Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق میرحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کلاس های آموزشی در رشته های سیاه دوزی، گلیم بافی، پارچه بافی، خامه دوزی و تهیه لباس محلی از نیمه دوم آذرماه آغاز و به مدت سه ماه ادامه دارد.
وی بیان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی و صنایع دستی هم اینک در روستاهای فقیرلشکری، مشهدی غلامعلی و شهر ادیمی در حال آموزش هنرجوها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز افزود: این دوره ها در چهار کلاس تقریبی 20 نفره برگزار می شود.
وی بیان کرد: شهرستان نیمروز از جمله مناطق فعال در حوزه صنایع دستی بویژه آموزش و تولید لباس های محلی است.
به گزارش ایرنا نیمروز به عنوان یکی از شهرستان های پنج گانه حوزه سیستان شامل(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است شهرستانی که در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های بسیاری برای شکوفا شدن دارد.
9914**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان سیستان و بلوچستان صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری کلاس های آموزشی آموزش منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس