Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:42:59 GMT

معجزه هسته انار که از آن بی خبر هستید

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۶۰۶

معجزه هسته انار که از آن بی خبر هستید

در این مطلب آمده است: روغن هسته انار با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد می تواند برای از بین بردن جوش، شوره سر و افزایش رشد موها مفید باشد. در این مقاله بیشتر با فواید روغن هسته انار برای پوست و مو آشنا خواهید شد.
رفع آکنه
مصرف موضعی روغن هسته انار می‌تواند در برخی افراد موجب رفع علائم جوش صورت و آکنه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانیروغن هسته انار به نابودی باکتری‌ مولد آکنه و متعادل‌سازی چربی پوست کمک می‌کند.
بهبود وضعیت پوست
روغن هسته انار موجب بهبود ظاهر و سلامتی پوست می‌شود و به‌دلیل برخورداری از مواد شیمیایی گیاهی و ویتامین‌ها به کاهش علائم پیری زودرس، تقویت کلاژن سازی پوست و خنثی‌سازی رادیکال های آزاد (رادیکال‌های آزاد موجب ایجاد استرس اکسیداتیو در پوست می‌شوند) کمک می‌کند.
ماساژ پوست سر با فقط مقدار اندکی روغن هستهٔ انار موجب رطوبت‌رسانی به پوست و تحریک گردش خون می‌شود و به افزایش سلامت موها، مقابله با ریزش موی زودرس، رفع شورهٔ سر و حتی تحریک رشد موی جدید از فولیکول‌های سالم کمک می‌کند.
افزایش گردش خون
افزایش گردش خون در بدن موجب پیشگیری از بیماری های مزمن، تقویت کارآمدی سیستم ایمنی و افزایش سرعت بهبود بیماری‌ها می‌شود. روغن هسته انار همچنین به‌دلیل برخورداری از خواص محرک موجب بهینه‌سازی متابولیسم، کاهش رسوب چربی و به‌طورکلی افزایش انرژی بدن می‌شود و درنتیجه به افزایش تأثیر اقدامات کاهش وزن کمک می‌کند.
بهبود بافت پوست با روغن انار
روغن انار دارای نوعی پیش‌ساز هورمون استروژن است که بسیار سازگار با بدن انسان می‌باشد. این روغن تعادل هورمونی در زنان و مردان را ایجاد می‌کند و به دلیل وجود همین پیش ساز هورمونی برای بهبود بافت پوست مناسب است.
خواص ضدالتهابی
روغن هسته انار برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی رنج می‌برند مناسب می‌باشد. این روغن پوست آن‌ها را آب‌رسانی و نرم می‌کند. مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را بهبود می‌بخشد. روغن هسته انار مواد مغذی را به طور مستقیم به پوست می‌رساند و تولد دوباره پوست را تسریع می‌کند.
ساخت کرم‌های ضد پیری با روغن انار
از جمله مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های ضد پیری روغن هسته انار است. اثر تجدیدکنندگی در این روغن علامت‌های بارز پیری بر روی پوست را پاک می‌کند.
پیشگیری از سرطان
مطالعات نشان داده است که پونیسیک اسید موجود در روغن هسته انار دارای اثر ضدتکثیری روی سرطان سینه است. این اسید چرب امگا 5 از طریق مهار میتوکندری سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تکثیرشان به متوقف‌سازی گسترش سلول‌های سرطانی کمک می‌کند و به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد که در درمان‌ها و استراتژی‌های مقابله با سرطان مؤثر باشد.
عوارض جانبی روغن هسته انار
استفاده از روغن هسته انار می‌تواند در برخی افراد دارای عوارض جانبی باشد. ازجملهٔ این عوارض می‌توان به فشار خون پایین، مشکلات معده، بیماری های پوستی، مشکلات حاملگی و تداخل با برخی داروها و بیماری‌ها اشاره کرد.
برخی اسیدهای چرب موجود در روغن هسته انار موجب کاهش فشار خون می‌شوند که می‌تواند برای مبتلایان به فشارخون بالا خبر خوبی باشد، اما مصرفش به‌همراه داروهای کاهنده فشار خون می‌تواند خطرناک باشد.
روغن هسته انار می‌تواند در کسانی که پوست حساسی دارند، موجب تحریکات پوستی شود. مصرف بیش‌ازحد این روغن غلیظ نیز می‌تواند واکنش‌های پوستی ایجاد کند.
مصرف روغن هسته انار به‌صورت خوراکی فقط باید به‌مقدار خیلی کم باشد که البته آن هم می‌تواند در برخی افراد موجب ناراحتی معده، تهوع ،استفراغ، اسهال و سایر مشکلات گوارشی شود.
تحقیقات خیلی کمی در مورد تأثیرات احتمالی روغن هسته انار در دوران بارداری انجام شده‌اند. بااین‌حال مصرف این روغن در دوران بارداری حتما باید به‌توصیه و تحت نظر پزشک باشد.
8006**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف پوست سرطان سرطان سینه سیستم ایمنی فشار خون منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابهت اسرائیل با عملیات «وعده صادق» فروریخت، اظهار کرد: آنها دیگر جرات نمی‌کنند به راحتی هر جا که دل‌شان خواست را بمباران و ترور کنند و کسی هم مقابل‌شان نایستد.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: در دنیای امروز اگر در مقابل کسانی که جاه‌طلبی و قلدری می‌کنند، ایستادگی و مقاومت نکنی آنها هر روز جری‌تر وجری‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: اقدام سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» غرورآفرین بود به طوری که دنیا تصور نمی‌کرد نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بتوانند حتی یک سنگ به طرف‌شان پرتاب کنند؛ آن هم در عملیاتی که تمامی قدرت‌های موشکی دنیا به کمک اسرائیل آمدند ولی در نهایت این پهپادها و موشک‌های ایرانی بود که با اهداف اصابت کرد و ابهت آنها را فروریخت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملیات «وعده صادق» این موضوع را در آینده در ذهن آنها تداعی می‌کند که از این به بعد جرات نکنند به راحتی هر جا دلشان خواست ترور و بمباران کند و هیچ کسی هم در مقابل‌شان نایستد.

پزشکیان با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اسرائیل با کمک آمریکا و افرادی که دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند، هر روز زن و بچه و پیر و جوان را بمباران می‌کند و در مقابل سازمان ملل متحد و مجامع حقوق بشری سکوت کرده و چیزی نمی‌گویند؛ این کار آنها وحشتناک است و بعد هم دم از انسانیت می‌زنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ایران برای اتفاقی که برای دختری افتاد، زمین و زمان را به هم ریختند که شما حقوق بشر را زیرپا گذاشتید؛ شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید.  با زن و بچه‌ و بیمارستان و اماکن دیپلماسی چه کار دارید؟ این‌ها نامرد هستند.

وی درباره تبعات عملیات «وعده صادق» بر اقتصاد کشور تصریح کرد: مساله اقتصاد چیز دیگری است؛ باید در عرصه اقتصادی تک‌صدایی برداشته شود و از همه مردم ایران که دل در گروی آب و خاک کشور دارند استفاده شود.

پزشکیان ادامه داد: باید افراد توانمند با تفکرات، قومیت و جناح سیاسی متفاوت را بازی داد؛ چون در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسیم. همه مردم ایران از این‌که ما در مقابل تجاوز، قلدری و زورگویی ایستادیم خوشحال هستند؛ پس باید براساس لیاقت و شایستگی مردم از آنها در جایگاه‌های مختلف حکومت و در سیاست و مدیریت استفاده کرد تا بتوانیم کاری را انجام دهیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است