Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@16:29:22 GMT

علل و علائم بروز سکته مغزی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۴۱۵

علل و علائم بروز سکته مغزی

پول‌نیوز - مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان علایم و همچنین برخی علل بروز سکته مغزی را توضیح داد.

مهدی مقبولی اظهار کرد: سکته مغزی به اختلال در عملکرد مغز، ناشی از اختلال در خون‌رسانی به نسج مغز گفته می‌شود و چنانچه یکی از عروق خون‌رسان مغز به دلیل وجود لخته‌ای دچار انسداد شده و خون به یک ناحیه از مغز نرسد، آن ناحیه عملکرد خود را از دست داده و سکته مغزی عارض می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۲۰ درصد سکته‌های مغزی در افراد کمتر از ۵۵ سال است و تعداد افراد جوان و میانسال (کمتر از ۵۵ سال) که در یک سال مبتلا به سکته مغزی می‌شوند، بیشتر از مجموع بیماران ام. اس است.

وی افزود: فشارخون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، چربی خون بالا، سابقه سکته مغزی، سابقه سکته قلبی، بیماری قلبی، تحرک کم و سن بالا از جمله دلایل بروز سکته مغزی است. جنسیت نیز یکی از عواملی است که در مرگ و میر ناشی از سکته قلبی دخیل است؛ به طوری که ابتلا به سکته مغزی در مردان بیش از زنان است، اما مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در زنان بیشتر است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، یادآور شد: فلج ناگهانی دست یا پا، انحراف ناگهانی صورت، اختلال ناگهانی در صحبت کردن، سرگیجه و عدم تعادل ناگهانی و نیز اختلال ناگهانی دید از جمله علائم بروز سکته مغزی است.

مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمار سکته مغزی، به موقع و در زیر سه ساعت به بیمارستان رسانده شود، پس از انجام اقدامات تشخیصی، تحت درمان با داروی حل کننده لخته قرار می‌گیرند که با برداشته شدن لخته و رفع انسداد، حیات به مغز باز می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سکته مغزی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید