Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:20:35 GMT

راه پژوهش از مدرسه می گذرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۲۷۱

راه پژوهش از مدرسه می گذرد

تهران-ایرنا-رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه راه پژوهش از مدرسه می گذرد، گفت: اگر قرار باشد پژوهش در دانشگاه به نتیجه برسد باید در مدرسه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، فرهاد کریمی روز شنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی با اشاره به اینکه مدارس می توانند پژوهشگر تربیت کنند، اظهار داشت : پژوهش در آموزش و پرورش قدمت طولانی دارد و راه اندازی هدفمند آن در این وزارتخانه به سال 74 باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نخستین برنامه هفته پژوهش که از امروز 24 آذرماه آغاز شده و بانی آن وزارت علوم تحقیقات و فناوری است به تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر اختصاص دارد و نشان می دهد باید از اندیشه دانش آموزان در زمینه رشد کشور بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه در این هفته اختراعات و ابتکارات دانش آموزی را معرفی می کنیم، تصریح کرد : ویژگی هفته پژوهش امسال این است که در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به بالندگی در این حوزه رسیده ایم.
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در این برنامه از دانش آموزان اول ابتدایی هم که در حوزه ادبیات آثاری داشتند و در مجموع از 28 اثر برتر دوره های تحصیلی تجلیل می شود.
کریمی یادآور شد: امسال زیر نظام پژوهش سند تحول بنیادین تصویب شده که حرف های زیادی برای گفتن دارد و اگر اجرا شود زمینه ارتقا و بالندگی در آموزش و پرورش فراهم خواهد شد.
قرار بود وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم حضور پیدا کنند اما این برنامه بدون حضور دو وزیر برگزار شد.
علمی *1883 *1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند