Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: کلاس های آموزش صنایع دستی در روستاهای این شهرستان با مشارکت امور بانوان استانداری و دهیاران هر روستا در حال برگزاری است.

صادق میرحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کلاس های آموزشی در رشته های سیاه دوزی، گلیم بافی، پارچه بافی، خامه دوزی و تهیه لباس محلی از نیمه دوم آذرماه آغاز و به مدت سه ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی و صنایع دستی هم اینک در روستاهای فقیرلشکری، مشهدی غلامعلی و شهر ادیمی در حال آموزش هنرجوها هستند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز افزود: این دوره ها در چهار کلاس تقریبی 20 نفره برگزار می شود.
وی بیان کرد: شهرستان نیمروز از جمله مناطق فعال در حوزه صنایع دستی بویژه آموزش و تولید لباس های محلی است.
به گزارش ایرنا نیمروز به عنوان یکی از شهرستان های پنج گانه حوزه سیستان شامل(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است شهرستانی که در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های بسیاری برای شکوفا شدن دارد.
9914**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي آموزش صنايع دستي نيمروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی

فتاح کرمی اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های گیلان، لرستان، بوشهر، مازندران و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی افزود: اتحاد اقوام و مذاهب، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اشتغالزایی، تعامل فرهنگی و گسترش شبکه فروش صنایع دستی و سوغات استان ها، کشف استعداد‌های خلاق و اتصال تولیدکنندگان به زنجیره بازاریابی و فروش و توسعه اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید

حضور بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

کرمی اضافه کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع دستی، اقتصاد مقاومتی نیز با بیش از ۸۰ غرفه و اجرای موسیقی آیینی و سنتی استان‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی