Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اتریش با اشاره به اینکه ایران ظرفیت دارد قدرت نرم خود را در غرب آسیا گسترش دهد، گفت: بیش از ۵۰۰ سال از روابط رسمی ایران با اتریش می‌گذرد و امیدواریم در آینده به تعاملات بیشتر ادامه دهیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سفیر اتریش اشتفان شولتز در دوره بین‌المللی جست‌وجو و نجات شهری که از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران، سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران، سفارت اتریش و با حضور رؤسای هر یک از این سازمان‌ها در سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: ایران و شرکای آن درصدد همکاری جهت کمک هر چه بیشتر به حادثه‌دیدگان بلایای مختلف طبیعی هستند و ما امروز در این جلسه گرد هم آمده‌ایم که بتوانیم از این تجارب استفاده کنیم و به نظرم این موضوع نیز فرصتی برای ایران است که پاسخ‌دهنده اول در مورد بلایای منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ایران پتانسیل دارد قدرت نرم خود را در سراسر منطقه گسترش دهد و این مسئله البته نیازمند تیم‌های پاسخ به مواقع اضطراری توانمند است که مورد توجه این کشور قرار گرفته و توسعه آن امری حائز اهمیت است.

سفیر اتریش به جوانب و مشکلات اقتصادی بلایای طبیعی همچون زلزله و خشکسالی اشاره کرد و گفت: برای مقابله هر چه بیشتر با این مشکلات مدیریت بحران حرف اول را می‌زند و از کشور ایران متشکرم که هلال‌احمر آن توانسته طرفین مختلف و متعددی را جمع کند و امروز جلسه‌ای را در همین راستا داشته باشیم.

اشتفان شولتز گفت: در یکی از زلزله‌های ایران تیم‌های سوئیس، آلمان و اتریش با یکدیگر جهت کمک به حادثه‌دیدگان اقدام کردند و پس از آن این تجربه سبب شد بتوانند در حادثه‌ای در روسیه مؤثرتر واقع شوند و پس از آن همکاری‌هایی در قالب و چارچوب بین‌المللی آغاز شد تا پاسخ‌های مؤثرتری را شاهد باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر این شبکه مؤثر با همکاری ۸۰ کشور در سراسر دنیا راه‌اندازی شده و شامل گروه مشورتی جست‌وجو و نجات است تا بتوانیم تاب‌آوری را نیز در مقابله با بلایای طبیعی بیشتر شاهد باشیم.

سفیر اتریش گفت: سازمان ملل پس از راه‌اندازی این شبکه گروه‌های مختلفی که تجربه کاری در این زمینه داشتند به ژنو دعوت کرد و در واقع اکنون ما یک ابزار بین‌المللی برای هماهنگی و پاسخ در بلایای طبیعی داریم و این ابزار مبنای کار ما در سراسر دنیا است.

اشتفان شولتز با اشاره به اینکه ابزار‌های ما اکنون تبدیل به تمهیدات کارآمدی شده است گفت: در قالب این چارچوب رهنمود‌هایی نیز به زبان فارسی جهت کمک هر جه بیشتر به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی تهیه شده است و ما بر این نظر هستیم ایران به همکاری خود در این زمینه ادامه دهد چرا که شبکه‌سازی در این راستا در دنیا بسیار حائز اهمیت است.

وی به ضرورت توسعه قدرت نرم ایران در منطقه اشاره کرد و گفت:‌اتریش ۵۰۰ سال است با ایران مشارکت داشته و بیش از ۱۰۰ سال نیز از روابط رسمی دو کشور می‌گذرد البته این مسئله با افت و خیز‌های مختلفی مواجه بوده و امیدواریم در آینده این تعاملات ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قدرت نرم ایران جمعیت هلال احمر سازمان ملل حادثه دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، رئیس سازمان غذا و دارو در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو برای تولید آن مجوز گرفتند و سالانه حدود ۲۵۰ میلیون عدد از مکمل‌های دارویی، غذایی و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • هویت طبیعی دریاچه شورابیل حفظ می‌شود
  • تکرار قهرمانی و ثبت یک رکورد تاریخی؛ فرنگی‌کارها امیدمان را بیشتر کردند
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • تصاویری هولناک از فوران آتشفشان در اندونزی + فیلم
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • رسمی؛ اتلتیکو مادرید به جام جهانی باشگاه‌ها 2025 راه یافت