Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:02:13 GMT

نکوداشت رحماندوست و برومند در جشنواره قصه گویی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۷۱۱

نکوداشت رحماندوست و برومند در جشنواره قصه گویی

مراسم نکوداشت مصطفی رحماندوست و احترام برومند همزمان با بیست و یکمین جشنواره قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم نکوداشت «مصطفی رحماندوست» و «احترام برومند» در روزهای ۲۶ و ۲۸ آذر در بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار  می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ آذر به دبیری «سروش صحت» در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 

«مصطفی رحماندوست» اول تیر سال ۱۳۲۹ در شهر همدان به دنیا آمد. وی پس از اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتاب‌خانه مجلس مشغول به کار شد.رحماندوست پس از سال ۱۳۵۷ با عنوان مدیر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مشغول به کار شد. مدیر مسئول نشریه‌های رشد، مدیر برنامه‌ کودک‌ سیما، سردبیر نشریه‌ پویه‌، سردبیر رشد دانش‌آموز، مدرس داستان نویبسی در دانشگاه ، سردبیر سروش‌ کودکان و داور جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان (اصفهان) در کارنامه کاری این شاعر ، نویسنده و مترجم به چشم می خورد.بنیان‌گذاری جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از اقدامات رحماندوست است.

 

نخستین نوشته مصطفی رحماندوست زماني‌ چاپ‌ شد كه‌ دانش‌آموز دبيرستان‌ بود. آن‌ هم‌ در يك‌ مجله‌ محلي‌ و نه‌ اثري‌ كه‌ براي‌ بچه‌ها نوشته‌ شده‌ باشد. در دوره‌ دانشجويي‌ قصه‌ها و شعرهاي‌ بسياري‌ نوشت‌ و چاپ‌ كرد. همه‌ براي‌ بزرگسالان اما در اواخر دوره دانشجويي‌ بود كه‌ به قول خودش ادبيات‌ كودكان‌ و نوجوانان را شناخت و تصميم‌ گرفت‌ سالك‌ و ره‌پوي‌ اين‌ راه‌ باشد.

 

«احترام‌سادات برومندیزدی» معروف به احترام برومند متولد ۱۳۲۶، قصه‌گو، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی است. وی  همسر داوود رشیدی، مادر لیلی و فرهاد رشیدی و خواهر مرضیه و راضیه برومند است. وی در سال ۱۳۴۷ با داوود رشیدی ازدواج کرد. احترام سادات برومند از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال به این فعالیت ادامه داد.وی پس از انقلاب نیز چند نوار قصه برای بچه‌ها منتشر کرد و همچنین در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا ساخته رسول صدرعاملی، قشنگ و فرهنگ اثر وحید موسائیان و فروشنده ساخته اصغر فرهادی نقش‌آفرینی کرد. او پس از سال‌ها دوری از صحنه در نهم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ به عنوان مجری در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان حضور یافت.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند شیراز خراسان جنوبي ایران نماز جمعه تودیع و معارفه استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد سینما احترام برومند جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی که روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در کنار سد شهدای تازه شهر در روستای گردشگری نظرآباد برگزار شد، مربیان کانون  سلماس برای کودکان برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا کردند.

 کاغذ و تا، کاردستی و نقاشی از فعالیت های اجرایی کانون در این جشنواره بود که با هدف نشاط آفرینی، با استقبال بی نظیر کودکان و خانواده های آنها همراه بود.

این جشنواره با هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری سلماس با استقبال پر شور مردم و با برنامه های متنوع و مفرحی همچون نمایشگاه صنایع دستی،  جشنواره غذا، موسیقی های محلی، بازی های بومی و محلی و با حضور ذبیح اله کاظمی فرماندار، مسئولین و جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد