید از همین حالا به فکر انتخابات باشند و خود را برای سال 98 تجهیزکنند. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد زودتر از سه چهره مورد اشاره، نصیحت کیهان را به گوش گرفته و اسب خود را برای انتخابات آتی زین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : احمدی‌نژاد باز هم جنجال آفرید تا دیده شود. درحالی که سؤال از پرونده‌های مفتوح وی در قوه قضائیه پای ثابت نشست‌های سخنگوی قوه قضائیه است، او  همچنان بر درستی مسیر طی شده در دولت‌های نهم و دهم اصرار دارد و  یک انتقاد ساده به خود را هم برنمی‌تابد. حالا در مواضعی طلبکارانه دولت مستقر را به بی‌کفایتی متهم کرده و از رئیس‌جمهوری خواسته از سمت خود کناره‌گیری کند. 
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نفس بیان این سخنان به نوبه خود نشانه تفاوت فضا در دولت‌های دهم و دوازدهم است. در دولت دوم احمدی‌نژاد فضا به گونه‌ای بود که بسیاری، تنها به دلیل انتقاد از رئیس دولت طعم بازداشت و فشارهای نامتعارف را به جان خریدند. اما حالا احمدی‌نژاد و یارانش بی‌هراس از بازخواست و شاید با این احتمال که افکار عمومی ایران حافظه تاریخی ندارد و کارنامه او و دولتش را از یاد برده است، برای دولتی که یک سال و نیم پیش از مردم رأی اعتماد گرفته است، خط و نشان می‌کشند. چرا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی به تاریخ و افکار عمومی، راه تهاجم را در پیش گرفته است؟ چرا با چنین ادبیاتی سخن می‌گوید؟ پاسخ به این سؤال‌ها شاید معانی جنجال تازه رئیس دولت نهم و دهم را روشن کند.
سفر احمدی‎نژاد به استا گیلان/عکس از دولت بهار
دامن زدن به موج بی‌دولتی
احمدی‌نژاد را می‌توان جزو جاماندگان قافله‌ای دانست که سودای بی‌دولتی در سر داشتند. کناره‌گیری دولت سودای برخی حاشیه‌نشیان عرصه سیاست  کشور بود که پس از اعتراضات دی ماه سال گذشته و بعد از اعمال فشارهای خارجی به کشور، مطرح شد. در آن زمان که فضا قدری غبارآلود شد، برخی بدشان نیامد ماهی مقصود خود را صید کنند و قوه مجریه را - آن هم بدون انتخابات - تصاحب کنند. اما رهبر معظم انقلاب مانع تحقق این رؤیای ناپخته شدند. ایشان در اظهارات متعدد، از جمله 22 مردادماه در دیدار اعضای مجلس خبرگان تأکید کردند «آنها که می‌گویند دولت باید برکنار شود، در نقشه دشمن نقش‌آفرین هستند. دولت باید سر کار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.»
تلاش برای القای بی‌دولتی، حتی نتوانست حمایت جناح اصولگرا را کسب کند. حالا احمدی‌نژاد چندین ماه پس از آن، با تکرار آن سودای ناپخته، در کلماتی دیگر، نشان داد همچنان همان دیر آمده‌ای است که می‌خواهد زود برود. شاید احمدی‌نژاد سخنان 5 ماه پیش رهبر معظم انقلاب مبنی بر نهی زیر سؤال بردن دولت را فراموش کرده باشد، اما درست یک روز پیش از سخنرانی او در صومعه سرا، رهبری در جمع خانواده‌های شهدا، همگان را از بازی کردن در نقشه دشمنان برحذر داشتند. ایشان با اشاره به شکست نقشه‌های دشمنان برای «تابستان داغ 97» از همگان خواستند «مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند.» ایشان همچنین تذکر دادند که ممکن است امریکایی‌ها برای سال 98 هم نقشه‌هایی داشته باشند. آیا احمدی‌نژاد با بیان مطالب دور از واقعیت، به راستی مراقب است تا میدان برای دشمن آماده نشود یا عکس این مطلب عمل می‌کند؟ در حقیقت به نظر می‌رسد معجزه هزاره، حالا اگر چه در مقام انتقاد رئیس جمهوری را خطاب قرار داده اما در پس ذهن خود فراسوی قوه مجریه را مد نظر دارد چنان که پیش از این دستگاه قضایی را نیز آماج تهمت‌ها و انتقادها قرار داده بود. آنچه در حال حاضر مشهود است، او خلاف آن مسیری حرکت می‌کند که رهبری معظم انقلاب نسبت به آن بارها تذکر داده‌اند؛ پرهیز از تنش آفرینی و دامن زدن به التهابات داخلی.
دوقطبی‌ای که دیگر وجود ندارد
برخلاف توصیه رهبری مبنی بر آرام نگاه داشتن فضای سیاسی، احمدی‌نژاد پنجشنبه گذشته تلاش کرد دوقطبی تازه‌ای را ایجاد کند؛ دوقطبی‌ای که یک سوی آن روحانی و دولتش و سوی دیگر خود او حضور دارد. این را می‌توان از درخواست مناظره از سوی احمدی‌نژاد دریافت. هرچند او این درخواست را با ادبیاتی به غایت ناپسند مطرح کرد، اما بار دیگر نشان داد که او همچنان نان سیاست خود را در یک فضای دوقطبی می‌جوید. البته پر بیراه هم نمی‌گوید، زیرا چه در سال 84 و چه در انتخابات 88، احمدی‌نژاد همواره سیاست ورزی خود را با خلق یک دوقطبی و ایجاد هیجان سیاسی در مردم دنبال کرد. به عبارت ساده‌تر، او همواره بیش از آنکه به فکر عرضه برنامه‌های خود باشد، یا امروز به فکر پاسخگویی درباره کارنامه خود باشد، سعی می‌کند با حمله به رقیب خود را مصون از پاسخگویی قلمداد کند.
در حاشیه سفر احمدی‌نژاد به استان گیلان
البته درخواست مناظره از سوی او، از عجایب است. زیرا هنوز خاطره تک‌گویی‌های پرتکرار و برنامه‌های یکطرفه او در ماه‌های آخر ریاست جمهوری اش از یادها نرفته است. در آن ماه‌ها، به همت عزت‌الله ضرغامی که رئیس سازمان صدا و سیما بود، تقریباً هفته‌ای یک بار به تلویزیون می‌آمد و هرچه دلش می‌خواست، درباره دستاوردهای دولت‌های خود مطرح می‌کرد. او حتی در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 که به برافروختن فضا دامن زده بود، از یک فرصت 20 دقیقه‌ای تک‌گویی در تلویزیون دریغ نکرد. همان طور که حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در «توئیتر» خطاب به احمدی‌نژاد نوشت: «اگر خاطرشان باشد، یک بار به اسم مناظره در همین تلویزیون ۱۹ دقیقه و ۴۴ ثانیه وقت سفارشی اضافی تک نفره گرفت و از آن نهایت استفاده را کرد. متأسفانه در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد.» اشاره آشنا به اینکه «متأسفانه در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد» ناظر بر این واقعیت است که اگر حمایت‌های سیاسی رسمی و غیررسمی از احمدی‌نژاد نبود، او نه در سال 88 و نه بعد از آن، نمی‌توانست از این تریبون‌های یکطرفه بهره‌مند شود.
بوی انتخابات
وقتی رئیسی، قالیباف و جلیلی به مناسبت 16 آذر در دانشگاه حاضر شدند، روزنامه «کیهان» به جای آنکه به این نکته اشاره کند که منتقدان دولت توانستند در دانشگاه حاضر شوند و نقدهای خود را بیان کنند، نوشت که این چهره‌ها با همین فرمان، باید از همین حالا به فکر انتخابات باشند و خود را برای سال 98 تجهیزکنند. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد زودتر از سه چهره مورد اشاره، نصیحت کیهان را به گوش گرفته و اسب خود را برای انتخابات آتی زین کرده است. او در حمله به دستاوردهای روحانی، مانند بسیاری از اصولگرایان از برجام آغاز کرده و مدعی شد همه قطعنامه‌های علیه ایران در دولت او - چه شورای حکام و چه سازمان ملل - به دلیل سیاست‌های روحانی در مذاکرات هسته‌ای از 80 تا 83 بوده است. او حتی ادعا کرد که در دولت او، غربی‌ها حقوق هسته‌ای ایران را پذیرفته و حتی امضا کرده بودند. البته او توضیح نمی‌دهد چطور او وقتی توانست برای حقوق هسته‌ای ایران از غربی‌ها امضا بگیرد، نتوانست مانع امضای قطعنامه‌هایی که آنها را کاغذ پاره می‌خواند شود؟ چرا آنجا نفوذ داشت، اینجا نداشت که حالا  وزیر خارجه امریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل، حسرت وجود آن قطعنامه‌ها را بخورند و بگویند قطعنامه 1929 بسیار صریح‌تر و بهتر خواستار محدودیت موشکی ایران بود تا قطعنامه 2231 برجام که این محدودیت‌ها را رفع کرده است.
با این وصف مروری بر اتفاقات و اقدامات پیرامون احمدی‌نژاد نشان از آن دارد که وی هم در جلب افکار عمومی و هم در کسب نظر مساعد برای بازگشت به عرصه سیاست رسمی ایران شانس چندانی ندارد، چه برخلاف ادعاها و انتقادهایی که امروز علیه دولت روحانی دارد، اطرافیان سابقش نیز دل و دماغ دفاع از کارنامه او را ندارند چرا که بحران‌های ایجاد شده در حوزه سیاست خارجی و تحمیل چندین قطعنامه علیه ملت ایران در کنار تنش‌زایی‌ها در حوزه سیاست داخلی و بحران‌های صندوق‌های بازنشستگی، وضعیت بیکاری و رشد اقتصادی منفی و پرونده‌های فساد بزرگی مثل پرونده نفتی را از یاد نبرده‌اند. مضاف بر پرونده‌های مفتوح او در دادگاه در حال حاضر سه نفر از معاونانش به جرم فسادهای مالی حکم حبس دارند. اما گویا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی فرار به جلو را انتخاب کرده چرا که ظاهراً او خود نیز دیگر به فکر سیاست‌ورزی در چارچوب رسمی جمهوری اسلامی ایران نیست و در انتظار بهاری ناکجا آبادی است که تلاش دارد در مسابقه اتهام‌زنی و تنش‌آفرینی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور عقب نماند. راهکارهای احمدی نژاد و بهار وعده داده شده او این روزها خیلی شبیه ناکجاآبادی است که رسانه های خارجی درباره ایران تصویر می کنند. 

مردم با این طناب به چاه نمی‌روند
حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا نیز در یادداشتی در همین‎باره نوشته است: محمود احمدی‎نژاد رئیس دولت‎های نهم و دهم، رئیس ‎جمهوری ایران را با ادبیات خاصی دعوت به مناظره می‎کند. اینکه او در این شرایط به چه دلیلی چنین خواسته‎ای را مطرح می‌‏کند، می‎تواند علت انتخاباتی داشته باشد. با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برخی از جمله شخص رئیس دولت‏‌های نهم و دهم درصدد هستند که با وارد شدن به عرصه رقابت‎های سیاسی نسبت به طرح مسائلی اقدام کنند که در شرایط فعلی در کشور ما، از هیچ جایگاه قابل اعتنا و اعتباری برخوردار نیست.
محمود احمدی‎نژاد در حالی خواهان برگزاری مناظره است که ایرانیان پیش از این هم چنین تجربه‌ای را با او داشته‎اند. مناظراتی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 88 برگزار شد و انتقادات و اعتراضات زیادی را در پی داشت، منشأ مشکلات زیادی در کشور شد که تا مدت‌ها تبعات آن در بسیاری از عرصه‏‌ها باقی ماند. شاید بتوان به جرأت گفت که خیلی از مشکلاتی که در کشور پدید آمده، از همان مناظره‎ها آغاز شد و نتیجه تلخ آن هم تمام کشور را فراگرفت. بنابراین اگر بنا باشد که با طناب ایشان مجدداً به درون چاه برویم ترجیح می‎دهیم که آن چاهی نباشد که از سوی ایشان کنده شده است. اکنون که در برابر دشمن مسلط بر مسائل مختلف داخلی و خارجی کشورمان از منظر تبلیغات و فشارهای روانی به مردم قرار گرفته‎ایم، نیازمند گفت‌وگوی ملی هستیم تا گروه‏‌ها و جناح‏‌های مختلف سیاسی بتوانند با گفتمان مشترک سعی در حل مشکلات مردم داشته باشند. اینکه بخواهیم باز هم فضای کشور را متشنج کرده و سعی کنیم که با مناظره‎هایی که بیشتر شبیه منازعه است، مشکلات مردم را بیشتر کنیم، کاری از پیش نخواهیم برد. اگر بناست که مناظره‎ای انجام شود باید ما از احمدی‎نژاد دعوت کنیم تا در آن شرکت کرده و پاسخگوی رفتارهای خود در دوره 8 ساله ریاست جمهوری‎اش باشد؛ اتفاقی که متأسفانه تاکنون رخ نداده و او هم هیچ گاه موظف به پاسخگویی در قبال عملکرد خود نشده است. حال که خود حریف می‎طلبد بیشتر این فکر را در ذهن می‎پروراند که وارد عرصه رقابت‎های انتخاباتی شده و چون دیگر جایگاهی بین مردم ندارد سعی می‌کند که با دعوت از رئیس ‎جمهوری مستقر بتواند تریبونی برای مطرح کردن خود دست و پا کند.
آقای احمدی‌نژاد بداند که در سپهر سیاسی ایران، دیگر از جایگاهی نزد مردم برخوردار نیست تا بخواهد با نشستن در مقابل رئیس جمهوری بار دیگر نام خود را از منظر سیاسی مطرح کند. این نوع رفتارها را باید ناشی از نوعی فرافکنی دانست که ایشان به جای اینکه پاسخگوی رفتارهای خود باشد، با زیر سؤال بردن دیگران سعی دارد از پاسخگویی فرار کند. مردم ما کاملاً آگاه و هوشیار هستند و برخی با این نوع ترفندها نمی‎توانند کاری از پیش ببرند. هرچند ممکن است که دشمنان نسبت به وجود این مسائل طمع کنند و از اختلافات بهره بگیرند، اما نفعی برای شخص محمود احمدی‌نژاد نخواهد داشت. تنها نفع ماجرا برای او این است که هر صحبتی که از سوی ایشان عنوان می‎شود، تا مدت‌ها رسانه‎های بیگانه به عنوان مسأله اصلی به آن پرداخته و خوراک تبلیغاتی آنان خواهد بود.
منبع: روزنامه ایران

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد نژاد پرستی و رژیم صهیونیستی در انگلیس 

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مخالفان نژاد پرستی در انگلیس از ادیان، ملیت‌ها و نژاد‌های مختلف با حضور در مرکز لندن و نمایندگان اتحادیه‌ها و سازمان‌های مختلف در این تظاهرات با بیان دیدگاه‌های خود، رفتار دولت انگلیس را با اقلیت‌های نژادی و دینی، نژاد پرستانه و تحریک آمیز ارزیابی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خانم لیندزی جرمن عضو ارشد ائتلاف ضد جنگ در انگلیس و از سخنرانان این تظاهرات می‌گوید: این راهپیمایی در اعتراض به نژاد پرستی است. من قویا می‌گویم دولت ما نژاد پرستی را به ویژه علیه مسلمانان ترویج می‌دهد نمونه بارز آن سیاست‌های دولت در قبال مسلمانان غزه است و ما نمی‌خواهیم این رویکرد شیطانی ادامه یابد.

یک شهروند انگلیسی حاضر در این تظاهرات نیز در این باره می‌گوید: مطالبه اصلی ما از بین بردن تبعیض نژادی در سراسر جهان است، در امریکا، بریتانیا، فلسطین و هر کجای دیگر جهان. ما با برادران و خواهران خود به مقاومت در برابر نژاد پرستی تا محو آن ادامه خواهیم داد.

حاضران در این تظاهرات، رژیم صهیونیستی را بزرگترین نژاد پرست دانستند و حمایت دولت انگلیس از این رژیم را شرم آور و موجب تشدید بی ثباتی و ترویج نژاد پرستی در جهان قلمداد کردند.

اولدر گریم فعال مدنی رنگین پوست در انگلیس در این باره می‌گوید: من به این تظاهرات آمدم برای مبارزه با تبعیض و نژاد پرستی که مدام در حال افزایش است.
او می‌افزاید: متاسفانه دولت ما با رفتار و حمایت از رژیم‌های نژاد پرست به نژادپرستی دامن می‌زند.

یک شهروند انگلیسی رنگین پوست حاضر در این تظاهرات نیز می‌گوید: ما می‌خواهیم به نژاد پرستی پایان داده شود، ما می‌خواهیم حمایت دولت از رژیم‌های نژاد پرست متوقف و آتش بس در فلسطین برقرار شود، ما می‌خواهیم نژاد پرستی علیه سیاه پوستان و اقلیت‌ها در این کشور به پایان برسد.

آخرین گزارش فاش شده وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد جرائم ناشی از نژاد پرستی دراین کشور با ۱۹ درصد افزایش در یک سال به بیش از ۱۰۹ هزار فقره رسیده و همچنان در حال افزایش است.

 

اظهارات:
۱ – لیندزی جرمن - عضو ارشد ائتلاف ضد جنگ در انگلیس
۲ – شهروند انگلیسی
۳ – اولدر گریم - فعال مدنی
۴ – شهروند انگلیسی


دیگر خبرها

  • مردم خواهان تنفس جدید در مجلس هستند
  • ادعای معاون احمدی نژاد درباره سهم اصلاح طلبان از مجلس دوازدهم
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • چرا واقعیت‌نگاری و امیدآفرینی در قاموس غربگرایان نیست؟
  • فیلم | شوخی عجیب تیموری با آقای جدی می فرمایید | میکس جواد عزتی و احمدی نژاد می شود آقایجدی می فرمایید
  • ببینید | شوخی عجیب یوسف تیموری با آقای «جدی میفرمایید» روی آنتن تلویزیون: میکس جواد عزتی و احمدی‌نژاد!
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • تظاهرات ضد نژاد پرستی و رژیم صهیونیستی در انگلیس 
  • پیشنهاد وزیر کار برای حداقل مزد کارگران