Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@22:53:42 GMT

آشنایی با علل و علایم بروز سکته مغزی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۱۲۴

آشنایی با علل و علایم بروز سکته مغزی

به گزارش ایسنا، مهدی مقبولی اظهار کرد: سکته مغزی به اختلال در عملکرد مغز، ناشی از اختلال در خون‌رسانی به نسج مغز گفته می‌شود و چنانچه یکی از عروق خون‌رسان مغز به دلیل وجود لخته‌ای دچار انسداد شده و خون به یک ناحیه از مغز نرسد، آن ناحیه عملکرد خود را از دست داده و سکته مغزی عارض می‌شود.

وی افزود: ۲۰ درصد سکته‌های مغزی در افراد کمتر از ۵۵ سال است و تعداد افراد جوان و میانسال (کمتر از ۵۵ سال) که در یک سال مبتلا به سکته مغزی می‌شوند، بیشتر از مجموع بیماران ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس است.

وی افزود: فشارخون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، چربی خون بالا، سابقه سکته مغزی، سابقه سکته قلبی، بیماری قلبی، تحرک کم و سن بالا از جمله دلایل بروز سکته مغزی است.  جنسیت نیز یکی از عواملی است که در مرگ و میر ناشی از سکته قلبی دخیل است؛  به طوری که ابتلا به سکته مغزی در مردان بیش از زنان است، اما مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در زنان بیشتر است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، یادآور شد: فلج ناگهانی دست یا پا، انحراف ناگهانی صورت، اختلال ناگهانی در صحبت کردن، سرگیجه و عدم تعادل ناگهانی و نیز اختلال ناگهانی دید از جمله علائم بروز سکته مغزی است.

مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمار سکته مغزی، به موقع و در زیر سه ساعت به بیمارستان رسانده شود، پس از انجام اقدامات تشخیصی، تحت درمان با داروی حل کننده لخته قرار می‌گیرند که با برداشته شدن لخته و رفع انسداد، حیات به مغز باز می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل عبری با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است اکنون، شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.

منابع خبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این، شبکه خبری المیادین چهارشنبه شب به نقل از منابع عبری زبان گزارش داده بود که فرمانده یگان ویژه «رفائیم» که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.

در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه عبری، این فرمانده صهیونیستی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم