Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بر لزوم استقرار دوایر ثبتی در مناطق محروم خراسان شمالی تاکید کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، در آيين تکریم و معارفه مديركل ثبت اسناد و املاك استان، تصریح کرد: کارگزاران و مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با بهره گیری از رفتار علوی و سنت نبوی در مکتب اسلام و اولیاء الهي بیاموزند که یک مدیر قبل از هر چیز باید خادم مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این مراسم برخورداری از نگرش‌ها و رویکرد‌های منفعت طلبانه و داشتن انگیزه‌های فردی و جناحی یا گروهی را از جمله عوامل نابودکننده زمینه‌های رشد و تعالی و بالندگی استعداد‌ها و یکی از موانع بروز شایستگی‌ها و قابلیت‌های افراد در جامعه دانست و سپس در توضیح کلام با اشاره به سیره عملی و الگوی رفتاری و حکومتی امیر المؤمنین حضرت علی (ع) مصادیقی از توصیه‌ها و مکاتبات این امام همام با فرمانداران و کارگزاران بیان کرد.

این مقام قضایی سوءمدیریت را یکی از بزرگترین آفت‌ها و آسیب‌ها خواند و خاطرنشان کرد: همه مسؤولین و کارگزاران نظام اسلامی باید درک درست و دقیقی از واقعیات داشته باشند و کاری کنند تا این نظام که با استفاده از سرمایه‌های مردمی تا کنون با سربلندی مسیرش را طی کرده، بتواند بهتر از گذشته به سوی اهداف متعالی خود حرکت کند.


حجت الإسلام والمسلمین جعفری با بیان این که اداره کل ثبت اسناد و املاک یکی از سازمان‌های راهبردی کشور و قوه قضائیه محسوب می‌گردد، تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلات در حوزه ثبت اسناد و املاک، فقدان ادارات در برخی نقاط دور افتاده و محروم در استان می‌باشد که لازم است مسئولین امر با عنایت و توجه ویژه نسبت به استقرار دوائر مربوطه در این مناطق محروم اقدام کنند تا مردم منطقه مجبور نباشند با صرف هزینه‌ها و تحمل خسارات سنگین برای یک گواهی ثبتی، بیش از یکصد کیلومتر مسیر کوهستانی و خطرناک را طی و به مرکز استان مراجعه کنند و در چهل سالگی انقلاب، این مسأله توجیهی ندارد.

در این جلسه، علی اصغر اسدی مدیر کل سابق ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی نیز گزارشی از عملکرد حوزه کاری خویش ارائه و در ادامه از زحمات ایشان قدردانی و سپس قدرت حاجی پور، بعنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی معرفی گردید.

گفتنی است؛ پیش از این نیز حجت الاسلام و المسلمین جعفری در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی کمک دستگاه‌های تاثیر گذار همچون برنامه و بودجه را در ارائه خدمات مطلوب به مردم تاثیر گذار دانست و گفت: برای دایر کردن مرکز ثبت اسناد و املاک در مناطق محروم خراسان شمالی نیازمند تخصیص اعتبار از سوی برنامه و بودجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خراسان شمالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند

طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی شهرستان بیرجند به صورت هم‌زمان اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، امروز_ دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین، به مناسبت گرامیداشت دهه تشکیل حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، تعداد ۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری به صورت هم‌زمان در سطح شهرستان به متقاضیان تحویل داده شد.

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی در این مراسم، هدف از صدور اسناد مالکیت را رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی، کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به‌عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضائی عنوان کرد.

تنها تصریح کرد: در شهرستان بیرجند تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ایمنا، در ادامه برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرستان بیرجند، زیرسازی و آسفالت دو هزار و ۴۵۰ مترمربع از معابر روستای شریف آباد نیز با اعتبار ۵۱۵ میلیون تومان نیز به بهره‌برداری رسید و سپس به صورت متمرکز ۱۰۰ واحد مسکن مقاوم احداث شده از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز به متقاضیان تحویل داده شد و به این ترتیب نه هزار و چهارصد و پنجاهمین واحد مقاوم‌سازی شده شهرستان بیرجند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 744816

دیگر خبرها

  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز