Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین و افزایش ابهام در توافق انگلیس با اتحادیه اروپا پیرامون برگزیت، بازار سهام آمریکا را این هفته با سقوطی کم سابقه به پایان برد.

بازار سهام آمریکا جمعه شب در حالی هفته خود را به پایان برد که شاخص مهم «اس اند پی ۵۰۰» به پایین ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید.این شاخص با ۵۰ واحد سقوط به رقم ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۹۹ رسید که افتی ۱.۹ درصدی را نشان می دهد و به صورت میانگین در یک سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۴۹۶ واحد از ارزش خود را از دست داد و روی عدد ۲۴.۱۰۰ واحد توقف کرد که از بهار سال جاری کم سابقه بود.نزدک کامپوزیت نیز که یکی دیگر از شاخص های مهم بازار سهام آمریکا است، با ۱۵۹ واحد عقب نشینی، کاهشی ۲.۳ درصدی را تجربه و در ۶.۹۱۰ واحد توقف کرد.

کارشناسان یکی از مهم ترین علت های سقوط امروز سهام آمریکا را کاهش رشد اقتصادی چین می دانند که لرزه ای بر بازارهای بورس نیویورک انداخته است.سقوط سهام در آمریکا در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور کاهش رشد اقتصادی چین را به مثابه پیروزی آمریکا در جنگ اقتصادی با پکن دانست.

ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین با توافق برای تعلیق افزایش متقابل تعرفه های واردات، آتش بسی ۹۰ روزه را در جنگ تجاری واشنگتن-پکن اعلام کردند.یکی دیگر از دلایل افت شاخص های بورس آمریکا تداوم ابهام در حصول توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا پیرامون برگزیت است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس همچنان در جلب رضایت پارلمان این کشور برای تصویب توافق خروج از اتحادیه اروپا ناکام مانده و این موضوع آینده روابط لندن با دیگر کشورهای اروپا را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

جمعه شب نیز ناکامی «می» در بهبود توافقنامه خروج کشورش از اتحادیه اروپا، طرفداران برگزیت را که با الگوبرداری از تظاهرات فرانسه جلیقه زرد بر تن داشتند، به خیابان های لندن سرازیر کرد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!

به گزارش جام جم آنلاین، افزون بر آمریکا که در روزهای اخیر افراد و تهادهای جدیدی را در فهرست تحریم گنجلنره، اتحادیه اروپا هم مشغول بررسی طرح‌های جدید تحریمی است.

رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه اخیر خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع بودند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند. 

این البته اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

اما آنچه صاحبنظران در آمریکا و اروپا به‌خوبی آن را دریافته‌اند، اینست که تحریم دیگر ترسی را در ایران ایحاد نمی‌کند و حتی دلالان دلار که از هر فرصتی برای افزایش مصنوعی نرخ ارز استفاده می‌کنند هم اهمیتی به چنین خبرهایی نمی‌دهند.

دلیل این بی‌توجهی‌ها اینست که غرب پیش از این بارها از حربه تحریم علیه کشورمان بهره جسته و اقتصاد این در چهار دهه گذشته به تدریج خود را با واقعیت تحریم تطبیق داده و راه‌های دور زدن آن را فراگرفته است.

رسیدن ایران به رشد اقتصادی مثبت در سالهای اخیر گواه آن است که ایران از شوک تحریم‌های حداکثری بیرون آمده و حالا دیگر تحریمی نمانده که آمریکا و اروپا با تکیه بر آن بر ایران فشاری مضاعف ایجاد کنند.

صاحبنظران غربی پیش از این بارها به سیاستگذاران خود گفته بودند که کشش تحریم‌ها برای اثرگذاری بر رفتار کشورها محدود است و تحریم‌های بلندمدت بر هیچ کشوری اثر ماندگار نگذاشته است.

نگاهی به رفتار کشورهایی مانند کوبا یا کره شمالی نشان می‌دهد حتی این کشورها با ظرفیت داخلی بسیار محدودتر نسبت به ایران یا روسیه، سالهاست به تحریمهای غرب عادت کرده و سیاستهای خود را متناسب با این تحریم‌ها تنظیم کرده‌اند.

به این ترتیب به‌خوبی می‌شود دریافت که کشورهای غربی برای فشار بیشتر بر کشورمان ابزاری در اختیار ندارند و پس از قدرت‌نمایی دفاعی اخیر کشورمان، حالا این کشورها می‌دانند که به‌جز تبلیغات رسانه‌ای، تیری در تفنگ‌های خود برای شلیک به جمهوری اسلامی ندارند.

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است