Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اظهارات سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق از ابتدای دی ماه و درخواستش از مدیران مجتمع‌های تجاری مبنی بر اینکه با کمترین اصطکاک ، کالاهای قاچاق را جمع آوری کنند و کنار بگذارند، گفت: مدیران یک مجتمع تجاری به چه حقی می‌توانند به یک مجموعه یا بنگاه دیگر ورود کند که بخواهند از فروش کالای قاچاق جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیچ‌گاه نه قانون و نه شرع چنین اجازه‌ای به افراد نداده است. این کار یعنی ایجاد هرج و مرج و دخالت در امور صنفی، ضمن اینکه باعث ایجاد اصطکاک بین مردم نیز می‌شود.

رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: قانونگذار به طور کامل کالای قاچاق و نهاد مربوط به برخورد به آن را نیز  مشخص کرده است. براساس قانون هیچ بنگاهی حق خرید فروش کالای قاچاق را ندارد و مرجع برخورد با این پدیده نیز بازرسان اتاق اصناف یا اتحادیه‌های مربوطه هستند.

وی ادامه داد: میزان جرایم فروشندگان کالای قاچاق مشخص شده و تا پلمپ واحد صنفی نیز در صورت لزوم اجرا خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی تشخیص پوشاک قاچاق از پوشاک قانونی گفت: اگر قرار باشد این موضوع را کسی کارشناسی کند وظیفه آن به عهده اتحادیه و صنف مربوطه است، قانون نیز صریحا به این موضوع اشاره کرده است. به طور کل این اظهارات خیلی غیر کارشناسی و خام بوده است ما در این خصوص خلاء قانونی نداریم و کاملا وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی در خصوص وظیفه بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به خصوص در سال جاری و حجم کار آنها گفت: برخی اظهار می‌کنند که به علت ضعف بازرسی چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود اما باید ما واقعیت های موجود را در نظر بگیریم و سر خود را کلاه نگذاریم. در تهران 200 هزار بنگاه صنفی وجود دارد و کل ساختار بازرسی در این کلان شهر 130 نفر هستند که این اعداد و ارقام هیچ تناسبی با یکدیگر ندارد.

فاضلی ادامه داد: از طرف دیگر در کل کشور ما دو میلیون و پانصد و سی هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و 750 هزار بدون پروانه داریم که برای کنترل و بازرسی آنها 1920 نفر نیرو وجود دارد که 22 درصد آنها پرسنل ستادی هستند یعنی 1050 نفر بازرس داریم پس باید براساس ظرفیت‌های موجود انتظار داشته باشیم.

وی افزود: نکته جالب اینجاست که برای همین تعداد پرسنل نیز تامین اعتبار صورت نگرفته و ما از محل سایر درآمدهای اصناف آن را پرداخت می‌کنیم تا همین مقدار نظارت نیز پابرجا بماند. در سال جاری 500 میلیون تومان به ما برای این امر اعتبار داده شد و قرار است 300میلیون تومان نیز تا پایان سال داده شود حال اگر ما بخواهیم به این 1050 نفر نفری حداقل 1 میلیون تومان بدهیم نزدیک به دو میلیارد می‌شود پس چگونه انتظار داریم که این افراد بدون مشکل و با حداکثر توان به وظایف بازرسی خود برسند.

وی  گفت: رهبر انقلاب صریحا در خصوص کالای قاچاق گفتند که برخورد در سطح فروش، انحراف از موضوع است. این که با خرده فروشان برخورد کنیم هیچ خللی در کار قاچاقچیان به وجود نخواهد آورد. این پدیده به حدی برای اقتصاد کشور مضرر است که رهبری دستور دادند کالاهای قاچاق سوزانده شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 

حامد خدری گفت: در گشت‌های مشترک در روز گذشته توسط تیم‌های بازرسی اتاق اصناف، اداره صمت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری مامورین نیروی انتظامی مقادیر نامبرده از واحد‌های صنفی شهرستان کشف و با دستور مقام محترم قضایی اداره تعزیرات حکومتی ضبط  شد.


او گفت: در پی بازرسی‌های صورت گرفته ماه گذشته تا کنون مقدار ۱۵ تن برنج تنظیم بازار و ۷ تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه و مقدار حدود ۳۰ تن انواع کود شیمیایی قاچاق و خارج از شبکه و بیش از دو هزار انواع سموم کشاورزی قاچاق و تاریخ گذشته در سطح شهرستان نهاوند کشف و ضبط شده است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: نظارت‌ها در حوزه احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق کالا با جدیت دنبال شده و بازرسان دستگاه‌های مختلف به دنبال شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین این حوزه هستند.

خدری از عموم مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را از طریق شماره‌های ۳۳۲۴۳۷۰۵ (بازرسی اصناف) و ۱۲۴ (اداره صمت) گزارش نموده و دستگاه‌های متولی در این بخش یاری نمایید.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم