Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@11:06:46 GMT

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی استان مرکزی اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۲۱۷

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی استان مرکزی اهدا شد

«مصطفی چقایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیمار مردی 30 ساله به نام «ابراهیم ترازچی» و اهل خمین بوده است که به دلیل تصادف با کاهش سطح هوشیاری مواجه شده و در حالت نباتی فرو رفته بود.
وی اظهار داشت: این بیمار در مرکز درمانی ولیعصر (عج) اراک بستری بود که پس از جلب رضایت خانوادهبه بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل و اعضای بدنش با انجام عمل جراحی برای پیوند به ب بیماران نیازمند اهداشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:در سال جاری اعضای بدن 6 بیمار بیمار مرگ مغزی در اراک برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شده است.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست، و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند و با در دست داشتن نمونه پرینت شده کارت اهدای عضو برای دریافت کارت اصلی به شعب بانک ملی مراجعه داشته باشند.
تاکنون 40 بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی اعضای بدنشان به بدن بیماران نیازمند پیوند شده است.
6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان مرکزی بیمارستان تصادف دانشگاه علوم پزشکی مرگ منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

 دکتر علی سوری اظهار داشت: سال گذشته ۷۳ هزار و ۸۱۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های لرستان مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: از مجموع افرادی که جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند ۶۱هزار و ۶۸۳ نفر موفق به اهدای خون و ۵۱۶ نفر اهدای پلاکت آفرزیس شدند. 
وی گفت: سال گذشته از مجموع اهدا کنندگان خون ۱۲هزارو ۲۹۲ نفر اهدا کننده بار اولی به جمع اهدا کنندگان خون استان اضافه شدند و سال گذشته ۴ هزار و ۵۹۸ جوان با بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به پایگا ههای انتقال خون استان مراجعه کرده اند و  یکی از رویکرد‌های سازمان انتقال خون در سال جدید افزایش اهدا کنندگان جوانان و بانوان است، با برنامه ریزی و کمک اصحاب رسانه شاهد افزایش حضور جوانان و بانوان اهدا کننده خون باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد
  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • دومین اهدای عضو سال جاری در یزد
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۶ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۷۱۷۱ گیلانی در ماه رمضان امسال خون اهدا کردند